Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä vaatteita lokavaaville mukaan kotiutumista varten

15.08.2007 |

mitä vaatteita olette lokakuun vauvalle pakanneet lähtökassiin? eli siis mitä olette pukeneet vaaville päälle kun olette päässeet kotiutumaan?laskettu aikani on lokakuun alussa ja arvelin laittaa jo valmiiksi laukun niin ei tarvii huolehtii enää siitä ja kun on aikaa vielä miettiä järkevät ratkaisut.

odotan ensimmäistä ja olen vähän tiedoton.ei kehtais koko vaatevarastoa ottaa mukaan.

kiitos vastauksista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katarina1978:

Itse olen myös ostanut lämpöpussin mutta se on untuvaa ja ajattelin sen jättää sitten talvipakkasille käyttöön kun se on aika muhkea....

katarina 31+3

Untuvainen voikin olla hiukan liian lämmin lokakuussa ;o) Meidän pussimme on tikkikankaasta ja siinä on fleecevuori, ja on ollut ihan tarpeeksi lämmin sekin. Kovilla pakkasilla on ollut villatakki vauvalla, pussin aukosta kuitenkin pääsee kaulalle kylmää jos tuulee tms.

Maaria-80, meillä pussi oli nimenomaan pelastus toisen lapsen kanssa, esikoinen oli 1v9kk kakkosen syntyessä ja täysin puettava hänkin vielä. Oli todella kätevää laittaa vauva jo odottamaan kaukaloon, pussi auki niin ei tullut kuuma. Sitten puettiin isosisko, ja saman tien pääsimme ovesta pihalle, kaukalopussi vain kiinni. Ei tullut kenellekään kuuma. Ja heinävauva mahtui hyvin kaukaloonsa koko talven, vaikka Graco Autobabya moititaan liian lyhyistä vöistä. Pussin kanssa vyötkin riittävät paremmin, ja myös istuvat vauvan olkapäille tiukemmin. Paksun haalarin kanssa on aina vaara että vyöt luistahtavat kolarissa olkapäältä pois, koska niitä on vaikea saada kireälle. Tällä kertaa ei tosin vöiden riittämisestä ole huolta, kun vauvakin syntyy vasta syksyllä.

Piti vain tulla vielä kehumaan kuinka kätevä pussi on. Esikoisen kanssa pärjättiin kyllä ihan haalarilla, mutta enää en lämpöpussista luopuisi.

Vierailija
2/7 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkähihainen body, velourhousut, pitkähihainen vuoritettu paita/jakku, vanupuku, kypärämyssy, hattu, villasukat ja -tumput. Mietin nyt vaan, että tulikohan liikaa... =/ Aikoinaan marraskuussa syntyneellä esikoisella oli saman verran vaatetta, paitsi toppapuku vanupuvun tilalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkiksi sinulle, pompoli.net myy vastasyntyneelle tosi käteviä baby wrapejä. Kietaise vaan päälle ja menoksi. Lokakuussa ei ole oikein haalarikeli.

Vierailija
4/7 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin vauvalle bodyn ja potkuhousut sekä lakin ja päälle äitiyspakkauksen kevyttoppahaalarin, vai millä nimellä se välihaalari kulkeekaan. Se on ihanan pehmoinen ja hihat voi jättää käsien ja jalkaterien päälle suojaamaan. Sopii myös turvakaukaloon hyvin, kun materiaali on aika ohutta. Jos on jo kylmä, niin vauvan voi laittaa kaukaloon, vyöt kiinni ja vielä pieni peitto päälle.

Vierailija
5/7 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöpussi on todella kätevä, vauvalle ei tarvita sisävaatteiden lisäksi normaaleilla pikkupakkasilla kuin hattu. Oikein kovalla pakkasella/tuulella voi laittaa villatakin, tumput ja villasukat. Meillekin on lokavauva tulossa, ja en varaa kuin hatun kotimatkalle. Jos on oikein lämmintä, pidän pussin kiinni vain kun kävelemme sairaalan ovelta autolle. Vauvan vaatetusta on helppo keventää talvellakin kun auto lämpiää ajon aikana, pussi vain auki. On ollut eräs parhaista " hankinnoistani" (ompelin pussin itse), suosittelen!

Vierailija
6/7 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poplizin vastaus oli kuin omani. Minä pukisin myös noin. Mutta vielä tarkennan että päänsuojaus on tärkeintä. Vauva menettää suurimman osan ruumiin lömmöstä pään kautta. Eli yksi ohut " sisähattu" ei auta. Kun se haalarin huppu on kuitenkin niin iso ja löysä vastasyntyneelle, että ei juuri lämmitä. Kunnon hattu päähän tai sitten kypärämyssy ja pipo ja huppu.

Jos mahdollista, niin osta toppahaalari kokoa62 talvea varten valmiiksi. Ja jos on jo lunta niin voit pukea sen. Pari vuotta sitten oli lokakuussakin jo lunta ja pakkanen. Joka kyllä suli ja tuli sitten marraskuussa uudelleen. Pue ennemmin liikaa kuin liian vähän.

Olen nähnyt noita lämpöpusseja. Se voisi olla aika kätevä jos autoilee paljon ja käyttää turvakaukaloa. Mutta mulla ei ole omakohtaista kokemusta. Enkä aio enää ostaa sellaista seuraavalle kun on noita haalareita jäänyt esikoiselta.

Vierailija
7/7 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en tiedä olenko liikaa varannut mutta ajattelin ottaa bodyn, puolipotkarit ja päälle velourpuvun. Lisäksi meinasin laittaa villatakin, villahousut sekä tietysti tumput (ruskovillan), kypärämyssyn,villanutun sekä villasukat. Jos ilma on kovin lämmin niin kevennellään sitten vaatetusta...

Meillä on myös sellainen henkka maukan peitto minkä meinasin laittaa päälle turvakaukaloon vähän kuin suojaksi.

Itse olen myös ostanut lämpöpussin mutta se on untuvaa ja ajattelin sen jättää sitten talvipakkasille käyttöön kun se on aika muhkea....

katarina 31+3