Onko muita opeja paikalla? Joko työhönpaluu ahdistaa vai oletko jo innoissasi
aloitamassa suunnittelua syksyä ja koko lukuvuotta varten. Minä huomaan ihmeekseni jo kaipaavani koulua ja opettamista, ja eiköhän sitä siis kohta voisi alkaa suunnittelemaankin. Luultavasti tosin sitten kun on kuukausi työtä takana, niin mieli on eri ;)
Kommentit (23)
Itsellä nihkeää, kun lomalla ollut kaikenlaista (positiivista) ja koulu tuntuu niin kaukaiselta. Parin kivuliaan viikon jälkeen helpottanee. Ainakin pääsee taas ruokailurytmistä kiinni ja herkuttelu loppuu. :)
kovin lapsia ei mun pääaineesta valmistuttais (kait) opettamaan, vaan vasta yläastella korkeintaan, ja se kai on se pahin paikka opettaa. (Ainakin mun ainetta, joka ei monia kiinnostane). Haluaisin opeksi joko johonkin amk:uun tai lukioon, mutta eipä niissä paikkoja taida olla kuin sieniä sateella.
-3-
Ajattelin mennä ensi viikolla valmistelemaan luokkaa ja suunnittelemaan ensi vuotta. Vaihdan koulua, joten tiedossa on uusien oppilaiden lisäksi uudet työkaverit. Jännittää!
ensviikolla alan vääntämään uusia tuntisuunnitelmia joihinkin aihealueisiin ja rääpimään kesän aikana revittyä lehtileike- ja muumateriaali kasaa...
opena on ihana olla
t. hissan ja yhteiskuntaopinmaikka, joka jo nyt hykertelee, kun tietää miten saa lapsoset ensikin vuonna innostumaan hissasta
Nautin vielä laiskottelusta ja ajattelen töitä vasta sitten, kun on pakko.
t. yläkoulun ope
On esiopettajia, jos esikoulu järjestetty koulussa eikä pk:ssa. Ainakin mä oon sellainen ja ihan opettajakunnan jäsen koululla.
Luulin, että eskarilaisia opettaa LTO eikä luokanopettaja. Vai mikä esiopettajan koulutus on?
Olen etsinyt vinkkejä kuvataiteen tunneille mm. Sinooperista, monistanut kuoronuotteja kirjastossa, ostanut opetusmateriaaliksi sopivia kirjoja kirja-alesta, kerännyt ja kuivattanut kasveja, suunnitellut kirjettä vanhemmille, miettinyt mitä voitaisiin tehdä ensimmäisenä päivänä oppilaiden kanssa, että motivaatio opiskeluun taas heräisi, lukenut lehtiä ja leikannut talteen opetussuunnitelmaan sopivia juttuja. Olen myös ostanut kaikenlaisia työvaatteita, uuden työlaukun, pari kansiota ja uudet työkengät.
Terv. innokas luokanope
Et ole ainoa, joka ei tiedä meistä mitään. Tai siis olemmehan myös lastentarhanopettajia. Tuskin luokanopettaja lähtisi eskariopeksi. (vähän tunteja ja siten matala palkka)
Olen KM, pääaineena varhaiskasvatus.
Muutenkin olemme tasa-arvoisessa (melkein kaikessa) asemassa luokanopettajiin tai myös aineenopettajiin, joita samassa koulussa. Olen yhtenäiskouluope.
mun tytöllä alkaa esikoulu. Ollaan kaikki innoissamme ostettu jo uusia kyniä yms. Minä vanhana etunenässä :) Koulussa on niin kivaa!!!! Vaikka oonki jo vähän erilaisessa koulussa =)
maisterin papereilla. Mutta vain tuntiopettajaksi tai lehtoriksi. Pitää olla lisensiaatti tai tohtori, jos haluaa yliopettajaksi. Paikkoja on mun mielestä yllättävän paljon tarjolla! Palkkakin on parempi kuin muissa opetustehtävissä, joten suosittelen lämpimästi! Tosin yliopistossa työskentelevät ovat paremmasta palkasta ja pidemmistä lomista äärimmäisen kateellisia... ;)
yliope
Vierailija:
kovin lapsia ei mun pääaineesta valmistuttais (kait) opettamaan, vaan vasta yläastella korkeintaan, ja se kai on se pahin paikka opettaa. (Ainakin mun ainetta, joka ei monia kiinnostane). Haluaisin opeksi joko johonkin amk:uun tai lukioon, mutta eipä niissä paikkoja taida olla kuin sieniä sateella.
-3-
yksi hyvä on sellainen säkkikankaasta tehty taulu, kepit ala ja yläreunaan, tauluun ommellaan sitten huovasta kuva, teemana mikä vaan (eläin, vuodenaika, sieni jne)... myös nappeja ym. kannattaa käyttää
kysyy se, joka miettii ruvetako opeksi vai joksikin muuksi.