Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen laittaa hoitoon 6 kuukauden ikäisen vauvan?

Vierailija
04.08.2007 |

Siis omasta mielestäsi? Ja hoidolla tarkoitetaan kokopäivähoitoa päiväkodissa.

Ennenvanhaanhan, siis esimerkiksi kun itse olin vauva 70-luvulla, tuo oli ihan tavallista. Itse olen joutunut hoitoon 3 kuukauden ikäisenä kun äitini lähti töihin äitiysloman loputtua. Omalla kohdalla olin kyllä onnekas, sillä minulla oli yksityinen hoitaja jolla ei olut muita hoitolapsia. Hoitajan oma nuorin tytär oli 7v.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolimatta " kaikista tutkimuksista" . :)

Vierailija:

Yhdysvalloissahan ne LAPSET nimenomaan kaikkien tutkimusten mukaan hyvin voi. Niin varmaan. Ja jos äitiä kiinnostaa enemmän ura, raha ja uusi auto kuin lastenhoito niin miksei ota koiraa.

Vierailija
2/21 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ollut 70-luvun lapsilla ihan samanlaista hoitoympäristöäkään. Päiväkodissa oli leppoisaa, paljon aikuisia ja muistan että meidän päiväkodissa oli OMA keittäjä joka antoi aina tekemiään herkkuja päivät pitkät. EI ollut kiireen tuntua! Kyllä sen verran pitää pärjätä ettei 6 kk:n ikäistä hoitoon laita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras vaihtoehto, mikäli äitin on töihin mentävä. Tuon ikäinen tarvitsee yhden hoitajan kokonaan itselleen.

Vierailija
4/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis joku tule ilman äidin palkkaa toimeen?

Vierailija
5/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tapauksessa ei tosiaankaan ole taloudelisesta pakosta mennä töihin, vaan kyse ihan omasta valinnasta. Varmasti olisi varaa palkata jopa hoitaja kotiin.

ap

Vierailija
6/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko me 70-luvun lapset ihan pilalle kasvaneita? kai muistatte mainitä vanhemmillenne kuinka huonoja he ovat olleet...jos ette niin nyt sit heti soittamaan

Vierailija
7/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse olin aikoinani laittanut rahaa säästöön rahastoon, joten elelin lapsen kanssa niillä kun äitiysloma loppui.

Vierailija
8/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti kokee sen tarpeelliseksi, asia ei kuulu sinulle. Ei se vauva siitä rikki mene. Ei olla mekään menty.

t: vm-69

Vierailija
9/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa laittaa hoitoon, osalla lasta hoitaa isovanhemmat, ja jotkut, kuten minä hoidan lapsen kotona ilman mitään yhteiskunnallista tukea. Eikä mieheni palkka edes ole mikään iso.

Vierailija
10/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisiko sitten niin, että tässä tapauksessa äidin henkinen puoli on vaikuttanut työelämään paluuseen.

Vierailija
11/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ajatella lapsen hyvinvointia tässä ja nyt. Vaikka ei mitään mielenterveysongelmia ei syntyisikään, on lapsen onnellinen lapsuus silti kallisarvoinen.

Tiedän todella vaikean lapsuuden eläneitä joilla ei ole mitään psyykkisiä ongelmia. Tiedän myös hyvin hoidettuja lapsia, joilla ongelmia on senkin edestä.

Ja 70-luvulla oli tosiaan sentään 1-2 lasta/hoitaja. Oli paljon yksilöllisempää hoitoa.

Vierailija
12/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvulla meille kaikille annettu on mahdollisuus viettää aikaa lapsensa kanssa ainakin se 9 kk.

Enkä ole mikään kotihoitofanaatikko (tyyliin lapset on hoidettava kotona 3-vuotiaiksi), mutta minusta jokin mättää jos edes ensimmäistä alle vuotta ei jaksa hoitaa lastaan vaan kaikki muut asiat kiinnostaa enemmän.

Vierailija
13/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: se -69

Vierailija
14/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta joutui viemään pienet lapsensa hoitoon. Ja sitten naapurit puhuivat pahaa ja päivittelivät, että äiti on kotona ja lapset hoidossa. Ei kai sitä viitsi kaikille huudella omia henkisiä heikkouksia. Kaveri pisti sitten munasarjojen johtimet poikki, koska oli oikeasti ihan sekaisin.

Miksi ei anneta ihmisten elää omaa elämäänsä?

Vierailija
15/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kuukausi lisää kotona tuskin kaataisi maailmaa.

Minkälainen päiväkoti edes ottaa noin pieniä?

Vierailija
16/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tähän ratkaisuun vaikutti oma synnytyksen jälkeinen masennukseni, joka helpotti päästyäni kotoa pois. Ratkaisu ei ollut helppo, mutta meidän tilanteessamme paras.

Lasta hoisi 3 päivänä viikossa oma isoisä ja kahtena päivänä palkattu hoitaja. Pph:lle lapsi meni ollessaan reilu 10-kuukautinen.

Vierailija
17/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin päiväkotiin pääsee vasta vanhempainloman loputtua eli 8 kk ikäisenä.

Vierailija
18/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä on mahdotonta olla vuositolkulla pois kuvioista.

Vierailija
19/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. täällä Yhdysvalloissa. Ja hyvin näyttävät monet miljoonat lapset voivan, kun näin toimitaan ja eletään.

Vierailija
20/21 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo!

Kyllä on aika ihmeellistä jos lapsia haluaa, mutta ei kuitenkaan olla niiden kanssa. 70-lukuun on aivan turha vedota, aika on aivan eri. Ei ollut 70-luvun lapsilla ihan samanlaista hoitoympäristöäkään. Päiväkodissa oli leppoisaa, paljon aikuisia ja muistan että meidän päiväkodissa oli OMA keittäjä joka antoi aina tekemiään herkkuja päivät pitkät. EI ollut kiireen tuntua! Kyllä sen verran pitää pärjätä ettei 6 kk:n ikäistä hoitoon laita.