Lue keskustelun säännöt.
miten jaksatte?
03.08.2007 |
Kävin alkuraskaudenultrassa ja mahassa asuu pikku vaakki jolla näkyi syke. Laskettuaikaa ei voitu vielä varmistaa kun tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen..mutta noin.maaliskuulle menee. Minulla poika joka on 4kk eli täyttää uuden vauvan aikoihin vuoden. olen onnellinen uudesta raskaudestani mutta minua pelottaa että miten jaksan.... kertokaa minulle kokemuksista:)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla ensimmäinen ajatus plussan jälkeen oli, että taasko se neuvolarumba alkaa.. :) Itse murehdin silloin eniten raskausajasta, koska olen kaikkea muuta kuin hehkeä ja hyvinvoiva odottaja. Raskausaikana kuitenkin pysytyin lepäämään aina kun ykkönen nukkui ja sen ikäinen lapsihan onneksi nukkuu. Kun pikku kakkonen syntyi, esikko osasi kävellä ja syödä itse, pieniä asioita, mutta helpotti kummasti arkea.
Ensimmäinen vuosi kahden niin pienen lapsen kanssa oli rankkaa, sitä ei käy kieltäminen. Kaksi syötettävää, kaksi vaipatettavaa, kaksi vahdittavaa, kaksi nukutettavaa jne. Kakkosen vauva-ajasta en muista juurikaan mitään, taitojen oppimista ym, mutta näin vuosia myöhemmin voin todeta, että se oli todella ihanaa aikaa, kaikesta raskaudesta huolimatta. Nyt tytöt ovat 4 ja 5 vuotiaat ja toistensa parhaat ystävät ja pahimmat viholliset. Joka kerta, kun joku kysyy kannattaisiko ajatella lapsia pienellä ikäerolla, vastaan myöntävästi.
Ja kun kysyit, miten sitä jaksaa. No, sitä vain jaksaa, kun ei vaihtoehtojakaan ole :D Muistat huolehtia omasta jaksamisesta, käyttää kaikki mahdolliset avut, joita tarjotaan. Nuku aina kun voit ja kun oikein väsyttää, ajattele, että vauvaikä on ohimenevää.
Taisi olla aika sekava sepustus :)
Onnellista odotusaikaa, voi hyvin!