Ataraxin annostus
Kaksivuotiaamme on vesirokossa ja sai Ataraxia kutinaan, nyt kuitenkin annostusohje on hukassa. Eli oisko kellään tietoa paljonko vähän yli kymmenkiloiselle sitä voi antaa?
Kommentit (9)
Jos et löydä ohjetta, soita apteekkiin! Atarax ei ole mikään asperiini tai muu vitamiini - annostuksen täytyy perustua tietoon, ei tuuriin!
Tulipa huutomerkkejä! :)
Käy kurkkaamassa tuoteselosta niin tiedät paremmin. 1-6v annostus on 5ml.
vaihtelee siis, mutta uskaltaisin antaa kyllä enemmän kuin 1,5 ml.. :P
atarax on todella vahva lääke, pojalleni, vajaa 3 vuotta, määrättiin vesirokon kutinaan myös sitä ja kun annoin tuon 5ml, lapsi meni aivan veltoksi ja puhe sammalsi, aivan kuin olisi saanut huumetta tms.
lopetin käytön.
Ei ole alleriginen, on vain niin vahva kolmiolääke joka vaikuttaa keskushermostoon.
Älkää antako turhaan!
Meillä taas tuo lääke teki tosi levottomaksi; ei siis suinkaan rauhottanut meillä öitä, vaikka niin luultiin.
Vierailija:
atarax on todella vahva lääke, pojalleni, vajaa 3 vuotta, määrättiin vesirokon kutinaan myös sitä ja kun annoin tuon 5ml, lapsi meni aivan veltoksi ja puhe sammalsi, aivan kuin olisi saanut huumetta tms.
lopetin käytön.
Ei ole alleriginen, on vain niin vahva kolmiolääke joka vaikuttaa keskushermostoon.
Älkää antako turhaan!
Meillä on lapsi saanut sitä allergioiden vuoksi 1-vuotiaasta lähtien eikä koskaan ole noin voimakkaita sivuoireita saanut. Kaipa ilmoitit lääkärille ja apteekkiin?
Oletteko ihan tosissanne, ettei lapsen paino vaikuta annostukseen? En ole apteekkari, lääkäri tai muukaan asiantuntija. Meillä on kaksi allergista lasta, joille on määrätty allergiaoireisiin Ataraxia ja olen ollut hyvin vahvasti siinä uskossa, että paino (ja ikä) vaikuttaa annostukseen. Saatan olla väärässä. Sorry.
Olen itsekin joutunut käyttämään Ataraxia allergiaoireisiin ja allekirjoitan vähäisellä tietämykselläni saman kuin joku muukin ketjussa sanoi: Kyseessä on vahva lääke. Jos otan illalla enemmän kuin puolikkaan tabletin (annostus 1 tabletti (tai mikä lie pilleri onkaan) iltaisin), en pysy hereillä ennen kuin seuraavana iltana. Pökerryttävä vaikutus on minulla henk. koht. varsin voimakas.
Tästä(kin) syystä edelleen: APTEEKKI on oikea paikka vastaamaan annostuskysymyksiin!
Mutta just perjantaina lääkäri sanoi, että alle 1v:lle annostus on 2ml ja yli 1v:lle 5ml. Eli kaipa ton 5ml vois antaa.