Onko kenenkään lapsi mennyt ekalle luokalle vaipoissa ja tutti suussa?
Minulla on kyllä sellainen tunne että mun lapsi menee. Ei suostu potalle millään ja tutti pitää saada suuhun vaikka ikää on jo 2,5v. En jaksa alkaa pakottamaan. Kyllä yhteisö painostaa pois vaipoista ja tutista viimeistään koulussa.
Kommentit (23)
nähnyt vaipoissa enkä tutin kanssa. Kaikki kävelevät ja puhuvat, ja syövätkin ihan itse.
Ei mitään paniikkia. Odottele tutin kanssa hetkeä, jolloin teillä on aikaa ja hermot hyvässä kunnossa, ja sitten vaan kaikki kerralla veks. Ei siinä montaa päivää mene, kun kaikki on unohdettu.
Ja vaippojen kanssa. Kokeilkaa välillä olla ilman vaippoja, ja kehu ihan kamalasti kun onnistuu pottaan. Joku päivä se vain loksahtaa, ja tuon ikäinen voikin olla sitten jo ihan heti kuiva. Oma kokemus on se, että aikaisin ja myöhään pottailleet lapset ovat kuitenkin loppupeleissä saman ikäisinä oikeasti kuivia.
niin armeijaan mennessä sitten viimeisään varmaan ;)
ilman että äiti joutuu hermolomalle ja isä lähtee lätkimään
Meillä kaikki kolme vanhinta lasta oppineet kuivaksi parissa päivässä sitten, kun ovat olleet siihen valmiita (lähempänä 3v. kuin 2v.), vaikka vielä edellisellä viikolla lorottaneet minne sattuu. Kuopuksesta en vielä tiedä, kun on vasta 1.5v. Ja itse olen luopunut tutistani vasta 3v.
Mun isä meni aikanaan tutti suussa kouluun. Ei ollut suostunut siitä luopumaan ;) Ei kylläkään kauhean montaa päivää mennyt koulunpenkillä, kun tutti sai kyytiä... ;)
Mutta mistä löydän 30kg painavalle sopivia Libero-vaippoja?
ja kuskasi kouluun ja otti tutin pois pojan suusta portilla. Antoi taas takaisin lähdettäessä. Vaipatkin oli käytössä. Ja HUOM poika on ihan normaali, mutta aiti ei. Pojalla oli käytössä samaan aikaan tutti, vaipat ja kannettava tietsikka. Näkisittepä vaan sen ammottavan avopurennan...
tuon merkkisiä :) Yökastelijoille mm. Huggies valmistaa isoja vaippakokoja. Tosin ne vuotaa, kun seula..
Tyttölapset oppii yleensä myöhemmin tekemään tarpeensa vessaan, eli viihtyvät vaipossa pitkään.
vaipoissa kouluun. Minkäs sille mahtaa, kun ei osaa pidättää ja lisäksi on vielä virtsatietulehdus koko ajan päällä?
Yövaippaa käytin vielä joskus viidennellä tai kuudennella luokalla.
ihan normaali tuollaisen äidin hoiteissa....
Ne on niin käteviä. Kestot on käytössä, itse olen ne ommellut. Ei tarvi kaupungilla käyttää saastaisia yleisövessoja, ja töissä jää turhat vessatauot pois.
Sali- tms housut on hyvät siinä päällä.
Miestä vähän armeijassa kiusattiin, mutta toisaalta se saattoi johtua vaan kateudesta (anoppi kävi imettämässä häntä myös.)
Oikeesti, varo niiden hampaiden kanssa, ettei sen takia joudu oiontaan.
siinä 2.5 vuotiaana.
Samoin tutut ja sukulaiset kauhitsteli kun annoin lasten tulla yöllä viereen. Tulevat kuulemma aikuisinakin.
Vastasin aina, että totta ne silloin (poikia) lopettaa kun tyttöystävän hommaa. ja jos tyttöystävänkin tuo isin ja äitin sänkyyn niin siinä vain.
Loppui tyhjät kyselyt.
Eipähän ole ummetusongelmia, kuten monen tutun lapsella, joita on väkisin istutettu vuosikausia potalla.
Kyllä se vaippa kouluikään mennessä jää pois, ja viimeistään armeijassa :)
Ei missään sanota, että 2,5-vuotiaan on oltava päiväkuiva. Erityisesti pojilla voi mennä pitempään ja jos ei koko aika jaksa muistaa potattaa ja siivota pissavahinkoja, niin vaippa on kätevä ratkaisu. Usein päivähoitoon meneminen nopeuttaa kuivaksi opettelua, lapset kun istuvat potalla yhdessä ja matkivat toisiaan.
Helppo on sanoa, että pitää olla määrätietoinen ja päättäväinen ja että kaikki lapset oppii kuivaksi alta kaksivuotiaana, jos vain vanhemmat niin päättää ;-) Näin kuulin minäkin.
AP:lle, meillä oli kesällä kolmivuotias, joka käytti vaippoja. Potalla kävi todella harvoin vapaaehtoiessti, pakottamalla/kehottamall vielä huonommin. Me lainasimme kirjastosta kirjan Saulin vihreä potta ja luimme sitä, uudestaan ja uudestaan. Lapsikin tykkäsi siitä. Me testasimme vaipattomuutta n. kuukauden välein. Mutta vasta kolmivuotiaana (kymmenen päivää yli) lapsi oli valmis. Kylläkin sitten heti. Vahinkoja ei ole sattunut kuin kerran yöllä, kerran tai kaksi päivällä, ja päivävahingoistakin toinen oli isän syytä, ku ei uskonu heti, että tarvii auttaa hankalat housut pois.
vielä 5 vuotiaana, uskomatonta mutta totta. Vanhempien vika.
mutta kuivaksi oppii vasta sitten kun on valmis. Ei ole järkeä siinäkään jos joutuu käymään puolen tunnin välein potalla, jos ei osaa pidättää. Meidän poika oppi 3-vuotiaana.
OLEN AIKUINEN JA HALUISIN KÄYTTÄÄ VAIPOJA HOUSUSSA PISSATTAA PÄIVISIN TÖISSÄ MELKO PALJON JOTEN VAIPPA OLISI TARPEEN. MIKÄ PARAS VAIPPA JA HUOMAAMATON. PASI 0408700342 VASTUKSET TEKSTARILLA
Tuttia ei tuo kylläkään ikinä huolinut, mutta ekaluokkalisemme käyttää yhä öisin vaippoja. Päiväkuiva kyllä on. Häntä ei pottailu kiinnostanut enkä jaksanut pakottaa. Ostin korokkeen ja siitä oli kiva pissata seisovilleen pönttöön. Kun täytti kolme jätti itse vaipat pois. 2,5v oli vielä täysin vaipoissa ja lähes kaikki pissat ja kakatkin teki vaippaan.
Ei tosiaan vieläkään kykene yön yli pidättämäänn ja nukkuu niin sikeästi ettei herää hätään tai edes siihen kun pissaa ja nukkuu sitten tyytyväisenä märässä sänkyssä ellei ole vaippaa. Niin ja muuten on ihan normaali ja pärjää hyvin koulussa.
Jos antaa lapsen pompotella, niin varmaan syö tuttia ja tekee tarpeensa vaippoihin niin kauan kuin itse haluaa.
tai sitten on korkea aika oppia, että vanhemmuus on rajojen asettamista, jos sitä odottaa yhteisöltä, on jo pahasti myöhäistä