**** SYYS 04 Maanantai! ****
Huomenta, paluu sorvin ääreen on iskenyt:) Ihan koomassa heräsin unesta jossa olin ollut noin 10 hengen porukalla jossain hitaasti kidutettavana, mutta onneksi ennen kellonsoittoa oltiin päästy vapaaksi. Jee, jee. Aamutoimissa oli ihan avuton olo ja meikit jäi laittamatta jne. Hyvin alkaa siis. Maha näyttää siltä, että töissä varmaan luulevat mun olevan raskaana. Enkä nyt niin kauheasti ole turvonnut loman aikana.
Täällä viimeinen pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10913346&p=1&mpage=3&tmod…
T: Ynis
Kommentit (19)
Eka työpäivä takana ja hyvinhän se meni, vaikka aika kökkö selvityshomma edessä. Nyt mietityttää, että miten sitä jaksaakin taas töiden jälkeen tehdä jotain kotonakin:)
Jatulle toivon hyvän työpaikan löytymistä!
ei mistään erikoisesta, vaan ihan vaan kun väsyttää niin väsyttää sitten.
Pönksylle ja äidilleen toivon hurjasti hyvää - toivoin jo eilen vaikken muistanut sitä kirjoittaa.
Missä Lisko??? Masussa vai masun päällä jo?
Lähintä eli omaa napaa alkuun. Miehellä kymmenes ja ONNEKSI viimeinen kesälomaviikko menossa. Kymmenen viikkoa enimmäkseen kotipiirissä oleskellen, varsinkin kesällä kaupungissa kerrostalossa on liikaa. Turhaudutaan, tympäännytään, riitaannutaan. Ollaanhan me vähän reissattu, mutta toooosi vähän. Suunnitelmissa oli kierrellä Suomea ristiin rastiin, mutta vähiin on jäänyt syystä ja toisesta.
En oikein edes tiedä mikä nyt niin mättää, miksi kesä meni pitkälti huonoissa tunnelmissa. Toki väsymys ja välillä tunninkin välein keräily öisin vie mehut aika vähiin ja tunnetusti väsymyksestä ei seuraa mitään kovin hedelmällistä. Ja meidän perheessä - Kukkuun taannoiseen kysymykseen samalla vastaten - homma on niin äitijohtoista, että jos minä on organisoi retkeilyjä ja matkailuja, niin väliin jäävät.
Tytöt ovat tyytyväisiä. Venna nauttii pihalla temmellyksestä, kahluualtaasta tai mummolan pihalla pikkuisesta uima-altaasta. Pikku-Myy kulkee kantoliinassa mukana, syöpöttelee vielä pelkästään tissistä ja on edelleenkin teräväkatseinen tarkkailija. Lapsille tämä kotielo pienine ympyröineen sopii siis paremmin kuin hyvin, vanhemmilla vaan meinaa välillä päässä naksua. Ei tekisi yhtään pahaa päästä miehen kanssa joskus kahdenkin johonkin.
-----vauveli heräsi, tissitainnuttamaan ----
Eihän tämä toki pelkkää kurjuutta ole ollut. Varmaankin sellaista suht normaalia pikkuvauva+uhmaikäis-perheen arkea. Ehkä enemmän sellaista lomastressiä, siis sitä että lomalla pitäisi tehdä kaikkea hienoa ja mahtavaa.
Odotan siis innolla syksyä, normaalin arjen arkamista. Venna menee kahteen kerhoon, toinen on avoimen päiväkodin aamupäiväkerho ja toinen seurakunnan iltapväkerho. Lisäksi pe-aamuisin menee puistotädille. Puistotäti sattuu olemaan naapurin samanikäisen tytön äiti :) Tiedossa siis vapaahetkiä uhmiksesta äidille ja Vennalle toivottavasti mukavia hetkiä kavereiden kanssa touhuten. Täytyy välillä pyytää äitiä vauvaa hoitamaan, niin saan hetkiä aivan omassa rauhassani.
Nyt alkoi maanantai-must, Tahdon Asia. Tuus, Mikko, ottaa voikkuleipää.
- tea -
Viikonloppu vapaa oli ja meni. Käväistiin Vaasassa Wasalandiassa ja Tropiclandiassa, lapset tykkäsi, äiti ei... tai no joo, menihän se, jos ei lasketa huonosti nukuttuja öitä ja automatkustamista (joka siis sisälsi huutoa, kitinää, ähinää ja tappelua).
Muuten aika on mennyt töissä - yllätys, yllätys. Just tulin ja takaisin pitäisi selvitä aamulla seiskaksi. Vuorotyön ihanuutta.
Aamun olen pessyt pyykkiä, jota reissussa kummasti kertyy.
Pinot luin pikaisesti. Monella on hoitokuviot menossa, koulunaloitusta ja työjuttuja. Jaksamista kaikille!
Joko Lisko on mualimassa? Mersu, pitää ilmottautua, jos olet vielä yhtenä. Tai tietysti, jos olet kahtena, niin sittenkin pitää kertoa...
Enkelille helpotusta elämään ja tsemppiä autokouluun!
Pilelle mukavia remppahetkiä!
Voi Pönksyä ja Lempoa, halaus ja rutistus ********
Saamuskalla se on taito kertoa noita asioita siten, että melkein tunsin tänne asti suon tuoksua ja itikoiden ininää, samoin hilla (tai lakka, kuten meillä päin sanotaan) maistui melkein suussa ;)
Lila, miten Rosan kokeilut sujuvat? Miten teillä jaksetaan?
Joko Jatun työkuviot selvenneet? Ja jos eivät, niin älä huoli, asioilla on taipumus järjestyä.
Ja tämän piti olla pikainen visiitti. Mutta hyvässä seurassa aika mennä hurahtaa. Voikaa hyvin!
Mimmu ja nukkuvat lapsukaiset x3
Ps. Äitikuu; somat prinssit sinulla. Ja Yniksen keittiösyvennys on tosi hieno!!
En viitsi alottaa uutta pinoa, toivottavasti tämä jatkuu.
Eilinen tarhapäivä oli mennyt ihan hyvin, pienemmällä oli isot naarmut polvessa, muttei ollut edes itkenyt (ehkä vieraskoreutta) kaatuessaan. Oli muutenkin ollut kuulemma niin kuin ois aina ollut isojen ryhmässä. Ihan kotonaan siis. Esikoinen oli ollut oikein iloinen tapaus, varmaan oli jo ikävä kavereita ja kaikkea toimintaa (vaikka toimintaa riitti lomallakin).
Ensi viikolla olen ehkä Tallinnassa työmatkalla, saa nähdä. Ois ihan kivaa.
Katselin, että onpas maanantai aamuna ollut väki aikaisin liikkeellä kun jo monta viestiä oli tullut pinoon. Mutta nythän on vissiin tiistai.
Ja armoton väsy. Onni tuli taas jossain vaiheessa meidän väliin, en uskaltanut katsoa kelloa. Varmaan siinä meni tunti nukahtaessa kun se pyöri ja potki vaan ja haukotteli. Sitten kun kello soi 5.50 niin voi veljet kun olis nukuttanut. On mahtanut Onniakin väsyttää kun mies on herätellyt tarhaan.
Tästä aasinsiltana kysymys, jota yöllä valvoessa mietin. Moneltako syysperheissä herätellään lapset tarhaan, ts. moneksiko viette lapsukasiet sinne???
Meillä ollaan vielä ainakin oltu armollisia Onnille ja viety vasta kasiksi. Tarha aukeaa kyllä 6.30, joten vois tulla mun kyydillä, sehän on tuossa melkein mun työpaikan vieressä se tarha. Mutta tulee lyhyempi tarhapäivä kun on 8-14.30. Ja parin viikon päästä 8-15. Mutta koska nuo kuljetukset huonoilla keleillä tulee tekeen tiukkaa, lähinnä hakemisen osalta (pakkasella pyörän kyytiin, ehkä ei) niin ehkä mä sitten menen autolla ja vien Onnin. Mutta talvella tosiaan mun työt alkaa " vasta" 7.15, joten sinänsä ei paha.
Alkaa puuduttaan ja hyydyttään tuo pyöräily töihin, vaikkei viime aikoina ole ollut paljon aamupyöräilyjä. Tuntuu ettei rukki kulje sitten millään. Jospa se alkais taas luistamaan.
Nyt " muka töihin"
T-P
Oli mulla toinenkin kysymys. Kuinka usein teidän 3-v pallerot tulee öisin teidän vanhempien sänkyyn? Onni alkoi tehdä sitä vasta 2,5-vuotiaana ja nyt on toisinaan jaksoja, että tulee useana yönä peräkkäin. Nyt on kaks yötä pyörinyt siinä ja sitten ollaan silmät ristissä kaikki. Tosin viime yönä oli kuumakin.
La-su yönä tuli myös ja nukkui kun tukki ja kun herättiin oli miehellä ja mulla semmonen olo, että kello on varmaan jo vaikka kuinka paljon kun herättiin. Ja olihan se jo yli 9!
Ei kai tuolle asialle oikein mitään voi. Onnille on tuhra yöllä alkaa vänkäämään, että nukkuisit omassa huoneessa. Tulee huuto.
T-P
Meillä mies herättää lapset noin klo 7 ja menevät tarhaan klo 8, jotta saavat siellä aamiaisen. En veis aikaisemmin, kun meillä tulis tolkuttoman pitkät päivät lapsille muuten. Jos itse vien, niin ovat tarhassa heti 7.30 jälkeen, mutten paljoa aikasemmin herätä. Minä haen lapset noin 16.20, joten pitkän päivän ovat jo nyt.
Yöllä meillä ei tulla viereen, ellei olla kunnolla kipeinä. Perhepedissä ei olla nukuttu koskaan, joten tästä on ollut suht helppo pitää kiinni. Esikoisen kanssa silloin tällöin on taisteluita, kun ei yhtäkkiä halua nukkua omassa sängyssään, mutta meillä periksiantaminen tarkottais jatkuvaa periksiantamista. Esikoinen kun käyttää heti hyväkseen, jos antaa periksi tollasessa. En tosin tiedä viihtyiskö lopulta kovin montaa yötä vieressä, kun ei ole tottunut. Mutta meillä on siis huudettu yöllä joskus kovaakin, mutta sen se vaatii, jos aikoo pitää päänsä. Meidän tapauksessa pääsee vähemmällä, kun tekee heti selväksi mitkä on säännöt.
Jotain muutakin oli mielessä, mutta unohtui. Tallinnan työmatka selvisi juuri:)
Tänään saadaan poikalapsonen kotiin :-) Onkin jo ikävä!
Mun vanhemmatkin tulee,en nyt jaksas sitä yhtään!Vielä kun on kuuma ni enempi väkee ja viel kuumempi sit sisällä..Ei vaa nyt yhtää huvita!
Äiti tahtoo Kuusijärvelle uimaa ja Hobby Hallii kattomaa jotain ja mitähän vielä...
Mies on vielä kipeenä..eilen mulla tuntu kurkkukipeelle mut ei nyt enää.Toiv.ei tauti iske!
Tea:10viikkoa on pitkä aika!!!
Myin mun crosstrainerin ja nyt pitäs stepperi tai kuntopyörä ostaa tilalle.Eilen käytii kattelemaski vähä..Myin sen siks ku crosstrainer on niin iso ja hankala siirtää ni tahon helpomman!Ilmootauduin syksyks kahtee jumppaa,enempää en uskaltanu ku ei tiiä niist töitä!
Kiitokset työtsempeistä!
G:Mies pytyy menemään aamusta niin että typy menee tarhaan kasiks.hakemisesta en sit tiiä..Kun saisin säännöllisen päivätyön!
Toivon et mun työalkaa aikasemmin niin et mies joutuu viemää typyn.Oon yrittäny saada miestä mukaan tähän arkirytmiin siirtymiseen,ilman tuloksia!Aattelin et jos se muutaman kerran kettelee väsyneiden lasten aamun ni eiköhän se illalla lapset ajoissa nukkumaan ala innostaa..Toivottavasti!Poika sit joutuu varmaan aamusin olemaan yskin..miten se koulu sitte alkaa?!
G:Ei tule meidän sänkyy...kop,kop!Poikakaan ei tullu koskaa ennenku joskus ehkä yli 5vuotiaana muutaman kerran tuli,mut seki meni sit ohi.
Lähdemme ulos...
jatu
Hyvää päivää, laskettua päivää minulla.
Isi ja Hellu ovat uimassa, koska olen niin anti-kiva ettei kanssani voi olla. Päähän koskee ja ketuttaa, siivota pitäisi hulluna muttei pysty eikä jaksa. Elmokin koomailee mahassa ja siitäkin pitää olla huolissaan. VALI!
Olisi ollut niin kiva jos tämä ojasta-allikkoon-vaihe eli synnyttely olisi tällä kertaa sujunut jotenkin paremmin kuin viimeksi. Mutta eipä tunnu miltään. Siellä on ja pysyy, kunnes otetaan pois - näin uskon taas käyvän.
Oi aikoja, oi tapoja.
Hauskempaa päiwää teillens,
m-ihmisraunio ja laskettu aika
Heti alkuun jaksamista mersulle ja mahalle! Näin soon, jotta viimeset päivät on niiin kitu-kitu. Nyt ei ole samassa liemessä kituuttavia syysmammojakaan pulinakavereinasi ;) Taitaapi olla elomammoja kuiteskin. Ja syysmammat hengessä mukana, tietenkin! :) *jaxuhalaus*
Meillä Antsa menee ensi viikosta lähtien taas tarhaan joko 8.30 tai 9.30 ja haetaan joko 17.30 tai 18.30 (meillähän on tarhassa myös vuorohoito), riippuen nyt siitä, miten miehen työvuorot, minun palaverini ymym. ajastuvat.
Sänkyymme ei syyspoikanen tule yöllä, mutta aamuvarhain, kun herää, jatkan unia usein vielä vieressä..Tänä aamuna esim. heräsi " varhain" kahdeksalta ja pötkötteli vieressäni yhdeksään (lomalaisen riemuja).
Unista vielä: Näin aamupuolella painajaista, jota kauheampaa en ikuna kuunaan ole nähnyt *hrrrrrrrr* *puistatus*. Unessa seikkailivat jonkinlaiset manaajatyypppiset kauhuhenget, jotka olivat ottaneet valtaansa suloisen Antsan :( Poika siis yritti suunnilleen tappaa äitiään koko ajan ja koko ajan tiesin, että kysymys oli vain jostain ihme pahuudesta, joka pojan oli vallannut. Piti taistella siis pientä vastaan, mutta vahingoittamatta tätä kuitenkaan. Kumma juttu. Herätessäni mietin, mistä uni oikein putkahti, kun en ikinä ole ajatellut pojan edes olevan " riivatun kakara" ym, eikä Antsa yleensäkään ole mitenkään pahankurinen. En myöskään ole katsellut mitään kauhuelokuvia. Noh, kamala uni, yhtä kaikki! Aamulla kyllä halasin poikaa aika pitkään...
Parempaa jatkoa tälle päivälle!
SaaMari♥
Kuinka hienoa vehjettä kaipaat? Meillä ihan perusmalli HobbyHallista. Jos mies suostuu luopumaan siitä, niin voin myydä pois!
Merssulle jaksua ja kärsivällisyyttä!
Saamuskalle nautinnollista lomaa!
T: Työläinen jo toista päivää:)
Kiva kun pinot vielä pysyvät, ei anneta hiipua. Minulle tulee tällä viikolla töihin oma kone, sitten pystyn vähän paremmin käymään teitä tervehtimässä :-)
Meillä on appiukko tällä viikolla lapsia vahtimassa, joten töitä saa paiskia ihan kellon ympäri. Ekalla työviikolla tein jo päivän verran ylitöitä, saas nähdä koska nekin saa ottaa. Appiukko pärjää hienosti kaikkien kolmen kanssa, tänään olivat käyneet mäkkärillä syömässä ja lapset olivat innoissaan.
Kiva kuulla mersun kuulumisia. Elmo saapuu kyllä maailmaan aikanaan, ei kai sen niin väliä mistä kolosta hän tänne putkahtaa eihän? Kunhan terveenä ja hyvinvoivana tulee ja on suloinen. Niin kuin ihan varmasti on. Muistathan raportoida sitten! Odottelen myös serkkuni vauvauutisia, laskettu päivä oli toissapäivänä :-)
G?: Meidän päivärytmit (sitten kun arki taas alkaa lapsillakin) on ihan minun harteillani, enimmäkseen. Mies lähtee ennen seitsemää kotoa ja on kotona vasta viiden jälkeen, joten minä sekä vien että haen. Laitan pojat kouluun puoli yhdeksän maissa ja vien samalla Lillin, ja suuntaan töihin. Sitten haen Lillin kun kerkiän, yleensä neljän - puoli viiden aikaan viimeistään. Mutta jos minulla on iltatöitä (n. 2 kertaa kuussa) tai iltaopiskeluita (1 - 2 kertaa viikossa jouluun asti, sitten vähenee) niin mies lähtee aikaisemmin töistä ja hakee Lillin neljän jälkeen. Tai joskus, tai aika useinkin, minun vanhemmat (osa-aikaeläkkeellä molemmat, ja isä tekee töitä pääasiassa kotoa käsin) pystyy hakemaan.
Jatun työpaikkahakemusta odottelen edelleen ;-). Kaksi lähihoitajaa puutuu vielä, ja yksi avustaja ja yksi pk-apulainen. Mistä, mistä saisin ihmisiä töihin????
Katsokaas mitä opin av:llä! Jotain hyötyä siitäkin palstasta :-)
[size=4]♫♪♫♫♪♫[/size]
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Hoitoon vienti: pph:lle vien minä, herätän lapset klo 7, 7.15 pph:lla ja 7.30 töissä (ei aikatauluni tiukka ole, mutta ei kyllä kestä mitään extraa :) )
Viereen tulo: Molemmat nukkuvat lasten huoneessa ja tarvittaessa tulevat meidän huoneeseen, sängyn alta kiskaistavaan vuodevaate laatikkoon nukkumaan, huonona yönä saattaa toinen olla laatikossa ja toinen välissä. Mutta yleensä molemmat nukkuu koko yön omassa sängyssä :)
MAri ja miehet
Miksi, oi miksi, ei nää helteeet olleet heinäkuussa.
Tänään kuljin pitkin kaupunkia työntäen tyhjiä kaksostenrattaita ;-). Sain rattaat myytyä ja vein ne Matkahuoltoon. Olisin ollut niin iloinen jos joku olis sanonut jotain mukahauskaa. Olen myynyt myös meidän toiset raattaa, ne meni alle tunnissa. Ilmoituksen laitoin klo 22 jälkeen. Mutta hyvä niin.
Lasten päivähoitokuviot järjesty. Otettiin paikka yksityisestä, kun kunnan puolella on ihan täyttä. Huonoa on, että matkaa päiväkotiin on meiltä 2,5 km. Sitten ollaankin ilta mietitty autokuvioita. Päädytään vamaan leasaaman (vai miten lease suomettuu) joku pikkukippo. Menen todennäköisesti kuitenkin bussilla töihin.
Tuntuu hurjalta, että otetaan vaan pk-paikka, vaikkei tiedetä talosta mitään. Tosin se on vasta nyt aloittanut, aiemmin talossa on toiminut kunnallinen. Ramika, onko mitään tietoa tästä pk:sta? Jos et tiedä, mitä taloa tarkoitan, laitan tarkemmat tiedot spostilla.
Ankkis, ottaisitko muuten hätätapauksessa pätevän suomenkielisen töihin? Vai onko kieli ehdoton.
G: Meillä molemmat näkevät paljon unia, niin hyviä kuin pahojakin ja aika usein jompi kumpi on meidän vieressä. Ostoslistalla onkin leveempi sänky. 140 cm on kapea! Lapsia herätetään vain harvoin päiväkotiin. Viimeaikoina ovat tosin olleet siellä jo aamupalalla, mutta talvella näin oli vain harvoin. Yleensä ovat pk:ssa klo 8.30. Iltapäivällä haetaan 16.00-16.30. Kun muutetaan, mä haen vasta 16.30, mutta muuten sama kuvio. Meillä on miehen kanssa myös molemmilla viikossa yksi etäpäivä, joilloin hoitopäivä on lyhyempi.
Taidan surffailla vielä minkä värisen auton haluan. Tuskin saan sellaista, jossa on kaksi pakoputkea ;-).
Pilette
Piletille hurjasti onnea talokaupoista. En kyllä olisi ihan heti ajatellut sun muuttavan " maalle" :))
Merssun odotukseen toivon pikaista loppua. nim. 12 päivää yli lasketun ajan meni ja tuskasta oli odottelu.
En päässy kouluun. Ihme kyllä, ei mua edes hirveesti patita enää. Saapi nähdä haenko enää kolmatta kertaa... rasittavaa touhua, kamalasti odottelua.
Jatu, ollaan melkein samassa veneessä, töihin pitäisi mennä. Mitään mielenkiintoista en ole löytänyt. Suorastaan eilen alko jurppimaan, kun Mollin sivuilla pyörin kattelemassa ilmotuksia. Plaah...
Typyllä on kunnon lomarytmi päällä, heräillään useimmiten vasta 10.30. Ilman päikkejä menty koko kesä, niin yöllä typy vetäsee komeet 13 tuntia unta.
G. Kumpikaan lapsista ei ole ikinä nukkunut välissä. Ei edes kipeänä.
Hyveli yöteli teillens.
Hilu
Miten tämä kirjoittaminen tahtoo jäädä vähälle,aika häviää johonki..
6vkoa hoidon alkuun typyllä..nykyinen ajanlasku meillä :-/
Viikonloppu meni niin nopsaan.La käytiin päivällä rannalla,typy ui vaik aika kylmä oli meri.Unien jälkeen piipahdettiin Lanternassa,tekis mieli uusia huonekalut.Ärsyttää ku sillon naimisiin mennessä saatiin kaikkea ja ei oikein tiedetty mitä halutaan...Sitten on osteltu jotain mikä nyt jotenki sopis yhteen.Nyt tiiettäs mitä haluttas,mut mistä rahat?!
La iltana oli ystävät vielä illalla kylässä :-)
Eilen vietettii Suokki päivää :-) Kivaa oli ja typyki veteli 1½tunnin unet rattaissa.
Nyt on mies kipeenä.Kaverin piti tulla illalla mut eipä sitten voi :-/
Muumimaasta:MEillä lapset tykkäs ja typy oli ihan onnessaa muumeista ja tykkäsivät esityksestä,ei vaan ehditty nähä ku yks.Miehen kanssa kyllä puhuttii et se paikka on niiiiin rahastusta koska oikeesti se " tekeminen" on ne muumit.Jos vertaa vaikka Puuhamaan tekemisiin...
Ynis:Pph oli sellanen ehkä hetkellinen ajatus.Yks puistotuttu alko vuos sitte ja aina ku törmätää ni houkuttelee mua siihen hommaa,tykkää siis hirmusti.Mietin jo hetken et jos ottas pieniä,mut sit aloin miettii et kotiin tulis syöttötuoleja ja missäs lapset nukkuis...matkasänkyjä?Eli hirveesti kamaa!!!Lapset tulis 7aikaa ja siinä ois mies lähössä töihin ja poika kouluun samalla.
Ja mies tätä mun siivousintoa kans muistutteli,sano et koko illan sit siivoisin..Ei meil ole supersiistii mut en kestä esim.sormenjälkiä ikkunoissa,pöydässa,kaapeissa..tai leluja pitkin kämpää.
S-M:Et ole missannu mitää,ei ole töitä mulla :-/ Typy sai tarhapaikan jo toukokuussa et 17.9.alkas hoito...Kai mä jotain töitä...
Voi Lempo ja pieni Pönksy parka :-( Toivottavasti teillä nyt vihdoin alkas elo helpottaa!!!
Öttis:Ymmärrän kyllä et Moskova ei tunnu ensimmäiselle muuttopaikalle.En lähtis minäkään!
T@hti:Kiitokset koululaistuesta!Kyllä varmasti asian järjestyy!Mä kehitän aina ekä hirmu painiikin ja kaaoksen päässäni ja sitten rauhotun..Huomenna saadaan poika kotiin ja voidaan alkaa koulujuttuja miettiä.
Mersu:Huhuuuuu!!!Pitäs kyllä ilmottaa et nyytti masussa vai sylissä..
Puistoon pitää suunnata.Yritettää tätä rytmiä aikastaa.Mäki nousin jo kasilta..tosin joku innokas remppaaja herätti mut 7.20!!!!!
Helteistä päivää :-)
jatu