Muita opiskelevia?
Onko kukaan yhtä pohjamutafiiliksissä kuin minä? Haluan vertaistukea.
Opiskelen viimeistä puolivuosikasta ja sitten pitäisi olla paperit käsissä amk:sta. Opinnäytetyötä vaille ollaan, mitä nyt siihen päälle lopputyötäkin pahemmat roikkumaan jääneet paskimmat ja vaikeimmat kurssit. Tai kaikki eivät ole edes vaikeita, viime lukuvuosi meni vaan niin penkin alle kun on ollut jotain masennusta, laiskuutta ja saamattomuutta. Ne ruokkivat hyvin toisiaan ja oravanpyörä on valmis! Haluan kuitenkin ulos koulusta ja haluan saada täällä kotona oikeasti jotain aikaiseksi, etten turhaan pidä lastani päiviä tarhassa, ja siitä omantunnontuskia kanna...
Mieskin aloittaa ehkä ensi kuussa työnohessa opiskelun, joka vähentää meidän pieniä tuloja entisestään. Minä siis haluan valmistua jouluna, jotta pääsen tämän vaiheen yli ja voin siirtyä työelämään ilman huolen häivää.
Miten saan tämän paskafiiliksen pois ja luottamuksen itseeni takaisin, mitä kouluasioihin tulee?
En saa mitään aikaiseksi, kun ajattelen etten ole tarpeeksi hyvä. Tiedän olevani hyvä. Osaan kirjoittaa, osaan pohtia...osaan vaikka mitä! (paitsi matikkaa)....Olen tyytyväinen kakkoseen tai vaikka ykköseenkin, kunhan saisin kurssit suoritettua. Miksen tee mitään asian eteen? Koska pelkään. Mitä pelkään.
Mikä mun on?
Kommentit (3)
ja välillä on raskasta. Ei vaan saa luovuttaa! Mieti, että sulla on enää loppukiri ja sit olet valmis..Toisaalta työelämä on kyllä huomattavasti vaativampaa kuin opiskelu, että sillä tavalla mulla ei ole kiire päästä eroon opinnoista...Millainen sulla on taloudellinen tilanne/ jos sen puolesta ei ole kiire töihin niin anna itsellesi aikaa
teillä ole mitään tukea koulun puolesta tarjolla? Meillä on AMK:ssa koko opiskeluajan opintojen ohjaaja käytettävissä, hän myös osaa mm. NLP-tekniikan, hän myös ohjaa tarvittaessa koulumme omalle psykologille. Meillä on koulussa tarjolla hierojakin, sekä kuntosali.
Kirjoitin juuri koulupsykologille, ehkä hän voi auttaa minua. Olisi pitänyt mennä juttusille jo puoli vuotta sitten.
En mennyt töihinkään täksi kesäksi kun pyhitin ajan koululle...Olen saanut sentään n. 10 opintopistettä kasaan sitten kevään.
Ap