Länsiväylä-Lehti vastustaa taas Espoon puistoruokailua
Taas oli Länsiväylässä hyvin negatiivinen pääkirjoitus Espoon ilmaisesta puistoruokailusta. Lisäksi sisäsivuilla samansuuntainen juttu myös sisäsivuilla. Juttujen sisältö lähinnä kauhistelua kuinka paljon maksaa (n 200 000 ¿), ja kuinka paljon ruokaa jää syömättä, jonka myös veronmaksajat maksavat.
Tämä lukema ilmoitettiin siten, että se on kaksinkertaistunut viimevuodesta (Tämän hukkaanmenevän raaka-aineen hintaa ei kylläkään ilmoitettu, olisi varmasti ollut liian pieni).
Taidanpa ruveta boikotoimaan niitä yrityksiä, jotka mainostavat Länsiväylässä.
Kommentit (36)
Lasten kohokohta, kun pääsee leikkimään, eikä leikkiä tarvitse lopettaa, niin kuin tavallisesti syömään kotiin lähdettäessä. Kaverien kanssa ulkona ruoka myös maistuu. Kiitos Espoo. Lapsiperheelle Espoo on hyvä kaupunki!
Länsiväylähän aina vain nuoleskelee rikkaita ja hyvin toimeentulevia. Itse asumme hyvällä alueella ja maksamme kuukaudessa 4.000 euroa veroja. Olisiko meillä oikeus saada myös jotain palveluja. Puistoruokailu on yksi niistä harvoista palveluista, joita olemme hyödyntäneet.
Näitä emme ole Espoossa saaneet:
- Kunnallinen hoitopaikka (3 kertaa haetta ja kolme kertaa ilmoitettu, että ei ole kuin jossain 20 kilometrin päässä, siksi hoitaja kotona)
- Lääkäripalvelut: Aina soittaessa sanotaan, että kannattaa mennä yksityiselle
t. espoolainen
meidän perhe kyllä kannattaa puistoruokailua :)
ainakin meidän asukaspuistossa. Nekö niitä veronmaksajia on? Veikkaan että useamminkin mukana on Suomessa käymässä olevaa sukua...
Sekin jurppii, että päiväkodissa hoitajien voimat ja aika menee kielitaidottomien, meikäläisiä tapoja osaamattomien " etnisten" lasten paimentamiseen. Verorahojen käyttöä sekin.
Koita vaan tottua tahan monikulttuuriseen maailmaan.
Miksi sitä ei voisi jakaa muille (eli äideille ;) puistossa olijoille? Tämä voisi tapahtua sen virallisen ruokailuajan jälkeen. Ruokaa saisi ne, joille se riittää.
Tällä tavalla aivan varmasi menisi vähemmän kaatopaikalle.
Vierailija:
Koita vaan tottua tahan monikulttuuriseen maailmaan.
Kun opettavat tiettyjen perheiden lapsia kunnioittamaan muitakin kulttuureja ja ihmisia, kun kotona ei ole opetettu...
tekee ihmiset iloisiksi. huono vaan jos ruokaa menee rodeen
Itse en oikein tajunnut, miksi kaupunki syötti munkin puolitoistavuotiaan, kun kerran mä olin sen kanssa kotona ja oisin varmaan hyvinkin voinut hoitaa tuon ruokkimisen ihan itsekin.. Kun taas sellaiset 1-3 luokkalaiset ois hyväkin, kun heille ois ruokailu taattu niinä kesälomaviikkoina, kun vanhemmat on töissä, mutta koulua ei ole.. 10v todennäköisesti jo osaa itsekin en verran mikroa käyttää, että ei nälkään kuole päivän mittaan? En tiedä toisiko tämä säästöä, mutta jotenkin kävis mun järkeen paremmin. Ja ite kuitenkin oon kotona kolmen alle kouluikäisen kanssa...
Opettaa lapsille yhteisöllisyyttä. Lisäksi puistot ovat runsaassa käytössä, senhän takia ne on rakennettukin. Lapset viihtyvät + äidit ja isät viihtyvät. Puistoruokailu on edullista ja hyvää hyvän mielen palvelua, josta tavalliset kuntalaiset pääsevät nauttimaan.
Harvoin puistossa käy niin paljon väkeä ja yli 2-vuotiaillekin löytyy oman ikäisiään kavereita edes joskus.
ole juuri sitä tapoihin totuttelemista?
Ja maksavat ne kuulkaas maahanmuuttajatkin veroja. Suvelassa nyt varsinkin (siellä paljon mamulapsia ruokailemassa) on tosi paljon työtätekeviä mamuperheitä. Plus että maksetaan sitä veroa kelan tuistakin. Eli kyllä, hekin ovat veronmaksajia.
Minusta on aika yksisilmäistä olla puistoruokailua vastaan sillä perusteella, että nekin rahat voisi käyttää vanhuksiin, sairaanhoitajien palkkoihin jne jne. Ihan mikä trahansa palvelu voitaisiin loopettaa tuolla perusteella. Vaikka Kouluruokailu! Sielähän niitä veroa maksamattomia lusmuja lymyileekin, ja mamuja! Saisi niilläkin rahoilla parempaa aikaan jossain muulla!
Meidän perhe kannattaa puistoruokailua. Puistoruokailu on ihana keidas pölyisessä kaupunkikesässä. tuo mukanaan yhteisöllisyyttä, antaa tilaisuuden tutustua alueen muihin lapsiperheisiin. Lapset saavat uusia kavereita.
Se kaihertaa että ruokaa jää yli. Olisi tietty mukavaa jos jätteet voisi viedä jonnekin sikalaan vaikka, mutta mykyajan hygieniastandardit eivät sitä salli.
Sairaaloissa, vanhainkodeissa, kouluissa, päiväkodeissa...
Entä sitten työpaikkaruokaloissa, ravintoloissa, kaupoissa jne.
Totta on jälkimmäisissä ruuan jokainen maksaa itse, mutta onko se jokin peruste heittää ruokaa hukkaan Silloinhan on itse asiassa vastaan kunnallista palvelua eikä ruuan hukkanmenoa.
Tämä on taas toimittajan/lehden poliittinen arvovalinta, joka pitäisi tuoda uutisessa ilmi.
on erittäin edullinen yhteiskunnallisen syrjäytymisen ehkäisymuoto. Mainiota siinä on myös se, ettei sen soppalautasellisen saaminen vaadi mitään lappua sossusta tms., joten se ei leimaa ketään.
Lapsi saa seuraa ja ruokaa, äitikin saa seuraa. Ajatelkaa, jos masentunut äiti vain homehtuisi kotona ja lapset olisivat huonosti ravittuja. Eikö ole parempi, että perhe ulkoilee, lapset saavat terveellistä perusruokaa ja sosiaalista kontaktia?
Puistoruokailun poistaminen lisää sosiaaliviraston menoja varmasti moninkertaisesti puistoruokailun kustannuksiin nähden.
Ehkä tämä selittää niitä kustannuksia myös.