Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään lapsi voi olla putkeen päiväkodissa?

Vierailija
06.08.2007 |

Itsellä on se tilanne, että joudun olemaan yhden yön viikossa pois kotoa toisella paikkakunnalla. Kyselin päiväkodissa, että kuinkas se hoituu. Että jos joudun viemään lapsen maanantaina kuitenkin jo ennen lounasta ja haen tiistaina vasta iltapäivällä. (Tosin en vielä tiedä tarkkoja aikoija, noi on vaan oletuksia.)

Olin vähän yllättynyt, kun se hoitaja sanoi, että ei mitään ongelmaa, että lapsi voi olla siellä yön. Siis että kyllä vuorotyöläistenkin lapset on pitkiä päiviä siellä, jos on vaikka ilta- ja aamuvuoro peräkkäin, niin lapsia ei sieltä haeta välissä.

Minua itseäni vähän hirvittää, lapsi on vasta 2-vuotias.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko jollain kokemusta tällaisesta hoitojärjestelystä?

Vierailija
2/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastasit ensimmäiseen kyllä ja toiseen ei, niin ehkei tuo päiväkodin tarjoama mahdollisuus ole niin kamala kuin miltä se voi alkuun tuntua. Monilla vuorotyöläisillä tosiaan on sellainen tilanne, että lapset ovat öitäkin päiväkodissa. Käsittääkseni vuoropäiväkodeissa on kuitenkin kerrallaan aika vähän yöpyjiä, eli lapsilla on paljon syliä saatavilla yötä vasten :) Ja jos päiväkoti on muutenkin tuttu ja turvallinen ja hoitajat mukavia, niin miksei? Onko lapsi ollut aikaisemmin missään kenenkään luona yötä poissa luotasi? Jos ei, kannattaa ehkä harjoitella ennen kuin on eka päiväkotiyö. Muuten kaikki varmasti menee ihan hyvin, jos vain rutiinit, unikaverit yms. on tutut ja itse olet luottavainen (luottamuksesi tarttuu lapseen, kuten epävarmuuskin).

Tsemppiä! Jos järjestely tuntuu ahdistavalta eikä toimi, ainahan systeemiä voi muuttaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti vaarilleni voisikin olla helpompi esim. hakea tyttö aamulla päiväkodista, kuin taistella tyttö unille. Muita sukulaisia minulla ei täällä olekaan.

Meillä on päiväkodin kanssa sellainen diili, että kun tarvitsen lapselle vuorohoitoa, lapsi kiikutetaan kesken päivän tien toiselle puolelle vuoropäiväkotiin. Samassa päiväkodissa lapsi oli kesälläkin muutaman päivän, kun oma pk oli kiinni. Mielestäni tyttö ei viihdy ihan yhtä hyvin tuossa vuoropk:ssa kuin omassaan, mutta saattanee johtua siitä, että ei ole niin tuttu paikka ja tutut ihmiset kuin omassaan.

Tuntuuhan tämä aika rankalta järjestelyltä, ja se kestäisi koko vuoden. No, toivottavasti tää kuvio aukenee, onhan mulla nyt vähän vaihtoehtoja kun vaarikin voi olla apuna ainakin välillä

ap

Vierailija
4/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatetaan tuoda vaikka klo 14.00 jolloin mennään töihin ja jätetään sinne yöksi jos mennään heti aamusti (siis ennen 7 täytyy olla jo töissä) taas töihin. Joskus jopa voitu tehdä pitkä päivä siellä töissä ja hakea vasta illalla.

Itse olen ollut töissä vuoropäiväkodissa ja toivon totisesti että omiani ei tarvitsisi sellaiseen laittaa.

Vierailija
5/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten niin, että ollut hoidossa yön ja aamupäivän ja käy välillä kotona mennäkseen takaisin illalla.. Vuorotyöläisiä ollaan miehen kans molemmat. Ja siltä varalta, että joku käy päivittelemään noita hoitovuoroja, niin lapsella oli kuukaudessa 10-14 hoitopäivää, joista osa tyyliin klo 12-14.

Vierailija
6/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, lähen ainakin yrittämään, toivottavasti saan järjestettyä niin,että ei ihan joka viikko olla yötä...

ap

Vierailija
7/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin jää lapset sitten sen takia yöksi, kun ei illalla kerkeä ajoissa

Vierailija
8/9 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kotona joskus 23-24 eli ei mitään ideaa tulla yöksi kotiin, enkä ehtisi siis itse hakea lasta. Taitaa riippua vaarini jaksamisesta, että onko lapsi yöt tarhassa vai ei. Hyvä tietää, että sellainen mahdollisuus on, että jos vaari ei voi enää lasta hoitaa niin ei mun opinnot sen takia kosahda.

Vierailija
9/9 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän rankkaa olla vaan yhdessä paikassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi