Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos on raskaana ja on juonut alkoholia monenakin iltana (ttietämättään)?

29.07.2007 |

Minun ei todellakaan pitänyt vielä tässä kierrossa tulla raskaaksi ja olen elänyt aivan normaalia kesäelämää synttäreineen ym ja juonut jonkin verran alkoholiakin ja pillereitäkin syönyt, mutta silti raskaana.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolan täti sanoi mulle, että ei hän voi LUVATA tervettä vauvaa, mutta että todennäköisesti mitään hätää ei ole. fas tulee vasta todella suurista ja jatkuvasta raskaudenaikaisesta käytöstä. itselläni oli meiän tyttöä odottaessa iso ahdistus aiheesta, kun testi näytti negaa ja ehdin juhlia aika railakkaasti ennen kun se toinen viiva sitten parin päivän päästä ilmestyi testiin.

ihanaa odotusaikaa sulle!

Vierailija
2/3 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ensimmäistä odottaessani todellakaan tiennyt olevani raskaana ja oltiin kaveriporukalla juhlimassa vappua " perinteisesti" . Tosin siideri alkoi " tökkiä" aika nopeasti, että ihan entiseen malliin en yksinkertaisesti pystynyt juomaan... Lapsi on ihan normaali puolitoistavuotias. =) Ja tiedän useampia vastaavia tapauksia. Kuten ensimmäinen vastaajakin sanoi, niin isommat haitat tulee vasta pidemmällä, jatkuvalla raskauden aikaisella käytöllä.

Kuinka pitkällä raskaana olet?

Luin tuossa eräästä odottajan kirjasta just viime viikolla, että 7.viikolla alkion veri pumpataan napanuoran läpi " jotta sikiö voi päästä eroon kuona-aineista ja ottaa vastaan ravintoa äidiltä" . Tosta vois päätellä, että ennen sitä, aineet ei kulkeudu alkioon/sikiöön. Siis ainakin mun logiikalla, viisaammat voi korjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkio on kuitenkin kiinnittyneenä kohdun seinämään, ja alkoholi ylittää solukalvon muutenkin, ei siis vain veren välityksellä.

alkuraskaus on riskeintä aikaa alkiolle noin yleisesti myrkkyjen, säteilyn ja vaikka alkoholin suhteen, koska silloin solut erilaistuu ja muodostaa alkion / sikiön elimistön kaikki elimet ja erilaiset kudostyypit, ja sen jälkeen sikiö " vain" kasvaa ja kypsyy.

mutta siis, ei pitäisi kuitenkaan olla hätää. :)