Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha paha anoppi(ko)? Kaipaan mielipiteitänne...

02.08.2007 |

Hei!

Ensi kertaa kirjoitan tänne vauva-puolelle kun en oikein ole vauvalta tosiaan ehtinyt tai edes viittinyt :P

Kysymykseni kuuluu; Miten seuraavassa tilanteessa olisit käyttäytynyt?

Tämä tapahtui eilen, enkä saa mielenrauhaa asiasta. Pakko siis " puhua" teille puolueettomille. Miehelleni en voi asiasta sanoa, koska pelkään hirveätä riitaa. Mieheni isä on lähtenyt omille teilleen kun hän on ollut 13 vuotta, joten hänen äitinsä on hänelle kaikki kaikessa, tässä siis syy miksen viitsi aiheesta puhua hänelle.

Mieheni on erittäin suojelevainen 3kk ikäistä tytärtämme kohtaan. Hän kehoittaa ihmisiä aina jopa pesemään käden, kun vauvaan kosketaan.

Eilen tyttömme oli anopillani eli mieheni äidillä hoidossa kotonamme sen aikaa kun minä ja mieheni kävimme kokeilemassa uutta

mönkkäriä, jonka ostimme. Jätimme tyttömme siksi anopille, kun hän aina selittää kun haluisi niin pidellä tyttöämme koko ajan sylissä ja

nähdä tätä. Ensinnäkin kun olimme olleet 10-15 minuuttia pois, puhelin jo soi ja hän kyseli missä viivymme. Ajattelimme heti että tytöllä on

jokin hätä, mutta anoppi vastasi ettei ole ja tyttömme on tosi nätisti. Siispä viivyimme vielä. Puhelin soi jatkuvasti sen jälkeen ja anoppi

kyseli missä viivymme ja koska tulemme. Vaikka tyttömme olikin nätisti, eikä hätää ollut päätimme sitten lähteä takaisin päin. Puhelimessa sanoimme, että nyt lähdemme tulemaan, ei mene kauan. No, anoppi siitä sitten sai " kuningas" idean. Hän laittoi autoon apukuskin paikalle viltin ja tyttömme siihen makaamaan ja lähti ajamaan!! Siis ilman turvakaukaloa, turvavyötä tai mitään kiinnitystä. Hän päätti lähteä meitä vastaan! Tie, jolla hän ajeli ei ole mikään valtatie, mutta vilkas liikenne siellä on. Mitä vain olisi voinut sattua! Mieheni sanoi minulle, että anoppi on lähtenyt tyttömme kanssa meitä vastaan. Kysyin heti, että onko tällä turvakaukaloa ja mieheni vastasi ettei ole. Sanoin asiasta silloin miehelleni, ettei tämä käy päinsä ikinä, missään tilanteessa ja hän vain pudisti päätään ja sanoi " Älä nyt viitsi" . Tämän jälkeen bongasin anopin tien varresta. Menin hänen luokseen ja nappasin tyttömme etupenkiltä. Vaihdoimme muutaman sanan, mutten sanonut mitään tästä asiasta ujouteni takia. Ikinä en olisi uskonut, että joku aikuinen ihminen voi olla näin vastuuton!

Kerroin asiasta äidilleni ja siskolleni. Molemmat olivat järkyttyneitä! Äitini jopa sanoi, ettei enää kannata antaa tyttöämme hoitoon

anopilleni. Tätä mieltä olen itsekin tällä hetkellä, mutta tiedän etten voi " riistää" tytöltäni mammaa... Varmaa on, etten enää ikinä jätä heitä kaksin ellen itse seiso vieressä!

En ole saanut tapahtumaa pois mielestäni. Melkein itku tulee (tuleekin) silmään kun mietin mitä olisi voinut sattua! Vaikka anoppini olisi

kuinka hyvä kuski vain (mitä hän ei ole), olisi ihan hyvin joku voinut tulla ja ajaa hänen autonsa kylkeen. Seudulla on paljon koiria, jotka

juoksevat vapaana. Koira olisi voinut hypätä auton eteen, jolloin olisi tullut äkkijarrutus, enkä edes halua tietää mitä tytöllemme olisi siinä

sattunut! Hirviä ja varsinkin peuroja sillä tiellä on runsaasti! Mietin myös kun tyttömme on oppinut jo kääntyilemään, jos hän vaikka olisi

kääntynyt kohti auton lattiaa ja anoppi olisi nopeasti ottanut tytön kiinni ettei hän kierähdä, olisi hän voinut itse siinä samassa ajaa

ojaan/puuta päin.

Kertokaa minulle, mitä olisitte tehnyt vastaavassa tapauksessa? Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Mitä nyt jälkeenpäin pitäisi tehdä kun en

tilanteen sattuessa sanonut mitään?

Kiitos mielipiteistänne!

- 3kk ikäisen ihanan ja iloisen tyttösen äiti, Indy

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttynyt olen kyllä minäkin tuommoisesta käytöksestä. Toisaalta mua kyllä kummastuttaa toi kyseinen tapaus, et mikä hätä sillä anopilla oli vaikka siis mitään hätää ei edes ollut?!? Ja sit vielä toi päähänpisto et heittää vaan pieni vauva etupenkille ja lähtee ajeleen! Ohhoijaa. Ei pahalla mut onko anoppis ihan terve?? Meinaan aikamoinen mielenhäiriö kyllä tuommonen. Ja ihme sekin sitten, et ukkos vaan hyssytteli asiaa! Jos muuten kerta on suojelevainen...

Mut mä ehkä suosittelisin et puhuisit ensin ukkos kanssa siitä miten asia sinua järkytti ja sitten vaikka yhdessä puhuisitte anopille, et ei tommosta todellakaan sovi tehdä! Mulla samassa tilanteessa tulis kyllä äkkiä varmaan vaan huutaminen mieleen, mut se ei ehkä kannata. Puhukaa asiasta ihan asialliseen mutta tiukkaan sävyyn anopille.

Vierailija
2/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät edes isommat 4v ja 2,5 v saati sitten vauva 4 kk. Tämän olen tehnyt selväksi myös vanhemmilleni ja appivanhemmilleni. Minusta tuommoinen on ihan vastuutonta; lähteä nyt ajelemaan vauva viltillä etupenkillä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin lämpimästi sanomaan, kaunisti mutta suoraan, että ei tullain saa tehdä!! Jos siitä vetää herneet nenään niin oma häpeä!!

Nim. oma anoppi teki samoin, ja veti herneet nenään kun huomautin. En ehkä niin hirveän kauniisti kyllä =) Ja silloin kyseessä oli " vain" yksityistie,ei liikennettä! Mutta turvakaukalot on sitä varten että niitä käytetään!

-E-

Vierailija
4/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosi typerää anopilta.

Itse olisin vastaavassa tilanteessa kyllä sanonut heti paikalla anopille, että minun lastani ei kuljeteta autossa metriäkään ilman asianmukaista kaukaloa/istuinta. Ja mieheni olisin kyllä haukkunut myös pystyyn, sillä hänen olisi pitänyt kieltää äitiään lähtemästä vastaan!!!

Sinä olet oikeassa, miehesi aika outo jos pelkää käsipöpöjä, muttei autossa kaukalotta kuljettamista =O Ja anoppi täysi sekopää, mistä edes moisen sai päähänsä, etenkin jos vauvan kanssa oli kaikki mennyt hyvin.

Vierailija
5/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että esim. miehen siskon mielestä olen nipo kun en esim. ota vauvaa kaukalosta kesken ajomatkan jos hän huutaa nälkäänsä ja en anna isompien matkata ilman istuimia. Sitä varten autossa on jarrupoljin, että voi pysähtyä esim. imettämään ja jatkaa sitten matkaa. Itse en ikimaailmassa kestäisi sitä syyllisyyttä jos jotain tapahtuisi ja lapset eivät olisi asianmukaisissa turvalaitteissa; mitä jos olisivat olleet, olisiko silloin käynyt ainakaan niin pahasti? Eli kyllä todellakin huomauttaisin anopille tuommoisesta.

Vierailija
6/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo teidän tapaus oli kyllä kaiken huippu, ite olisin kyllä varmaan sortunut huutamaan siinä paikassa että ei tarvi jatkossa tulla auttamaan jos ei sitten jaksakaan. Mun nies olis kyllä ollut mun puolella tässä ja pannut varmaan välit poikki äitiinsä.

Mun anoppi ei kyllä varmaan ikinä tekis mitään tuollasta mutta en silti jättäis lapsia sille yksin. Jotenkin en luota sen hoito kykyihin. Kovasti yrittää aina meillä ollessa saada mua lähteen ulos niin että jäis ite hoitamaan lapsiani mutta enpä ole vielä kertaakaan jättänyt enkä jätä ehkä sitten vanhempana kun lapset osaavat jo puhua. Äitiini luotan täysin, tietenkin niinku varmaan kaikki.

Sun tapauksessa, koska mies on noin kiintynyt äitiinsä niin ei kannata turhaa riitaa aiheuttaa teidän välille. Sinuna en kyllä jättäis enää koskaan anoppia lapsen kanssa yksin. Voithan sä vähän piikitellä seuraavalla kerralla kun ehdottaa että jää hoitamaan, että kuinkas kävikään viimeksi ja sanoa että at aio jättää lasta hoitoon hänelle.

Vierailija
7/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miten ujostuttaa, on sinun äitinä ehdottomasti sanottava mummille ettei hän saa ottaa vauvaa autoon mukaan ilman turvakaukaloa. Jos vauvan kanssa on tarve lähteä pois kotoa niin vauvan vaunut ovat sitä varten, tai sitten se turvakaukalo jos on lähdettävä autoilemaan. Itse olisin aivan varmasti tuossa tilanteessa pitänyt kunnon saarnan jos meillä noin olisi sattunut enkä ehkä olisi edes kyennyt pitäytymään täysin " diplomaattisessa" äänensävyssäkään.

Jos mummi kerran soitteli joka kymmenes minuutti teidän peräänne, niin minusta se viittaa siihen että hän oli epävarma mitä vauvan kanssa pitäisi tehdä. Onko hänellä muita lapsenlapsia vai onko teidän vauvanne ensimmäinen? Mummilla saattaa olla vauvojen hoitotaito " ruosteessa" . Kannattaisi varmaan antaa mummin hoitaa vauvaa (vaihtaa vaippaa, antaa maitoa pullosta, nukuttaa jne) että hän saisi lisää varmuutta vauvan kanssa olemiseen. Ja selvät ohjeet, että autoon mennään vain turvakaukalon kanssa ja ulos voi lähteä " ajelemaan" vaunulenkille. Se, ettei anna mummon enää hoitaa vauvaa ei minusta ole mikään ratkaisu tilanteeseen. ennemminkin kannattaa vanhempien valvonnassa antaa mummon tutustua vauvaan ja vauvan hoidon " nykyaikaan" ja jättää heidät kahdestaan vasta kun sinulla äitina on sellainen olo että hommat sujuu.

Ja asioista tosiaan pitää voida puhua vaikka ujostuttaakin. Vain siten anopille selviää miten toivotte vauvaa hoidettavan ja mitä vauvan kanssa saa/ ei saa tehdä.

Vierailija
8/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että joidenkin ehdottama välien katkaiseminen, piikittely ynnä muut konstit eivät kyllä auta yhtään mitään, jos tavoitteena on saada aikaan toimiva suhde vauvan, vanhempien ja mummin välille. Totta kai tuollainen edesvastuuttomuus raivostuttaa, mutta tosiaan asioista suoraan puhuminen ja mummin opastaminen lapsen hoidossa ovat pitkän päälle kyllä paljon parempia ratkaisumalleja tähän ongelmaan...

Vierailija
9/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaan sanoisin ja ihan suoraan anopille. Tuo on niin iso asia, etten todellakaan välittäisi loukkaantuuko anoppi tai meneekö vaikka välit poikki. Kun on lapsen henki kyseessä saa välit vaikka mennäkin poikki! Itse olen kyllä aina huomauttanut epäkohdista, vaikka anoppi sitten olisikin hetkeksi loukkaantunut. Puhu suusi puhtaaksi, niin saat taakkasi pois sydämeltä.

Vierailija
10/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on sitä ikäluokkaa, että heidän aikanaan ei ollut mitään turvaistuimia vaan lapset olivat vapaina autossa (tosin ymmärtääkseni vauvat kuitenkin kantokopassa). Hän ei välttämättä edes tajua että turvaistuimet ovat laissa määrättyjä nykyään. Tosin eihän kääntymään oppinutta vauvaa voi mihinkään penkeille muutenkaan jättää, ja ajaminen ja valvominen yhtäaikaa on aika huono yhdistelmä.

Voithan lähteä siitä olettamuksesta ettei hän ole sitä tiennyt kun sanot hänelle siitä, ystävällisesti mutta siten että asia tulee selväksi ettei toista kertaa saa niin tehdä. Parempi varmasti aluksi " vahtia" että hän aikoo kyseistä neuvoa noudattaa, ennen kuin jättää vauvan hänelle uudestaan hoitoon. Se luultavasti selviää siitä miten hän suhtautuu saamaansa neuvoon.

Vierailija
11/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sanoisin kyllä anopille ihan suoraan, huolimatta siitä jos hän vähäksi aikaa loukkaantuukin.

Koska itse olen ihan täysin sitä mieltä myöskin, että lapsi ei mene autossa METRIÄKÄÄN ellei ole asianmukaisesti istuimessa tai turvakaukalossa. Ja lapsen turvallisuudesta kun on kyse, viisveisaisin siitä mitä anoppi ajattelee saamastaan palautteesta jos hänelle joutuisin asiasta sanomaan.

Eli varmaan olisin saattanut sanoa aika napakastikin heti paikan päällä, vaikkei se aina ole oikea ratkaisu.

Mutta siis kannatan sitä että avoimesti vaan otat asian puheeksi etkä todellakaan salli tuollaista, koska sinähän olet lapsen äiti ja haluat huolehtia hänen turvallisuudestaan, ihan niinkun mun mielestä kuuluukin :)

Piparminttu

Vierailija
12/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin! Voiko noin vastuutonta ihmistä olla olemassa. Näköjään voi!

Tilanteessasi antaisin tulla täydeltä laidalta, korkealta ja kovaa oikein kunnon huudot sekä anopille että myös hyssyttelevälle miehelle!

Itse aikanaan tulistuin jo siitä, että anoppi meni meillä lapsenlikkana ollessaan jättämään meidän alle 3v lapset ventovieraan ihmisen (ohikulkijan) käsiin pihan toiselle puolelle, mennäkseen ajamaan autoaan pois sakkopaikalta! Ja tuo on todella mietoa verrattuna siihen, että anoppisi kuljetti 3kk ikäistä vauvaa autossa ilman asianmukaisia turvalaitteita...jo pelkkä jarrutus olisi saattanut saada vauvan lentämään auton jalkatilaan...ja seuraukset olisivat saattaneet olla todella vakavat! Tuon ikäinenhän on ihan veltto jauhosäkki...

Huh, en sinuna jättäisi anoppia enää yksin vauvan kanssa hetkeksikään...järkyttävää käytöstä.

Meillä ei auto inahdakaan, ennen kuin kaikki istuvat kyydissä asianmukaisesti kiinnitettynä. Omaa äitiäni joskus kuskailen ja hänelle, aikuiselle ihmiselle, joudun koko ajan sanomaan turvavyöstä (on kuulemma hankala kiinnittää) ei sitten millään mene päähän, että ollessaan takapenkillä ilman vöitä, tappaa taatusti kolarin tullen edessä istujat, itsensä lisäksi.

Nyt vain rohkeasti sanot asiasta, ettei jää turhaan kaivelemaan ja ettei anoppi vain jatkossa luule, että teko oli OK.

Kanelisokeri

Vierailija
13/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdyn edellisiin siinä että anoppis on vähän bimbo.

tuohon miehen käytökseen puutuisin kyllä kanssa. jos ihan oikeasti ollaan aikuisia ja eletään terveessä parisuhteessa niin silloin mun mielestä avio/avopuolisot seisoo toistensa tukena no mather what. etenkin silloin jos on erimielisyyksiä suvun kanssa. ja on myös miehesi asia sanoa moisesta välinpitämättömyydestä äidilleen. vaikka oletkin ujo ei se tarkoita että sun yli voi kävellä. mietin täs vaan et kokeekohan miehes niin et ku isä lähti, niin jos äidille " kiukuttelee" niin sekin lähtee.

menipähän analysoimiseksi.... =)

Vierailija
14/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppis ei oo lukemani perusteella ihan terve!!!

Jos soittelee jatkuvasti ja lähtee vastaan vaikka ootte jo matkalla kotiin.Älkää ikinä jättäkö enää lastanne sille vaan kehottakaa hakeutumaan hoitoon!varmaan sairastaa jotain mielenterveystautia...

mulla ois palanu päreet ihan totaalisesti.ja tommonen hyssyttelijä äijä!kysy siltä kumpi on tärkeempi:oma lapsi vai vaarallinen äitisä

Vierailija
15/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille on ilmeisesti iskenyt jonkunlainen paniikki vauvan kanssa ollessaan. Kuulostaa hieman kummalliselta tuo soittelu ja vastaantulo. Sen sijaan tuo vauvan kuljettaminen autossa: on ihan mahdollista ettei hän oikeasti tiennyt miten vauvaa pitäisi autossa kuljettaa. Joskus hänen nuoruudessaa ei todennäköisesti ole autoissa ollut turvavöitäkään saatika lapsilla turvaistuimia tai teillä nopeusrajoituksia. Omat vanhempani mm. eivät tienneet turvakaukalon käyttötarkoitusta ollenkaan kun saivat ensimmäisen lapsenlapsensa. No, mistäs sellaisesta voisi tietää jos ei ole kolmeenkymmeneen vuoteen vauvaa omistanut ja on pyörinyt vähemmän muutenkin vauvakuvioissa vuosikymmenet.

Tämän kertomuksen tapahtumat ovat juuri niitä syitä miksi itse en ole jättänyt vauvaikäisiä ollenkaan kenenkään hoitoon. Anopille en jättäisi isompaakaan kun pitäisi ohjata kädestä pitäen joka asia eikä siltikään ole luottamista että toimisi niinkuin me vanhemmat haluamme...

Vierailija
16/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on sen ikäluokan ihminen, ettei hänen aikanaan ollut mitään istuimia ja kaukaloita. Voi hyvinkin olla, ettei anoppisi todellakaan tiennyt kaukalon olevan ehdottoman välttämätön. Hän saattoi hyvinkin ajatella, että " kyllähän sitä ennenkin kuljettiin ilman mitään istuimia ja hyvin meni, eikä matkakaan ole pitkä joten lähdenpä tästä tytön kanssa vastaan" .

Anoppisi teki toki väärin, ja onneksi ei sattunut mitään. Mutta aikuisena ihmisenä en todellakaan suuttuisi ja huutaisi, tai laittaisi välejä poikki _toisen ihmisen tietämättömyyden takia_!!!!! Seuraavan kerran kun näette, esittele anopillesi vauvan kaukalo ja kerro, että vauvaasi ei saa kuljettaa metriäkään autossa ilman tätä värkkiä.

Ei ole mitään syytä myöskään suuttua miehelle, tuskinpa hänkään arvasi että näin tulee käymään.

Vierailija
17/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten ymmärrän kyllä tunteesi! Anoppi varmaan tajusi kuitenkin, että järkytyit asiasta. Todennäköisesti viesti on ainakin osittain mennyt siis jo perille. Itse pyytäisin tuossa tilanteessa miestä selittämään kiltisti mutta napakasti äidilleen, että te molemmat järkytyitte kovasti tilanteesta, ja niin ei kertakaikkiaan voi tehdä. Että lähtee sitten vaikka kärryjen kanssa vastaan, jos ei sisällä kestä vauvan kanssa.

Turha pilata välejä karjumalla anopille tuollaisesta. Se on kuitenkin miehesi rakas äiti, ja lapsesi mummo. Anoppi teki megaluokan virheen, mutta sellaistakin valitettavasti sattuu. Teet vain selväksi, joko miehen kautta tai itse sanoen, että tuo ei saa IKINÄ toistua. Ja muutenkin kannattaisi ehkä päivittää anopin vauvanhoitotaitoja, vastaisuuden varalta :)

Älä kuitenkaan tunne ylettömän huonoa omatuntoa siitä, ettet saanut suututtua anopille paikan päällä. Toiset on vaan diplomaattisempia kuin toiset, riippumatta tilanteesta. En tosiaan itsekään saisi sanottua anopille juuri mitään kielteistä päin naamaa.

Vierailija
18/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä asia puheeksi anoppisi kanssa, asiallisesti ja rauhallisesti. Itse olen niin temperamenttinen, että olisin varmaan rähjännyt hänelle jo paikan päällä, (ja ehkä katunut sitä jälkeenpäin) mutta joka tapauksessa asiasta on puhuttava, oli anoppi minkä ikäluokan ihminen tahansa. Mutta sen voi tosiaan hoitaa hienovaraisesti. Varmaan ihan hyvä, ettet ehkä siinä paikan päällä sanonut mitään, itselleni olisi voinut käydä niin, että olisin huutanut tosi ilkeästi ja ehkä (huom. oman anoppini huomioiden VAIN ehkä!) huutanut liikoja.

Nykyään lehdet ja muutkin tiedotusvälineet ovat pullollaan tietoa esimerkiksi lasten liikenneturvallisuudesta, viimeksi asia oli esillä, kun turvaistuinpakkoa muutettiin koskemaan isompiakin lapsia. Eli vanhemmatkin ihmiset ovat tietoisia asiasta, halusivat tai eivät. Jos asia ei tuolloin ole ollut heille ajankohtainen (esim. lapsenlapsia ei ole vielä ollut) niin nyt on ja informaatio on vaan pakko ottaa vastaan.

Asia on hyvä ottaa selkeästi puheeksi myös tulevaisuutta varten. Vauvanne on nyt pieni, mutta vastaavia asioita tulee eteen varmasti lukuisia. Tarkoitan siis asioita, joita anoppisi saattaa tehdä oman mielensä mukaan ja tavoilla joilla on toimittu monia vuosikymmeniä sitten, eli hän saattaa selittää asiat sillä, että näin on aikaisemminkin toimittu. Se vaan ei aina riitä selitykseksi sille että toimii vastoin vanhempien tahtoa ja toivetta.

Tulevaisuudessa voi tulla esiin asioita esim. kasvatusperiaatteisiin liittyen, joissa anopin on vaan toimittava samassa linjassa teidän kanssanne. Voisi myös kuvitella, että ihminen joka haluaa toimia omalla tavallaan, toimii niin myös esimerkiksi lapsen syöttämisen suhteen, esim. antaa liian aikaisin kiinteitä, tai jotain muuta hassua, ihan vaan sillä perusteella, että näin on aikaisemminkin toimittu.

Meillä on mieheni on ainut lapsi ja hänen on ollut aina vaikea sanoa vanhemmilleen vastaan. Asioissa, joissa oman perheemme linja on erilainen kuin heidän ja joissa olemme toivoneet heidän toimivan lapsen suhteen meidän perheemme tavalla, on toimittu niin, että mieheni on ottanut asian puheeksi heidän kanssaan. Hän on yksinkertaisesti sanonut vain, että meidän lapsemme kanssa toimitaan näin ja jos haluatte olla hänen kanssaan, toimitte myös näin. Jostakin kumman syystä viesti on mennyt perille!

Oletteko puhuneet anopin kanssa siitä, miksi hän lähti teitä vastaan? Hätääntyikö hän jotenkin lapsen kanssa, tunsiko itsensä kuitenkin avuttomaksi pienen vauvan kanssa tai jotakin? Vai oliko idea vain " ilahduttaa teitä" tulemalla vastaan? Kuulostaa vähän oudolta, ettei pärjää edes varttituntia lapsen kanssa kahdestaan. Eli siltä näkökulmalta kannattaa miettiä jatkossa, onko anopista hoitajaksi vai ei.

Toivottavasti asiat selkenevät ja saatte teille toimivat pelisäännöt!

Vierailija
19/30 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaiset asiat on selvitettävä. Nykyisin laissakin kielletään lasten kuljettaminen ilman asianmukaista turvaistuinta. Jatkossa sinun on pystyttävä sanomaan asioista heti, muuten tuollaiset pilaavat vain välinne. Myös miehesi kanssa sinun on ehdottomasti keskusteltava ja sovittava yhteiset kasvatuslinjat.

Vierailija
20/30 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on yli 60-vuotias ja kyllä hän on ollut tietoinen turvaistuin/turvavyön käyttöpakosta jo iät ja ajat. Ovathan lait tulleet kuitenkin voimaan jo hänen olleesaan suunnilleen minun ikäiseni, yli kolmekymppinen. Tuntuu, että hänelle jo pelkän tuvavyön kiinnilaittaminen on ylivoimaisen hankalaa. Ilmeisesti ihan vain mukavuussyistä. On mukavampaa istua ilman kiristävää vyötä...tämän hän on sanonut monta kertaa ääneen autossamme istuessaan :0.

Kyse on asenteesta, välinpitämättömyydestä tai yksinkertaisuudesta, ei tietämättömyydestä...

...mutta tämä on vain minun mielipiteeni asiasta, ja edelleenkin, huutaisin korkealta ja kovaa vastaavanlaisessa tilanteessa ;) Jos ihmisellä on vähänkään tervettä maalaisjärkeä, ei hän tee tuollaisia asioita...