Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikea- vai vasenkätinen?

06.08.2007 |

Tyttö täyttää kohta 1v10kk ja näyttää käyttävän molempia käsiä lähes tasavertaisesti. Milloin oikea- tai vasenkätisyys näkyy?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kätisyys saattaa vakiintua vasta 4 vuotiailla. toki myös aiemmin

Vierailija
2/4 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä mummo sanoi että ihan selvästi oikea kätinen, kun seuraili lapsen leikkejä. Minä olin äitinä sitä mieltä että eihän se nyt vielä varmaa voi olla. Mutta noin vuoden ikäisenä minäkin olin jo aivan varma. Nyt lapsi on 1v8kk ja edelleenkin ottaa kaikki tavarat mieluummin oikeaan käteen. Ei ole koskaan tarvinnut opettaa kumpaan käteen lusikka laitetaan. Syö aina vain oikealla (jos yrittää vasemmalla niin vaihtaa heti 1lusikan jälkeen oikeaan takaisin, kun huomaa että se on helpompaa). Piirtää kynällä vain oikealla. Lapio hiekkaa, leikkii leluillaan pääasiassa oikealla. Kastelee kukkia yms oikealla kädellä. Eli jos se on oikein vahvana, niin näkyy jo aikaisin. Neuvolassa mun muistaakseni sanottiin että ei tarvii olla varma asiasta ennen kouluikää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on nyt 1v10kk ja hän tekee aina vasurilla. lusikka vaihtuu vasempaan ja kynät jos ottaaki eka oikeaan se pysyy kaks sekuntia siinä...

Vierailija
4/4 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juuri sain sen tiedon tietää neuvolassa.