Pullonpalautusautomaatit huijaa ?
En ole aiemmin kiinnittänyt asiaan huomita, mutta eilen taisi Lidlin automaatti ' syödä' multa 9 pikkupulloa ilman panttia. En laskenut pulloja sillä silmällä, että olisin voinut ruveta asiasta rähisemään mutta ensi kerralla olen varmasti skarpimpi.
Oletteko itse huomanneet vastaavaa, että automaatit ei annakkaan panttia kaikista pantillisista pulloista ?
Kommentit (8)
Itelle tuli yllätyksenä, ettei Lidlissä saa pantti niistä sinisistä vesipulloista. Palautellu oon kuitenki.
Välillä kaikista pulloista ei lue kunnolla jos etiketti on riekaleina. Tai jos pullo on aivan uusi ja sitä ei ole rekisteröity vielä pullonpalautus koneisiin. Sekun on eri yhtiö joka hoitaa tuon palautuspullo puolen.. Ja jotkut koneet vaatii että korkki on kierrekorkki pulloissa kiinni.
Tölkeissä jos tölkki on rutussa ei välttämättä lue.
Tulin itse juuri lidlistä ja huomasin et 1 pullo meni ilman hyvitystä.... oudointa on ettei sitä näy edes kuitilla....se vaan hävis???
Ne on liian kärsimättömiä. Edellisellä kerralla koko loppuvuoden ja tämän vuoden alun satsin viedessäni, kuusi kaiken kaikkiaan, kone suolsi kuittia kesken kaiken... Joten kuudesta mulla oli sitten kolme kuittia....
Vierailija kirjoitti:
Ne on liian kärsimättömiä. Edellisellä kerralla koko loppuvuoden ja tämän vuoden alun satsin viedessäni, kuusi kaiken kaikkiaan, kone suolsi kuittia kesken kaiken... Joten kuudesta mulla oli sitten kolme kuittia....
Tai siis se kolmen erä oli jakaantunut kolmelle kuitille.
Uudet automaatit joihin kaadetaan kaikki kerralla, eivät ainakaan edenin vesipulloista maksa panttia. En tiedä ovatko edes pantillisia, mutta kone menee joka kerta jumiin jos on yksikin edenin vesipullo.
Lähes joka kerta jää yhdestä pullosta pantti saamatta. Näin lähi-ABC:n palautusautomaatilla. Olen alkanut tarkkailla asiaa, sillä henkilökunta sanoo aina, että ehkä palautin yhden pantittoman. Se ei pidä paikkaansa.
Lasken summaa samalla kun työnnän pulloja sisään, ja jokaisen pullon kohdalla katson ensin, että siinä on panttimerkintä ja siisti etiketti. Mutta en voi todistaa henkilökunnalle vääryyttä mitenkään, koska automaatti ryttää pullot saman tien, ei palauta niitä joista ei anna panttia.
Tuntuisi tyhmältä alkaa vääntää 20 sentistä, joten se jää tappiokseni. Mutta ottaahan se päähän, kun melkein joka kerta viedään 20 senttiä.
Lidlin koneista ei kyllä ole kokemusta.