Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyspakkauksen toppapuku!

14.08.2007 |

Joku jo pakkauksen saanut: onko toppapuku kokoa 68 cm (olen niin ymmärtänyt)? Ja onko se " reilu 68" vai vaan 68? =] Kiitos jos joku jaksaa vastailla!

jonttu

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ois loistavaa!! Mun mielestä se on aiemmin ollu kokoa 80. Ainakin meillä vuonna 2004 oli.

Vierailija
2/10 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ulkohaalari, 68 cm, ulkopäähine, lämpörukkaset ja - töppöset,

päällinen 100% polyesteri, vuori 50% puuvilla / 50% polyesteri.

Likaa ja vettä hylkivä."

Mutta edelleen haluaisin tietää onko se reilun kokoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin toppapuvun koko on ollut 60-80cm, eli 60-senttinen, kun hihansuut ja lahkeet on käännetty ja 80-senttinen, kun hihat ja lahkeet kääntämättä. Tuskin tänä vuonna toppapukua on menty pienentämään sentään. Edellisissä pakkauksissa on kyllä vastannut ihan 80-senttisiä vaatteita, eli talvivauvalle ollut ihan liian iso heti käytettäväksi.

Vierailija
4/10 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin just mitalla puvun. Niskasta lähkeen päähän pituus on tuo 68 cm, siis kun lahjetta ei ole käännetty yhtään. Käännettynä pituus on 60 cm.

Vierailija
5/10 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmivuotias neitimme (reilu 13kg, 93cm) puki sen päälleensä ja sai vielä vetoketjunkin kiinni! Oli toki tiukka ja hihat ja lahkeet lyhyet eikä vaippaakaan ole, mutta kuitenkin.

Vierailija
6/10 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen juuri pohtinut, että pitääkö marras-joulukuun vaihteessa syntyvälle esikoiselle hankkia pienempi haalari, vai pärjääkö tuolla. Eli miten on, onko 68-senttinen niin paljon liian iso, että pienemmälle on oikeasti tarvetta?

Vierailija
7/10 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni turhan reilun kokoinen vielä vastasyntyneelle puku on. Juuri kaveri kertoi, että hänen tyttärelle pukua oli alettu käyttää vasta viiden kuukauden ikäisenä. Itse aion hankkia pienemmän puvun loppusyksyn vauvalle, 62:n. Ulkomaalaiset vaatteet varsinkin on hieman pienempää tekoa vaikka sama koko olisikin.

Vierailija
8/10 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. turvakaukalon vöihin. Meillä tammivauvalla oli 68-senttinen puku, ja se oli sopiva heinäkuussa, kun huvikseni koitin:) Eli kyllä minusta alkuun se 62-senttinen puku olisi tarpeen eikä ne nyt kamalia maksa, kun puvun ei tarvitse olla mikään vettäpitävä. Sellainen söpöilypuku käy vaunuihin ja automatkoille mainiosti:) Kannattaa vaan katsoa, että on sellainen, joka on helppo pukea päälle. Itse ostaisin omalla kokemuksella puvun, jossa on valmiina hihoista tulevat " lapaset" ja lahkeista tulevat töppöset.

Vierailija
9/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin vähän hintoja niin en aio kyllä ostaa pienempää pukua.Laitan tarpeeksi vauvalle päälle puvun alle sitten.

Vierailija
10/10 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin lahjaksi elokuussa syntyneelle pojalle sellainen HM:n toppahaalari 62cm ja oli tosi passeli alkutalven ja loppu talveksi taisin ostaa kirpputorilta lähes käyttämättömän lindex haalarin. Molemmissa oli lapaset ja töppöset kiinni ja ihan ehdoton juttu. Samoin kuin tupla vetskari joka oli vaan jälkimmäisessä auttaa tosi paljon topatun vauvan laittamista haalariin. Meillä haalaria käytettiin eniten vasta seuraavana talvena, vaikka silloin ei liikkuvan lapsen kanssa hyvä ollutkaan, mut automatkoilla ja silleen.

Nyt kuumeillaan kakkosta ja en ole ajatellut ottaa koko pakkausta. En käyttänyt siitä viimeksi juuri mitään ja meidän paikkakunnalla on ihan mahtavat kirpputorit joilla liikkuu tosi hyvää tavaraa, joten jos ihan uutta ei raaski ostaa niin vähän käytettyä saa pilkka hintaan. Saapahan ainakin just sopivan kokoista ja varmasti sellaista mistä tykkää. Silloin 2004 mun mielestä haalarissa ihan luki niskalenkissä 80cm. Ainakin se oli täsmälleen saman kokoinen kun pojan eka 80cm reiman haalari.