G: Kuinka pian alatiesynnytyksen jälkeen pystyit käymään isolla asialla normaalisti?
Kommentit (12)
ei onnistunut kun pissa vaan ei suostunut tulemaan.
Aiva kamalaa se kyllä todellakin oli...
Normaalisti... no, sanotaanko että siihen meni vähän aikaa.
2-3 päivän kuluttua. Luumut kuuluvat mun ruokavalioon aina synnytyksen jälkeen, ei tarvi vessassa kauheesti pinnistellä.
Jännitin asiaa etukäteen, koska sillä oli peloteltu, mutta vessassa lähinnä sitten nauratti. Kaksi synnytystä takana ja molemmilla kerroilla oli onneksi tuo homma täysin ongelmatonta.
Vierailija:
Luumut kuuluvat mun ruokavalioon aina synnytyksen jälkeen, ei tarvi vessassa kauheesti pinnistellä.
Jos haluat kuuden lapsen äitiä sellaiseksi kutsua, niin olen. Tosin yksi lapsistani on taivaassa.
Vierailija:
Jos haluat kuuden lapsen äitiä sellaiseksi kutsua, niin olen. Tosin yksi lapsistani on taivaassa.
sattui niin vietävästi joka ikinen kerta, pidättelin viimeiseen saakka, niin kauan että kakka jo pilkotti. Yleensä menin suihkuun ja seisoin niin kauan että kakka tuli ulos itsestään. yök, tiedän. mutta ei paljon ollut muita vaihtoehtoja, vessassa kun ei oikein voi niin seistä. se oli jotain aivan järkyttävää, eikä silloin ollut vielä tietoa esim mikrolax lääkkeestä joka olisi ollut suuri helpotus tuossa tilanteessa. aivankuin peräaukko olisi revennyt uudestaan joka kerta kun kävin kakalla. pukamiakin oli ja verta holahti pönttöön aina. minnekkään en kehdannut mennä valittamaan, varmasti olisin saanut apua, olin nuori, enskerralla tiedän toimia toisin
Jos sitä että ilman minkäänlaista kipua, jännitystä tai kiristystä niin sanotaan vaikka 3 viikkoa synnytyksestä. Mutta pari päivää synnytyksestä silleen siedettävästi. Sain sairaalassa jotain laksatiivia heti ekana päivänä.
eihän se ihan kivuitta hoitunut, mutta ihan ok hyvin kuitenkin ottaen huomioon että mulla pukamat on. hoitajat kysyivät kyllä onko maha toiminut.. olisivat varmaan antaneet siihen lääkettä jos ei olisi tullut itsestään. mulla muutenkin maha toimii kyllä hyvin ja joka päivä.
Päivää tämän jälkeen onnistui jo tavalliseksi luokiteltavalla tasolla.