Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sosionomi (esiopetusoikeus) vai lto pätevämpi opettamaan esikouluryhmää, ?

Vierailija
08.08.2007 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eivät saa oman alansa töitä.

Vierailija
2/8 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutuksensa lisäksi myös esiopetukseen oikeuttavan pätevyyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoistuu vain ja ainoastaan päiväkotityöhön 3 vuotta. Sosionomin koulutus paljon laajempi mm. lastensuojeluun, perhetyöhön ym. päivähoidon lisäksi.

Mutta kuitenkin henkilön persoonallisuus ja innostus vaikuttaa suuresti. Kyllä itse ehdottomasti luotan myös sosionomeihin, koska jos hakeutuvat päiväkotiin, ovat usein kiinnostuneita siitä työstä ja heidän kykynsä tulla toimeen esim. vanhempien kanssa on koulutuksen puolesta vankempi, koska heidän omassa koulutuksessa painottuu enemmän ihmistuntemus ja sosiaaliaalityö kuin lto koulutuksessa, joka keskittyy vain lapsiin.

Vierailija
4/8 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koska eivät saa oman alansa töitä.

siis mitä?? pk on ainakin minulle (sosionomi) juuri oman alani töitä koska siihen erikoistuin.

Vierailija
5/8 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön kommentti. Varhaiskasvatusta on sosionomikoulutuksen opetussuunnitelmassa paljon ja lto:n pätevyyden saa vain, jos näitä opintoja on 60 op sekä syventävä harjoittelu tehty päiväkotiin.

Nykyään yliopistokoulutuksen saaneet lto:t eivät halua päiväkoteihin töihin joten sinne palkataan sosionomeja ( päiväkodin johtajan kertomaa ).

Sosionomeille riittää toki töitä muuallakin, mutta helpommat työajat päiväkodissa kiehtovat monia. Itse olen työskennellyt lastensuojelussa, mutta opiskeluaikana myös päiväkodeissa. Esipetuksessa kannatan lto:a, mutta päiväkodeissa sosionomeja. Siellä kohtaa todella paljon vanhemmuus- , lastensuojelu- ym. ongelmia, johon sosianomeilla on paremmat valmiudet.

Vierailija
6/8 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. esiopettaja

Vierailija
7/8 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lto:na menen muualle töihi., kouluttaudun lisää. Yksi syy juuri se et sosionomit valtaa alaa ja lastentarhanopettajan tutkinnot ajettiin alas. Ei kiinnosta enää... vaihdan työnkuvaa.

Vierailija
8/8 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on parempi tuntuma erityislapsiin ja -tilanteisiin :D Totuudenmukaisempaa olisi sanoa, että siitä on hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi