Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisko turvakaukaloa ostaa huuto.netistä?

Vierailija
17.10.2008 |

oon aina ollut fanaattisesti sitä mieltä, että turvaistuimet hommataan uutena.

Mutta ne tuntuu nyt maksavan niin turkasesti...

toisaalta huuto.netissäkin niistä näytetään pyytävän hirveetä hintaa, vaikka ois ollut jo useammallakin lapsella.

Itse myin meidän oman kaukalon, joka oli ollut vain yhdellä vauvalla ja alle vuoden vanha, puoleen hintaan siitä mitä itse maksoin. (Ja olin saanut siis jonkun alennuksen siihen lastentarvikkeessa.) Ei näytä muut kyllä myyvän tuolla periaatteella - ylipäänsä huuto.netissä on kauheita kiskureita liikkeellä!!

(no toki muitakin, mutta enemmän tuntuu noita kiskureita olevan - siksi tosi harvoin olen sieltä mitään ostanutkaan)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut kokonaan myymisen huuto.netissä. Ajattelin VAIN myydä tarpeetonta tavaraa halvalla eikä huutoja tullut. Kysymyksiä kylläkin, että miksi halpa hinta, mikä tuotteessa on vikana? Tuotteet olivat erittäin hyväkuntoisia ja halpoja, möin ne sitten loppujen lopuksi kirpparilla, edelleenkin edulliseen hintaan.

Eli jees, jos haluat hurjasti hintaa tavaralle niin go for it, meille tavallisille myyjille ei huuto.netissä ole markkinoita.

Vierailija
2/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kävin kyllä ensin tarkastamassa tuotteen ja sain ostotodistuksen siitä, ettei se ollut ehtinyt olla kun tuolla yhdellä perheellä (jonka lapsi oli alle 1v ostohetkellä).

Varmastihan ei vo todentaa turvalaitteen kuntoa, eli luoton puolelle se menee, kun käytetyn ostaa ihan mistä vain.

Huutiksen hinnat on käsittämättömiä - oikean tuotteen sopivalla kyttääminen on aika vaivan takana, olen huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvakaukalo myynnissä. En ole myymässä ihan puolella hinnalla, koska kaukalo on todella hyvässä kunnossa. Se on ollut käytössä kahdella lapsella yht. 8kk, eli ei ole yhtään kulunut. Se muakin ärsyttää, kun osa siellä myy ihan kamalaa tavaraa ja vielä väittää sen olevan hyvää. Sitten kun itse oikeasti myy sitä hyvää tavaraa, niin on näitä epäileviä...

Vierailija
4/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn turvakaukalon voisin ostaa/lainata luotettavalta kaverilta tai vaikka sisarukseltani. Tuntemattomalta en käytettyä ostaisi.

Vierailija
5/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläkin hetkellä myymässä kaukaloa huuto.netissä. En myy sitä ihan puoleen hintaan, koska se on niin tosi hyväkuntoinen. Ärsyttää vain, kun moni siellä myy juuri huonoa tavaraa, niin sitten ei luoteta siihen että joku voi tosissaan myydä hyvääkin...

Vierailija
6/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin, että huuto.netin hinnat eivät pärjää enää kirppishinnoille. Itse ostin mielestäni suht edullisen turvakaukalon, laadukkaan merkkisen, hyvällä kuosilla huuto.netistä viime syksynä. Hintaa oli sillä kai noin 1/3 uuden kaukalon hinnasta. Olen kohta puolin ostamassa turvaistuinta ja sen kyllä ostan uutena, koska tulee niin pitkäksi aikaa käyttöön, vaikka hinnat toki kirpaisevatkin.

Vierailija
7/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 2:lla lapsella käytetty kaukalo ja vieläkin pyydät yli puolet!!

Ja tuskin tarkoitat että olet 8 kk sitten ostanut kaukalon?? Vaan varmaan useampi vuosi sitten.

Kyllä se muovi haurastuu ajan kanssa ihan säilytyksessäkin.

HYI, taidan todella ostaa sen uuden kaukalon maksoi mitä maksoi! Saan siitä varmasti puolet takaisin kuitenkin, kun myyn taas HETI kun emme enää tarvitse, kun kiskurit pyytää enemmänkin.

Vierailija
8/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos istuin on ollut useammalla lapsella käytössä on sitä ehkä jo varastoitu myös välissä. Kylmävarastosäilytys haurastuttaa muovia eli istuimen osia yhtäpaljon/enemmän kuin tuotteen käyttö eli sillä ei ole pelkästään merkitystä, kuinka monta kuukautta istuin on ollut aktiivikäytössä vaan sen ikä ostosta alkaen. Max 5 vuotta on suositusikä turvalaitteiden turvalliselle käytölle mm. juuri muovin haurastumisen vuoksi. Autot on meillä talvipakkasessa ulkona ja muovi joutuu koville.

Vierailija
9/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun myin "vain" puoleen hintaan sen kaukaloni - ja vielä on ovh:sta, vaan siitä mihin olin itse saanut sen tingittyä! (Ja oli vielä uusinta mallia/kuosia kun ostin vuodenvaihteessa, ei siis edellisvuoden).

Eli myin yhdellä lapsella olleen britaxin Römer babysafe plus, joka oli tosi SIISTI, muistaakseni 65 eurolla.

En vaan periaatteessa viittis pyytää enempää.

Oisinhan voinut sen säilyttää kun nyt tuli taas käyttöä - mutta mieluummin laitan tavaran pian kiertämään, enkä hilloa niitä iät ja ajat.

ap

Vierailija
10/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin todella tietää miten selvitätte onko kaukalo ollut vaikka pienessä peltikolarissa?Nimenomaan pienikin kolari voi hävittää vöistä sen jännitteen vai mikä lie onkaan virallinen nimitys.Tämä lukee myös uusien kaukaloiden/istuinten käyttöohjeissa,ja ei,kyse ei ole myyntikikasta,tiedätte itsekin.En usko että sitä pystyy itse selvittämään,ja vaikka luulisi ettei kukaan möisi vioittunutta lastenistuinta,ihmisistä ei oikeasti voi tietää.

Tästä syystä en huolisi keneltäkään istuinta käytettynä,jollei kyse ole ihmisestä jonka tunnen ja luotan satavarmana...Meidän vauvakaukalo on Cam-merkkinen,ja maksoi about 100 euroa.Ei mielestäni ollut kallis.

Vierailija
11/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totta on sekin, että olisit saanut kaukalosta todennäköisesti paljon paremmankin hinnan. Nimenomaan turvalaitteissa kun suositus on tuo max. viiden vuoden ikä, niin kiertoon pistäminen kannattaa. Niistä myös maksetaan käytettynäkin ihan hyviä hintoja.

Vierailija
12/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan vain turvaistuinvalmistajien rahanahneutta. Tottakai haluavat että ihmiset ostavat useammin istuimia eli enemmän rahaa valmistajille.

Vierailija
13/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oliskohan niin että ne vyöt saattavat oikeasti haperoitua ajan kanssa?

No jos sun mielestä lapsellesi kelpaa,niin se nyt on ihan oma asiasi.Eipä mua kieltämättä toisten jälkikasvu tai miten kukakin tenavansa huoltaa,hirveästi kiinnosta.Karua mutta totta.

Kukaan ei vastannut kysymykseeni,MITEN te ne käytetyt istuimet tarkastatte?

Vierailija
14/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai niitä oikein mitenkään pysty kunnolla tarkastamaan.

Jos ne näyttää olevan päällisin puolin ok.

Ei siinä kiireessä pysty niin tarkasti tutkimaan, eikä silti välttämättä kaikkea näy päälle päin.

Jonkun kankaan kulumisen / nukkaantumisen näkee, mutta se taas ei välttämättä vaikuta istuimen käyttöominaisuuksiin muuten.

Vierailija
15/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että istuinta säilytetään autossa.......

Kylmävarastosäilytys haurastuttaa muovia eli istuimen osia yhtäpaljon/enemmän kuin tuotteen käyttö

Vierailija
16/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis siksi ei varmaan vuosikausia vanhoja kaukaloita pitäisi käyttääkään. Ei väliä onko niitä "käytetty yht.8 kk" vaikka olisivat 5 v. vanhoja.

Sama onko olleet autossa "käytössä" vai ulkovarastossa ne vuodet.

Toisaalta, en tiedä, mutta luulisi että muovia haurastuttaa myös se että kannetaan edes takas lämpimään ja kylmään...

Eli miten vaan, niin kauhean montaa vuotta vanhoja kaukaloita ei varmaan kannata käyttää. Siksi ärsyttää jos joku ilmoitaa kauanko kaukaloa on "käytetty" - ratkaisevaa on se, MILLOIN KAUKALO ON OSTETTU. Oli sitten käytetty 1 tai 3 lapsella.

Ja jos myy vähänkään vanhempaa, on mun mielestä asiatonta pyytää siitä enemmän kun joku n. 30 eur.

Vierailija
17/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se joka maksaa! Mikä pakko kenenkään on ostaa vanhaa kaukaloa ylihinnalla?

Ja jos myy vähänkään vanhempaa, on mun mielestä asiatonta pyytää siitä enemmän kun joku n. 30 eur.

Vierailija
18/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se jo siitä sisälle viemisestä ja autossa olemisesta haurastuisi...... Jep jep.

Toisaalta, en tiedä, mutta luulisi että muovia haurastuttaa myös se että kannetaan edes takas lämpimään ja kylmään...

Vierailija
19/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hv on se että saisin puolet siitä hinnasta mitä siitä maksettiin. Kaukalo oh hyvä ja olltu käytössä n 6 kk. ostettu vuosi sitten. Haluan päästä kaukalosta (tilanahtauden takia) vaan eroo. siksi mulle riittä vaan puolet ostosummasta.

Jos sitä ei ketään osta niin sit täytyy vaan säilyttää se:)

Vierailija
20/20 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä ei todellakaan näy päällepäin ovatko olleet kolarissa vai ei. Tai ainakaan meidän istuimissa ei kolarin jälkeen näkynyt minkään näköisiä halkeamia ja mitään mistä olisi tietänyt että ovat kolarissa olleet. (Vietiin suoraan jäteaseman puristamoon) Ja mielelläni myyn omat käytössä olleet jollekin tutulle edullisesti joka voi luottaa siihen että ovat kolaroimattomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi