Äkkivieroitus 1-vuotiaalle
Onko kukaan joutunut tekemään?
Masentunut äiti ei pysty tähän. Kannattaisiko mennä pariksi päiväksi muualle ja antaa isän hoitaa vieroituksen alku?
Kommentit (7)
Ei ole helppoa äidille lopettaa ja lapsella etelänmaalaisen temperamentti.
päivällä kaikki oli hyvin ja kahtena yönä itki sydäntä särkevästi, minä masennuin siitä joksikin aikaa. Kahden itku yön jälkeen unohti rinnan. Lapsi kokee tuossa iässä vierotuksen aivan kun joku lähiomainen olisi kuollut. Siis tunne on sama..
2-vuotiaiden vieroitus sujui paremmin ja 3-vuotiaan tosi helposti, tosin jos ei jaksa imettää, ei kannata pitkittää yhtään. Kerrasta poikki on paras ratkaisu ei tuon ikäinen ymmärrä sitä esim. miksi klo 17 saa tissiä ja klo 19 taas ei.
Itse puristin sitruunaa nänninpihoihin noiden isompien kohdalla, niin eipä parin maistamiskerran jälkeen tulleet enää pyytämään.
Tuo lapsipahus tykkää sitruunasta kovasti, ilman sokeria raakana ihan.
Naureskelin lapselle että ei enää tissiä, ja kiinnitin huomion muualle. Pari yötä imi vielä ja sitten loppui koko homma kuin itsestään...
Jos äiti ei jaksa ja jostain syystä pitää vieroittaa niin isä voi sen tehdä aivan hyvin olemalla lapsen kanssa ja äiti vaikka poissa sen aikaa.
Meillä meni täysin kivuttomasti, ilman yhden yhtä itkua kun vieroitin 1-vuotiaan imetyskerta kerrallaan. Ensin pois välipalaimetys, sitten lounasimetys, sitten päivällisimetys, sitten iltaimetys ja viimeiseksi aamuimetys (joka oli lapselle tärkein). Maito väheni samalla kun imetyskertoja karsittiin ja samoin lapsi siinä samalla sai luopua hissukseen imetyksestä. Olin ajatellut tuon aamuimetyksen antaa olla ohjelmassa niin kauan kuin lapsi tahtoo, mutta eipä tahtonut enää kun muutkin imetykset oli lopetettu. En siis tarjonnut aamulla, mutta en olis kieltänyt jos olisi itse pyytänyt.
Niin ja kyseessä tosi tissiriippuvainen poika siihen asti =)
Tuon ikäiselle varmaan helpompaa kuin äidille!