Mies ei suostu siivoamaan, koska se on vain naisten hommaa!
Kommentit (19)
Kerro selkeästi että jos aikoo syödessään käyttää lautasia, on välttämätöntä että lautanen likastuu. Puhtaaksi lautanen ei tule itsestään, ellei likaaja sitä siivoa. Sama myös vaatteissa jne. Ainoa keino miehelle välttyä siivoamiselta tai tiskaamiselta on olla sotkematta ja ostaa itselleen kertakäyttöastiat.
Jos mies ei tajua tehdä mitään, kerro että toimit jatkossa näin:
Älä pese miehen vaatteita, sano että et tee sitä koska et ole hänen kotiorjansa.
Ilmoita etukäteen että aiot siivota ja että hänen jäljiltään olevat roskat, pyykit, irtotavarat jotka eivät ole paikoillaan, keräät jätesäkkiin ja laitat pihalle. Siis kyllä, roskat ja pyykit samaan säkkiin. Jos ei ole pihaa, niin parvekkeelle tai miehen sänkyyn.
Vessanpöntön pesukin on naisten hommaa?
Pese pönttö ja aina kun miehesi on menossa vessaan, hyökkää kimppuun ja vaadi että mies saa tehdä tarpeensa pihalle ellei aio siivota jälkiään.
Toinen vaihtoehto on että jätät aivan kaiken siivouksen kokonaan tekemättä. Perustele sillä että et siivoa yksinäsi vain sen takia että miehellä on kummallinen mielipide. Vaadi perustelmaan tai näyttämään kirjallisia todisteita väitteelle miten siivoaminen on naisten työtä, kuka niin on määrännyt ja missä ja milloin.
Kerro viettäväsi aikaa ulkona ja lähteväsi asunnon ulkopuolelle viettämään iltaa, sillä et halua asua läävässä.
Kun kuukauteen ei kukaan ole pyyhkinyt pölyjä, imuroinut tai pessyt vessaa, miehesi varmaan suostuu jonkinlaiseen kompromissiin.
Älä ainakaan alistu tuollaiseen että kaikki siivous on sinun kontollasi.
mutta imuriin, pölyrattiin, lattialuuttuun ja tollaisiin ei suostu koskemaan. t:ap
Jos käyt, niin sano, että koska olet noin konservatiivinen minun on lopetettava työnteko, että saat elättää perheen.
Tuskin saat miestäsi siivoamaan, mutta ehkä hän tekee jotain muita kodin askareita.
Siivoamisessa mattojen ja petivaatteiden tampaus esim. on jo paljon miehisempää. Sitten voit laittaa hänet selvittämään lehtikasat ja viemään keräyspaperit ja muut kierrätettävät jutut. Nuokin jo auttavat, vaikka eivät suoranaisesti olekaan siivousta.
Kävisikö hän kaupassa? Kokkaisi ruokaa?
Jos mitään ei suostu tekemään niin sitten minä ainakin lopettaisin palvelun kokonaan. Kävelköön likaisissa kalsareissa kunnes oppii tavoille!
Vierailija:
Ja 25, seurusteluaikana näytetään itsestä se parhain puoli. Lasten synnyttyä miesten rooliajattelu tulee esiin, jos on tullakseen.
Meillä taas mies siivoaa, koska hänen mielestään se on liian likaista hommaa naiselle. :)
Sanoppa tuo miehellesi, että jossain perheissä näin. :)
Noh, mieheni ei olekkaan suomalainen. Hän on kyllä helmi.
Jos ei nainen siivoa, sitten ei siivoa kukaan. Mies ei edes huomaa, että on sotkuista - tai saattaa ehkä huomata, mutta ei se sitä häiritse, ei ainakaan niin paljon että viitsisi ruveta siivoamaan. Se syö likaiselta lautaselta tai huuhtaisee nopeasti itselleen yhden, ostaa mieluummin uusia sukkia kuin pesee tai sitten kylmästi pitää niitä samoja monta kuukautta ja kun ei enää voi, kaivaa jostain nurkasta vanhat likaiset sukat. Sitä ei haittaa, vaikka lattialla on hiekkaa, eteisestä naulakolle kulkee likapolku, keittiön lattia on epämääräisen tahman peitossa ja jääkaapissa löyhkää. Antaa olla vaan. Kenellä sitten pinna kestää kokeilla, kuinka monta vuotta mies sietää moista...
Aivan turhaa kiukuttelua ja tasa-arvon vaatimista. Nainen pysyköön lestissään ja hoitakoon kodin!
Ja 25, seurusteluaikana näytetään itsestä se parhain puoli. Lasten synnyttyä miesten rooliajattelu tulee esiin, jos on tullakseen.
... voi olla noin asennevammainen. Kerro että 2000-luvulla kotona siivoavat ihan kaikki :)
sun mieshän tekee jo " paljon" ! oikeesti!
meillä ei mitään noista... ;(
Mutta ei se mitään, jos mies ei kerran suostu siivoamaan, niin sano sinä hänelle, että miehen tehtävä on tienata rahaa, PALJON rahaa. Ja osta niillä miehen tienaamilla rahoilla siivouspalvelu muualta, jos et itsekään tahdo siivota. Yksinkertaista!
Päätin sitten, että siivotaan koko huusholli. Mies alkoi imuroimaan ja itse pesin perässä lattiat jne. Ajatteli kyllä aluksi, että oli kivempaa löhöillä mutta oli kyllä sitten kiva olla siistissä talossa!
Vierailija:
Päätin sitten, että siivotaan koko huusholli. Mies alkoi imuroimaan ja itse pesin perässä lattiat jne. Ajatteli kyllä aluksi, että oli kivempaa löhöillä mutta oli kyllä sitten kiva olla siistissä talossa!
hölmöä
t siivooja
Minä teen meillä kaikki koti työt, kaikki vaatehuoltoon liittyvät, ruokakaupassa käynnit, siivoan, roskat, kaikki....
mukaan lukien piha työt talvella kaivan tiemme ulos (lumityöt)
hiekotus jne... kesällä leikkaan nurmikon, kitken rikkaruohot istutan kukat jne... tankkaan autot (!) imuroin ne, käytän ne pesussa jne...
pistä ap paremmaks?!!
..ei vituta yhtään...
niin ravistat matot ja pyyhit lattiat, lakaiset sitten vain ne roskakasat.
näin meillä siivotaan ja aikaa säästyy! ;)
t se siivooja
Ei siinä nyt niin kauan aikaa mene kuitenkaan.
Yksinään asuessaan joutuisi mies tekemään KAIKKI työt itse, tuon miettiminen auttoi meillä. Itse olisin kyllä selvinnyt yksinkin, olisipa ollut yksi vähemmän sotkemassa.
Ja kyllä, todella uhkasin erolla jos mies ei osallistu kotitöihin. Lasten sotkut nyt vielä ymmärtää, aikuisen miehen ei. Ja lisäksi vielä olin minäkin töissä, pitempää päivää kuin mies.
kovalla äänellä. Ja jatka " ÄITIS EI ASU TÄÄLLÄ !"
En tiedä, tehoaako. ;)