Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIS´*05 vko 32

06.08.2007 |

Palailen poitsun päikkäri aikaan,mut tulkaahan mammat kirjoittelemaan!!!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin käynnistyi jälleen uusi viikko. Olen töissä ja käyn läpi sähköposteja. Ja siinä sivussa päätin pistäytyä täälläkin. Vielä on rauhallista, päätin siis nauttia tästä harhakuvitelmasta niin kauan kuin mahdollista.

Viikonloppu kului mukavissa merkeissä, ilmatkin meitä pitkästä aikaa hellivät. Käytiin kumpanakin päivänä uimassa ja nyt Kaisakin halusi kastautua kunnolla. Aikaisemmin on lähinnä räiskytellyt ihan rannassa vaan.

Eipä tässä mitään kummempia kuulu. Arkeen totutellaan, sillä mieskin meni tänään töihin. Tosin mun äiti tulee tänään pariksi päiväksi vierailulle. Käydään tietty ikeassa ja sukulaisissa. Ostoslista onkin kilometrin mittainen, jotenkin sitä loman jälkeen on ihan intona sisustamassa kotia. Viime viikolla ostettiin se kuivauskaappikin, josta olen haaveillut viime vuodesta lähtien. Saa kuraiset ulkovaatteet ja miehen haisevat urheilukamppeet kuivumaan nopeasti ja siististi piiloon.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja kuulumisiin!

kua ja Kaisa

Vierailija
2/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeaa mittari olemaan ihan hyvissä lukemissa.Tänään ei vielä hellelukemat haittaa, kun olen vapaalla mut huomenna voi töissä tuntua toiselta...mut en valita,on ollu niin huono kesä et paistakoon vaan arska ja nouskoon lämpötila!

Meidän viikonloppu meni hujauksessa.Lauantaina oltiin siellä miehen serkun häissä.Mukavaa oli vaikka miehen kans jouduttiin melkein kokoajan vuorotteleen Juuson vahtaamisessa kun eihän hän pysynyt aloillaan hetkeekään.Onneksi oli mummu ja pappa samoissa juhlissa niin nekin välillä vahtasivat niin saatiin miehen kans syötyä rauhassa.

Eilen oltiin sit ihan kotosalla ja puuhasteltiin kaikenlaista.

Meillä Juuso on löytänyt uuden villityksen...nimittäin trampoliinilla hyppimisen.Tuossa naapuripihassa on sellanen iso trampoliini ja omistajat sanoivat et saa käydä hyppimässä.Ja ei pelkästään riitä et Juuso hyppis kun äitin ja isinkin pitää tulla hyppimään...kyllä siinä vaan hiki tulee!!!

Rosa taisi viikonloppu pinossa kyselellä pituuksia..tarkkaa mittaa en tiijä mut oisko Juuso jotain 92-94cm pitkä.Vaatekoko on 92-98.Paino on omalla puntarilla punnittunua 15,8kg.

Nyt taidan itsekin oikaista hetkeksi,väsy painaa.

Suohomppeli81 ja Juuso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva, kun on aurinkoista ja lämmintä! Yleensä en ihan näin kuumasta välitä, mutta kaiken kylmyyden jälkeen tämä on ihan tervetullutta... Nyt pitäisi vaan olla mökillä, niin pääsisi uimaan... Oltiin kyllä eilen, mutta nyt pitää olla kaupungissa, kun totutellaan hoitoon...

Tänään muksut olivat ekaa kertaa yksinään hoitajalla pari tuntia. Hyvin oli mennyt. Huomenna ovat sitten n. 3,5 tuntia. Keskiviikko pidetään vapaata, torstaina alkaa sitten arki toden teolla...

Viikonloppu meni vauhdilla. Lauantaina tuli miehen veli perheineen, lapset tykkäsivät kovasti leikkiä serkkujen kanssa. Eilen tuli sitten anoppi miehensä kanssa, menimme heidän kanssaan sitten vanhempieni mökille, ja tänä aamuna tultiin takaisin. Ai niin, ja perjantaina oltiin miehen kanssa edustushommissa yksillä illallisilla. Eli vauhdikasta on ollut...

Tuulia kyseli viikonloppuna, että mistä vaatteita ostetaan. Minä ostan aika paljon H&M:ltä tai sitten ihan vaan Prismasta. Kun yleensä ihan arkivaatteita ostan, niin ei viitsi ihan hirveästi maksaa...

Ja koko: Saana on varmaan n. 95 cm pitkä, painoa oli edellisessä punnituksessa 16,5 kg. Eli iso tyttö... Kun vielä puhuu niin paljon, niin usein häntä luullaan jo 3-vuotiaaksi. Vaatteista käytetään 98-senttisiä, joistakin käy vielä 92-senttisetkin.

Jahas. Taidan lähteä ulos nauttimaan auringosta...

Terkuin Terhi&lapset

Vierailija
4/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen herkku: vapaapäivä. Mies on tytön kanssa mökillä ja minä makasin yhdeksään asti sängyssä. Tekemistä olisi kilometrin mittainen lista, mutta päätin kuitenkin ottaa ihan lomailun kannalta tämän päivän. Lueskelin, keittelin kahvia ja laiskottelin, mutta sitten yhdentoista maissa nostin itseni pystyyn ja lähdin hoitamaan hommia. Kävin KELAssa, jossa aina kuluu aikaa jonottaessa, sekä hankkimassa vaatteita tulokkaalle. Maalistytön äitiyspakkauksen tavarat ovat jo kolmannella lapsella kierrossa, joten ajattelin hankkia edes muutaman uuden kietaisubodyn ja potkuhousut. Kiertelen jokseeenkin säännöllisesti Prisman, CM:n ja ruotsalaisten vaatekauppojen jämävaaterekit läpi. Välillä ei löydy mitään, nyt löytyi kietaisubodyja kolmella-neljällä eurolla. Lisäksi piipahdin kirpparilla ja löysin sieltä vuoden 2005 äitiyspakkauksen vaatteita tosi siistissä kunnossa, näytti siltä kuin niitä ei olisi käytetty lainkaan.

Kotiin palattuani sitten rupesin etsimään pyykkikorin pohjaa, nyt on toinen koneellinen menossa.

Maalistyttö lienee vähän alta metrin, vaatteet ovat jotain väliltä 90-116 cm. Neuvolassa käydessäni likka oli mukana ja halusi myös vaa' alle. Vaatteet päällä oli 17,5 kg. Niin tulee isään ja äitiin:-D

Pitääpä tässä vielä käydä nauttimassa kesäisestä ilmasta ulkona. Siivota ehtii joku toinen päivä!

Korvapuustit

Vierailija
5/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah autuutta. Oltiin iltapäivä (about 4h rannalla) ja nautittiin auringosta ja uimisesta. Sitten oli pakko tulla kotiin laittamaan esikoinen jalkapallo-otteluun. Maaliskuinen nukahti sohvalle: On tämäkin päiväuniaika! No kiva oli päästä rannalle ja huomenna uudestaan ja sitten varmaan ollaan pidempään. Turistiin kulmakunnan mammojen kanssa+muutaman isänkin kanssa ja lapset leikkivät, minulla oli kylmälaukku eväille mukana ja itselleni yksi siiderikin. Mies kun on iltavuoroviikossa, niin lähdetään uimaan kun mies lähtee töihin- voi raukka kun hikoilee töissä toisten nauttiessa rannalla.

Tänään oltiin päiväkodissa tutustumassa. Ihan ok meni ja minulle jäi varsin hyvä mieli kun esikoisemme eskarissa ollut lempihoitaja oli nyt pienten puolella ja oli kiva nähdä häntäkin. Veikkaan maaliskuisenkin tykkäävän hänestä ja muutenkin hoitajat olivat ihan kivan oloisia, lastentarhanopettajan sijaisuutta tekevä hoitajakin on minulle tuttu. Parina aamupäivänä tällä viikolla menen sitten leikkimään vielä tuon maaliskuisen kanssa pihalle muiden ulkoillessa. Tänään maaliskuinen pääsi leikkimään vain siskonsa kanssa sisällä kun muut ovat ulkona. Ja muuten hoitoon tutustuminen alkaa ensi viikolla kevyesti. Olen varannut siihen tämän kuukauden aikaa.

Päiväkotiryhmä on tyttövoittoinen (toivon että tekee siitä rauhallisen) ja aika mukavia lapsia suurin osa. Aika paljon tuntuu olevan maaliskuisemme kanssa samana vuonna syntyneitä tyttöjä, eli myöhempää varten sitten mukava kun on seuraa joka tulee sitten jopa samalle luokalle kouluunkin:) Keskimmäisen kaveri 5v viskari-ikäinen on samassa ryhmässä ja lupasi " hoitaa" meidän pienintä: Saas sitten nähdä miten käytännössä. Muut lapset ovat lähinnä sitten puolituttuja minulle tai tiedän lasten vanhemmat, mutta maaliskuinen ei varsinaisesti lapsia tunne, mitä on joskus nähnyt heitä. Eli liikaa ei maaliskuiselle ryhmässä tuttuja ole.

Eli meillä elämä mallillaan, nautitaan auringosta ja sopeudutaan päivähoidon aloitukseen, niin kuin moni muukin! Ja kerrankin olen iloinen etten ehtinyt sopia sen enempää menoa meille kuin ke ja to, että ehditään viettämään niitä uimarantapäiviä nyt nämä harvinaiset hellepäivät.

Vierailija
6/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on elelty kesää ihan normisti sen kummoisempaa harrastamatta. Kerran ollaan oltu yyterissä ja muutoin käyty muutaman kerran maauimalassa. Emilia tykkää kovin " uimatouhusta"

Emilia aloittaa nyt 14 päivä tarhassa jossa käy ainakin nyt aluksi 2 kertaa viikossa. On tukitoimena mun jaksamiseen koska olen yksin ja tukiverkostoa ei oikeen muuten ole. Toivon mukaan myös puhealkaisi sen kautta tuleen paremmaksi. Tosin nyt on ruvennut sanomaan perässä useastikkin jonkun sanan tavun. Ja tänään tuolla pihalla kun oltiin ni joku huusi äitii ni hän perässä ja joku sit huusi tyttöö ni hän persässä sano tyttöö. Vaik en ollu ennen kuullut sanovan tota sanaa.

Meillä on käytössä 92 cm vaatteet joitakin 86cm. Mä luulisin et emilia on korkeintaan noin 90cm tienoilla koska 2v oli 87,5cm pitkä. Painoa oli tuolloin 12,4 noin ja enempi taitaa ol mut en tie yhtään mitä nyt on.

T.Satu

Vierailija
7/24 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen helteessä tuskissani ja toivon, että loppuis jo, mut nyt en valita! On ollut niin huono kesä tähän asti, et nyt saa mun puolesta paistaa.

Tänään oltiin taas pk:ssa harjoittelemassa. Tänään meni ihan kivasti, Eelikin keksi mieluisia leikkejä ja kun tuli lähdön aika, niin ei olis malttanu vielä lähteäkään. Oona vaan yhdessä välissä pyöri siellä hädissään ja yritti katella aikuista, kenen syliin voisi mennä... Musta just se on pahinta - mielikuva siitä, et oma pikkuinen haluaa syliin, mut sillä hetkellä ei ketään ole ottamassa.

Enhän mä itsekkään aina pysty ottamaan, mutta se on jotenki " pahempaa" , kun ajattelee sen tonne päiväkotiin, missä muutenki on rauhattomampaa. No, mut sellasta se on, ryhmät on isoja ja vähän hoitajia.

Rosa, Eeli ja Oona

Vierailija
8/24 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan pikseen kirjoitan.

Mies lähti taas yövuoroon ja tämä vuoro pitää äitin aika kiireisenä. Päivällä pitää viihdyttää lapsia pitkin kyliä, jotta mies saa nukuttua. Sitten mies lähteekin jo töihin ja kaikki iltahommat tässä sitten tehään likkojen kanssa. Huoh..ei hetken rauhaa tällä viikolla.

Mimmi oli tänään ensimmäisen kerran yksin pk:ssa. Ihan vähän ennen kun menin hakemaan, oli ikävä iskenyt. Voih, tuntui kurjalta kun tyttö itki siellä. Huomenna sitten taas uudestaan. On ulkoilu aikana siellä ilman äitä-

Nt pitää mennä puuron laittoon..

tuulia

Vierailija
9/24 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa nyt keskiviikkoillaksi..

Mimmin pkharjoittelu meni hyvin, nyt ei siis halunut lähteä kun tulin hakemaan.

Yhtään ei käy kateeksi yksinhuoltajaäitejä. Kyllä nyt on saanut kokea mitä on tehdä kaikki yksin. Nostan vieläkin enemmän hattua näille äideille!! Emppa ja muut yk, arvostan teitä.

Ja näin ollen arvostan, että se isä meillä on jakamassa arkea. Se mies on välillä liian itsestään selvyys. ;)

Eipä tässä enempää joudakaan koneella olemaan..

Tuulia

Vierailija
10/24 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten viimeinenkin kotipäivä vietetty, huomenna alkaa arki toden teolla, eli lapsilla pitkät hoitopäivät ja minullakin se 3x viikossa Helsingissä ramppaaminen. Ei yhtään huvittaisi... Olisi niin ihana vain jäädä kotiin. Tosin tiedän, että hermothan minulla menisivät tähän huushollin pyöritykseen alta aikayksikön. Jotenkin vain ei millään viitsisi istua näin ihanilla ilmoilla junassa ja toimistossa...

Meillä oli tänään ihan vapaapäivä, ajattelin, että annetaan lapsille vähän vapaata hoidosta. Niinpä he ovatkin leikkineet koko päivän - kerrankin omat lelut ovat kelvanneet ihmeesti, kun on ollut pari päivää harjoittelemassa hoitoa ja eilen illalla olivat vielä vanhemmillani hoidossa (me olimme miehen kanssa rapuillallisilla...). Illalla tosin meinasivat minulta hermot palaa, kun vauhti kiihtyi ihan hirveäksi riehumiseksi. Onneksi sitten tulikin jo kylpy- ja ruoka-aika, joten sai rauhoitettua. Ja siivosivat jopa omat huoneensa (no, avustin vähän...), eli edistystä tapahtuu ;-)

Voin muuten yhtyä Tuulian sanoihin yh-äitien kunnioittamisesta. Minä kun välillä hetkellisesti pyöritän yksin tätä härdelliä, kun mies on reissussa tai pitkiä päiviä töissä, niin tulee aina kyllä mieleen, että onneksi ei tarvitse jatkuvasti sitä tehdä... On todella hienoa, että toiset niin jaksavat tehdä, ei voi muuta kuin hattua nostaa. Ja ehkä mies ansaitsee sen, että kerron arvostuksen sanan hänellekin ;-)

Jahas. Nyt menen laittamaan Nuutin nukkumaan, maalisneidin pistin jo sänkyyn, mutta siellä tuo kuuluu pajattavan. Pitäkää peukkuja, että meidän perheen ensimmäinen täysimittainen työ- ja hoitopäivä muuton jälkeen sujuu hyvin.

Hyvää yötä!

Terhi&muksut

Vierailija
11/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoa tulin nopsaan nosteleen,iltavuoro töissä kutsuu...

Tää viikko on ollut mulle ihan kamala...yöt on niin lämpimiä nukkua ettei nukkumisesta siis meinaa tulla mun osalta mitään....aamusta sitten nukuttas mut tänäkin aamuna Juuso kiekaisi 6.08...huoh!

Mites teillä Tuulia yöt sujuvat,onko aikaisia herätyksiä ja kuinka itse jaksat?

Mut nyt täytyy ruveta lähtemään.

Suohomppeli81 ja hoidossa oleva Juuso

Vierailija
12/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun tartun imuriin, niin tulin nostamaan pinoa. Iloinen ylläri kun Suohommpeli olikin sen kerennyt tehdä.

Meillä on molemmat likat flunssassa. En tiiä saiko heti päiväkodista. Moona tosin ensin alkoi niiskuttamaan, nyt Mimmikin. Inhottaa, kun ei siitä alkuksesän flunssasta keretty vielä kunnolla parantua->yskää oli vieläkin.

Unista, no, kauhulla oottelen miten käy. Meillä nyt vajaat 2vkoa ollaan nukuttu ja miekin paremmin. Viime yönä sitten Mimmi heräsi ja valvoi kahteen otteeseen ja Moona kolme kertaa. Yksinään kun olen nyt yöt, niin jepulis jee. Onneksi miehellä enää kaksi yötä jälellä.

Itse nukun/nukuin paremmin. Mutta olen kaiketi väsyneempi. Vähän unisen yön jälkeen on tasanen kooma, mutta hyvin nukutun yön jälkeen olen tosi väsynyt. Eli se univaje on vielä nukkumatta.

¨

Nyt sitten stressaan, että meneekö unet taas kaikilla sekasin. Onko taas unikouluilut edessä..

Tel, paketit tuli tänään. En vaan päässyt hakemaan. Ne tuli maksamaan sen verran, että laittele sitä tilinumeroa niin saat omasi pois. Kiitos vielä vaivannäöstä =) Halaus

Sengi, siis viimeistään maanantaina vihdoin vaatteet pääsevät määränpäähän. =)

Lämmintä on, mutta en valita. Tätä mie olen odottanut koko kesän =) Kun vaan pääsisi mökille tai rannalle. Yksin kun ei nuitten kanssa pääse. Toinen menee toiseen suuntaan ja toinen toiseen..tiiättehän työ.

Nyt imuroimaan ja sitten silittämään juhlavaatteet. Huomenna on ystäväpariskunnan häät. Mies raukka joutuu muutaman tunnin unilla lähtemään, mutta juhlat kesvävätkin vain klo 12-16.

Heippa siis.

ps. tel, miten meni eka koko hoitopäivä?

Tuulia

Vierailija
13/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmöstä tykkään kyllä, mutta liika on aina liikaa....

Onneksi saan työn puolesta olla pihalla;)

Isommilla lapsilla viimesiä lomapäiviä viedään, ens ti alkaa koulu ja eskari.

Tuulia: paranemisia sinnepäin ja toivottavasti sen verran vielä lämpöä jatkuu, että kerkeette kesäsimpiä vaatteita käyttää!

Tel: Kiitos vielä, vaikka en alunperin ajatellut tälläistä projektia tulevan. Loppu hyvin kaikki hyvin? Ai niin, kuulin että olitte saaneet kesävieraita täältäpäin:)

Maaliskuiselle odottelen vesirokkoa. Olenkohan tästä jo kirjoitellut, en muista. Huomenna tulee kaksi viikkoa kun käytiin tartuntaa hakemassa. en tosin tiedä sairastiko neiti sen vauvana, kun noilla isommilla oli silloin kun maalisneidillä ei ollut nimeäkään vielä. Lähes vastasyntyneen näpyistä ku ei tiedä mitä ovat.

Meillä on tänään hääpäivä, kymmenes jo! Jospa lähtis laittaan pöydän koreaksi, kun lapsetkin matkaavat kohti sänkyjään.

Vierailija
14/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten tosiaan taas yksi hellepäivä takana. Tänään haeskeltiin illansuussa läheinen uimaranta ja käytiin vähän pulikoimassa koko perhe. On tosiaan aika lähellä, joten tulee varmaan mentyä toistekin. Vaikka yksin en minäkään kyllä menisi, ovat nuo mukulat sen verran vilkkaita vahdittavia.

Eka kokonainen hoitopäivä oli mennyt hyvin (kiitos, Tuulia, kysymästä). Nuutti tosin oli aamulla ollut sitä mieltä, ettei mene hoitoon (mies siis vei), mutta oli jäänyt ihan kiltisti. Ja kun hain lapset, molemmat kehuivat kilpaa, että oli kivaa ja hyvää ruokaa (parempaa kuin äidin...). Toivottavasti huomenna myös hoitoon lähteminen sujuu kivuttomasti.

Sengi: juu, meillä kävi tosiaan vieraita sieltä. Lapset olivat onnessaan vieraista, ja kivahan se minustakin oli... Kävi muuten ilmi, että yksi toinen työkaverisi on meidän perhetuttujen mökkinaapuri - pieni on maailma ;-)

Meilläkin viime yö oli rauhaton, molemmat muksut valvoivat vuorotellen, ja jouduin jopa nukkumaan Saanan vieressä hetken (yleensä ei siedä ketään viereen nukkumaan vaan käskee pois). Kiva vaan, että valitsivat viime yön valvottavaksi, kun herätyskelloni muutenkin soi klo 4, jotta ehdin junaan... Ja nukkumaanmeno tietysti venähti vähän... No, torkuin kyllä sitten junassa vähän aikaa, joten en ollut ihan zombiena. Huomennakin olisi toimistopäivä edessä, maanantaina onneksi sitten taas etäpäivä.

Sellaista tänne. Nyt menen odottelemaan Tehiksen alkua...

Rauhallisia öitä kaikille!

Terhi & jo sängyssä olevat lapset (eivät kyllä vielä nuku...)

Vierailija
15/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin sen kunniaksi nauttia lasillisen punkkua. Huomenna työpäivä - ilman oppilaita. Suunnittelua ja sen sellaista. Minä pidän näistä syksyistä: uuden alku, uudet kasvot ja vanhatkin ;)) Toki mielelläni olisin vielä lomaillutkin, eipä silti... ;)

Lapset toveroisen nukkuneet jo. Esikoinen jo pidemmän aikaa. Hän kun ei taas tänäänkään nukkunut päiväunia, niin sitten on illalla ihan puhki. Noin kolmen päivän välein nukkuu päikkärit, joskus ihan peräkkäisinäkin päivinä. Mutta sain sentäs hetken minäkin köllötellä silti, kun poika malttoi hetkisen silti lueskella kirjaa.

Olemme olleet rannalla iltapäivät. Mies on iltavuorossa, joten minä olen ollut poikien kanssa. Meillä ei esikoinen oikein ole mikään uimari, varovainen ja aristelee vähänkään kylmää vettä. Mutta tämä maalispoika on toista sorttia. Tänään oli Erittäin Lämmintä Vettä! mutta kovat aallot. Ei haitannut. Heittäytyi vaan ja pyöri kuin säkkärä. Ui muka matkaa, haalii mahalleen kaiken hiekan pöksyihinsä. Lopulta jopa isoveljensäkin ui. Oli tosiaan niin lämpöistä järvivesi.

Minä pönttöpää poltin hartiani. Muka suojaan taas lapset rasvoilla ja hatuilla, niin sitten itsensä unohtaa. Tyhmästä päästä kärsii... koko akka.

Mutta nyt siis lasi viiniä, hetki hyvän kirjan parissa ja aikaisin unille. Olen parina aamuna harjoitellut herätyksiä, käynyt töissäkin, joten eiköhän aamu suju ongelmitta.

Muuten: unista olette puhuneet. Aika kivasti ja vaivatta (pääsääntöisesti) nukahtavat, päikkäreille joskus vaikeampaa. Yöllä maalispoika nukkuu (pääsääntöisesti) läpi yön omassa sängyssään, joskus hipsii viereen aamuyöstä. Esikoinen tulee keskeemme lähes joka yö ja nyt on alkanut helteillä ja kuumalla sen vertaa tympimään, että mies kantaa jonkin ajan kuluttua takaisin omaan sänkyynsä. On sellainen koipien heiluttelija tuo poika, että pari kertaa on monottanut minua leukaan, otsaan tms. Ei oikein saa itse nukuttua, kun unten rajamailla ottaa nilkasta aina " kopin" ettei saa osumaa...

Apus, takapihan amppeli on kastelematta. Menoksi siis.

Öitä kauniita ja mukavaa viikonlopun odotusta kaikille!

Pippandii ja nukkuvat muksut

Vierailija
16/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kuulumisia meiltäkin!

Joel (24.3.05) on jo palannut tarhaan ja tykkää siellä kovasti olla, vanha tekijä jo ryhmän kolmanneksi vanhin (tyttöjen suosiossa) :) Juttua tulee niin että äitä välilllä heikottaa. Vallan ihana välillä todella hermoja rassaava 2 vuotias :)Autot edelleen suokikki kohde numero 1!!

Vaatteista menee 92 ja 98 vähän mitoituksesta riippuen.Vaatteita ostelen enemmän käytettynä kuin uutena mutta joskus tarttuu mukaan jotain Prismasta, Anttilasta tai H&M:ltä.

Jesse (29.12.06) on jo reipas 7kk pojanpallero :) Alkutavailta varjosti kovasti sairaudet ja ihottuma. Keväällä todettiin sitten ruoka-aineallergioita, astma ja atooppinen iho. Nyt kun lääkkeet on kohdillaan ja ruoka oikeaa niin poju kasvaa hyvin. Kovasti ryömii ja kurkottelee kohti ylempiä tasoja :)

Muuten minä palaan taas töhin syyskuussa japojat menenvät tarhaan. Olemme muuttamassa Nummelaan, joten kovasti kiirutta pitää muuton kanssa, että ehtii ennen työnaloitusta!

Oikein ihanaa syksyä kaikille maalismammoille ja taaperoille!!!

t: vupii ja pojat

Vierailija
17/24 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lapset jäi eka kertaa hoitoon, ilman mua. Oona jäi reippaasti syömään aamupalaa, mutta Eeliltä pääsi itku ja se jäi huutamaan mun perään. Oli kuulemma nopeasti rauhoittunut ja oli syönyt hyvin lounaan ja mennyt päiväunillekin reippaasti. Oona taas oli itkeskellyt pitkin päivää ja päiväuniakin oli nukkunut vain n. tunnin.

Tänään Eeli parkaisi vain pari kertaa äiti, kun lähdin. Oona jäi taas ihan hyvällä mielellä. Meillä hoitopäivän kestoksi tulee n. 8-15.30, eli ei onneksi mikään kauhean pitkä aika.

Pitäs ruveta siivoomaan, kun kerrankin saa rauhassa touhuta, mut jotenki laiskottaa... Ehkä menen hakemaan kolmannen kupin kahvia :)

Päivänjatkoja!

Rosa ja hoidossa olevat pallerot

Vierailija
18/24 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa! Miehellä oli tässä loma niin tuntui, että ei edes koneelle kerennyt kun koko ajan oli jotain tekemistä. Nyt miehellä alkoi eilen työt ja Henri aloitti tarhan niin täällä on ihanan rauhallista.

Vauva tosin alkaa juuri heräillä...

Niin, Henri tosiaan aloitti eieln tarhan kahden kuukauden tauon jälkeen. Kohtuullisen hyvin oli mennyt. Muutamaan otteeseen oli itkenyt ja kysellyt missä äiti on mutta en yhtään ihmettele kun meni uuteen ryhmään, jossa oli aivan uppa-outo täti aamulla. Iltapäivällä siellä olikin sitten tutumpi täti, jota hän on nähnyt pihalla ja sisällä lauluhetkessä niin kauan kuin on tarhaa käynyt ja olikin sitten ollut paljon rauhallisempi : )

Tänään meni paljon reippaammin tarhaan ja vilkutti mulle kun lähdin ja sanoi " heippa" . Kysyi kuitenkin, mihin mä menen ja mitä meinaan tehdä.

Henri on 2-3 päivää viikossa hoidossa noin 6h kerrallaan, että en mä sitä siellä koko aikaa pidä. Se vaan tekee hänelle hyvää kun saa leikkiä muidenkin kanssa kuin äidin ja oppii toimimaan ryhmässä ja ennenkaikkea jakamaan leluja yms.

Täällä on maalistaaperon koosta ollut puhetta. Henri mitattiin ja punnittiin reilu kuukausi sitten ja oli 95,5 cm ja 12,6kg. Kateellisena luin teidän 15-kiloisista lapsista. Miten te saatte ne niin hyvin syömään?

Nukkumisesta on ollut myös puhetta. Meillä molemmat lapset nukkuvat hyvin. Henri menee yleensä nukkumaan yhdeksältä ja vauva kymmeneltä. Henri nukkuu 12 h yleensä heräämättä kertaakaan mutta vauva herää edelleen sen kaksi kertaa yössä syömään. Mä nukun myös imettäesä niin en tunne itseäni kovin väsyneeksi.

Henri ei nuku enää kotona päiväunia kun aina kun nukkui niin illalla ei saanut unta ennen klo 22-23. Eilen herätin sitten aikaisin tarhaan kun ajattelin että nukkuu siellä kuitenkin päiväunet ja niin oli nukkunutkin tunnin unet. Ja illalla nukahti vasta klo 22 jälkeen. Mutta en tiedä, johtuiko pelkästän päiväunista vai eilen mun ostamasta uudesta lelusta, jonka kanssa olis pitänyt saada leikkiä koko yö...

Niin, on meillä muitakin uutisia. Meiän talokaupat on nyt allekirjoitusta vaille. Eli välittäjä soitti, et rakennusluvat on tullu ja käytiin pankista pyytämässä lainaa ja saatiin se! Mä niin pelkäsin, et ne ei anna lainaa kun olen opiskelija ja äitiyslomalla mutta kun meillä on tää kerrostalokolmio melkein maksettu niin saatiin ihan hyvin lainaa ja mä valmistun ammattiin, jossa riittää töitä. Eli varmaan ens tai seuraavalla viikolla allekirjoitetaan kauppakirjat ja sitten vain odotellaan maaliskuun alkua. Talon pitäisi valmistua siis 1.3.2008!

Mitäs vielä. Ristiäiset on reilu viikon päästä eli 19.8. En viitsi kertoa nimeä vielä kun täällä käy mun tuttuja välillä lukemassa : )

Tulikohan jo omaa napaa tarpeeksi. Nyt toivottelen vain hoidossa aloitteleville mukavia hoitopäiviä ja työelämään palaaville jaksamista ja työintoa. Ja TEL:ille erityisesti jaksamista rankaan reissaamiseen kahden kaupungin välillä.

Ja kaikille mukavaa viikonloppua! Pitäis vissiin olla vielä aikas hyvät kelit : )

Kalamami, Henri ja vauva 7 vkoa ja 4 pvä

Vierailija
19/24 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti tosiaan kun tuo mies on kotona, ei meillä ole lainkaan kone päällä. Ettei silloin siis aika menisi surffailuun ;) , kun mies on töissä niin heti aukeaa konekin =)

Häät olivat niin kauniit puutarhajuhlat =) ja hyvin tarettiin tuolla auringon helliessä meitä. Ruoka oli tietenkin hyvää ja hääpari lähti sieltä sitten thaimaaseen. Lento lähtee tuossa kasin maissa..ihanaa.

On pitänyt noita mittoja laittaa, mutta aina unohtanut. Eli Mimmi on n. 94cm pitkä ja 13.7kg painoa. Pitkä ja hoikka edelleen. Nuo mitat on siis tässä kotona mitattuna.

Mukavaa kuulla Vupiista!!!! Sekä Kalamamin arjesta. Lähellä on jo oman talon rakentaminen, onnea niistä rakennusluvista. Voitteko kuvitella että mekin taas katsellaan asuntoja ;)..olisko sitten rivitalo vai sittenkin se maatilan talo navetoineen. No, ei vielä mihinkään olla menossa, kunhan tässä haaveillaan. Tässä on niin helppoa.. mutta tylsää =) =)

Pippandiillakin alkoi taas työrupeama. Mukavaa syyslukukautta.

Rosallakin ihan hyvin alkanut paluu työelämää, hyvä juttu.

TEL, aikamoista reissaamista. Kauan juna tulee tampere-helsinki väliä? Huh, kyllä te toiset jaksatte..

Miulla on nuo jumpat yms ihan jäissä. Ottaa päähän, kun tää elämä on nyt ollut tälläsessä muutosmyllerryksessä ettei jumppaan/pisteiden laskuun ole päässyt kiinni. Ei yhtään tee mieli mennä vaa' alle. Farkut puristaa ihan varmasti!!

Juup, no jospa menisi nyt vaihtamaan nuo lakanat, ihana köllähtää puhtaisiin lakanoihin..

Tuulia

Vierailija
20/24 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko lukeneet keskutelua kahdessa eri pinossa tuosta, kun taapero olisi osa-aikasesti tai puolpäivä hoidossa, kun perheeseen tulee vauva?

Ei pitäisi lukea, kun tulee niin ahdistunut olo. Läheltä tuo liippaa meitä, vaikka nyt meillä ei ole vauvaa enää, mutta kuitenkin. Mie paljon mietin tuota Mimmin hoitoon laittamista koko kesän ja taas tuli olo, että olemmeko kuitenkin tehneet virheen??!!

Syksyllä meillä olisi mahdollisuus päästä kaikkiin kerhoihin yms, mihin ei keväällä mahduttu mukaan. Silloin kun se kaaos oli totaallisesti päällä. Nyt kun Mimmin kanssa on ollut helpompaa, mietin ja mietin mitä tehdä.

Tukiverkosto täällä oli kyllä kovasti sitä mieltä ja kannusti Mimmin päiväkoti ajatusta. Vain yksi henkilö ilmaisi, että miten haitallista on Mimmi erottaa äidistä ja mitä ajattelee kun äiti onkin siskon kanssa!! Kysehän on alle 4h päivässä. Juuri ajatteli niin, kuin moni täällä keskustelupalstalla noissa pinoissa.

Mehän ajattelemme lapsen parasta. Mimmi on vaativa, ikäistään taitavampi(ko) , tarvitsee niitä virikkeitä. Ei pelkkä yhdessä olo, kotitöitten yhdessä tekeminen yms riitä. Me kuitenkin tehdään paljon kaikenlaista monipuolista joka päivä. Vai siinäkö se vika onkin, pienestä pitäen ollut liikaa ns.mukana ja nyt sitten normaali päivätekemiset ei riitäkään-

On hienoa, että useilla lapset on kotona niin kauan kun äitikin. Olinhan miekin sitä mieltä, ennenkuin tuli omat sairaudet ja väsymys kuvioihin.

No juu, mietin tässä vaan ja laittelin ajatuksia järjestykseen. Onneksi Mimmi on niin kovin innoissaan tuosta omasta jutustaan, päiväkodista ja uusista ystävistään.

Ihanaa helle-viikonloppua kaikille!! Nautitaan nytten!! Mekin lähtään heti aamusta päiväksi pappalaan, että mies saa kunnolla nukkua.

Nyt kiireesti petiin, jotta yöllä jaksellaan nousta.

Tuulia