Miten saisin vieroitettua 1,5 -vuotiaan peukalosta?
Tutti ei ole kelvannut koskaan.
olen laittanut välillä yöksi lapaset käteen ja päiväsaikaan kehotan vaan ottamaan peukun pois suusta..
Hetken päästä se taas livahtaa suuhun huomaamatta.
Vähän aikaa sitten luulin jo että koko peukku unohtui mutta sitten alkoi taas tulla hampaita ja sormet hakeutui suuhun ja vanhat tavat tuli takaisin.. :(
Oon aika toivoton..
Kommentit (8)
Aine oli muistaakseni nimeltään Stop Grow tai jotakin sinne päin..
Itse vierotin vajaa kaksivuotiaan rinnalta sen avulla. Helpompaa keinoa ei olisi voinut olla!
Meillä viikkoon ei mennyt sormi suuhun tuon aineen kanssa, sen jälkeen eimitään vaikutusta enää. Lapsi on nyt 4-vuotias ja peukku maistuu edelleen,valitettavasti.
Kyllähän tuon ikäinen puhetta ymmärtää, kun käskyn tarpeeksi määrätietoisesti esittää
Laitoin vain kaksi laastaria peukkuun, ekan peukalon yli ja toisen ympäri. Kolmessa päivässä poika jätti peukun imemisen. Ekan yön poika itkeskeli, mutta sen jälkeen nukkui normaalisti.
KAIKKEA kokeiltiin vuosien varrella (puhetta, laastaria, teippia, Kynneliä, chiliä, sinappia, käsineitä YM. YM.!!). Mistään ei mitään apua! Noin 4 vuotiaana "nostimme käädet pystyyn", ei enää keksitty mitä tehdä, puhuttiin kyllä vieläkin asiasta päivittäin. Poika sanooo, ettei itsekään halua imeä, mutta eivaan voi sille mitään kun sormi automaattisesti tietyissä tilanteissa suuhun menee... Nyt on koulu alkanut tänä syksynä ja nyt pariin kuukauteen ei ole enää sormea imenyt!! Juuri eilen hän iloisena itsekin asian huomasi, sanoo kyllä, että joskus sängyssä tekee mieli imeä, mutta ei enää ime! :)
Vauvana se olisi ollut paljon helpompaa...
eivät tuon taivaallista tiedä peukalon imemisestä!
Peukalon imemisen vieroittaminen on aivan eri asia, kuin ottaa pois tutti tai tuttipullo.
Aine oli muistaakseni nimeltään Stop Grow tai jotakin sinne päin..
Itse vierotin vajaa kaksivuotiaan rinnalta sen avulla. Helpompaa keinoa ei olisi voinut olla!