pitääkö sukulaisten auttaa talonrakennusprojektissa?
Sukulaiseni rakentaa, ja itse olemme lomalla. Saan anopiltani kuulla etä onneksi ainakin se sisko on siellä hommissa ja tekee sitä ja sitä.. Itsekkin olemme talon rakentaneet, eikä ketään raksalla näkynyt, miksi nyt pitäisi kaikkien siellä olla??
Kommentit (5)
" sisko varmaan auttaa raksalla ja saa siitä jotain vasta-apua. Meidän rakennusurakassa ei ainakaan ollut nyt rakentavista mitään apua joten turha meiltäkään vapaaehtoistyötä on odottaa, olemme rakentaneet jo yhden talon."
ammattitaidoton talkoo väki ei saa kuin harmia aikaan... niitä pitää ruokkia, opastaa, neuvoo ja vahtia. Niin ja känniin tietty juottaa vielä päivän päätteeks. Ja sit jäät kiitollisuuden velkaan.
Ärsyttää suunnattomasti kun perheet olettaa että tottakai sukulaiset on aina valmiita tulemaan vähällä vapaa-ajallaan rakentaan. Jos on ite alkanu rakentaa niin ite saa sen homman hoitaa. Sukulaiset tulee auttaan jos itse apua tarjoavat. Jos ei ole varaa rakennuttaa niin rakennusprojekti tulee ajoittaa ja suunnitella niin että sukulaisten avun varaan ei mitään lasketa vaan kaikki apu on plussaa!!!!!
Miksi monesti sukulaiset, siis ihan saman perheen jäsenet ovat kovin epätasaisessa asemassa. Toisia autetaan ja paasataan. Lapset otetaan mummojen luo kylään, toisten luona tuskin käydään ja lapsetkin otetaan kun pyytämällä pyytää. Sitten anoppi ihmettelee, miten ne nyt saavat sen talon rakennettua, kun he ovat TÖISSÄ.. niinhän kaikki muutkin ovat. Jos ei itse pysty, pitää PALKATA ammattitaitoiset ihmiset, eikä odottaa että koko suku siellä raataa.
mut korpeaa kun kokoajan tulee sellaista palautetta, että kun muut tekee siellä sitä ja sitä. Sit siellä appiukot heiluu nitrojen voimalla ihan vaan etteivät ilkeä olla menemättä..