Imetys,lakkoilu ja lopettaminen???
Imetys,lakkoilu ja lopettaminen ???
Meillä on nyt menty kuukausi rintalakkoilulla oon yrittäny kaikkia keinoja mitä vain on mieleen tullut että vauva imisi rintaa mutta ei niin ei.
Öisin kyllä syö hyvin mutta päivisin saan ehkä kerran pari syömään muuten kääntää päätään pois alkaa itkemään ja ei selvästikkään halua.Olen sitten joutunut pumpata ja antaa pullosta,siitä kyllä juo.Maitoa kyllä tulee ja välillä suihkuaakin oon koittanu pumpata ensin ylimääräsiä maitoa pois mutta ei auta.
On yritetty huijata tutilla,koitettu imettää hetken päästä uudelleen kun on eka puuhailtu jotain muuta,toisessa huoneessa on koitettu syöttää eri asentoja koitettu mutta mikään ei auta.
En tiiä onko tässä kuukauden aikana jo maito määräkin laskenut?
Onko kukaan joutunut lopettaa imetystä lakkoilun takia?? Mikä tähän voisi auttaa? Olen käynyt lukemassa imetystukilistaakin mutta eipä apua ole saanut.....
niin ja vauva on nyt 3kk
Kommentit (3)
Aika pitkään on teillä jaksanut lakkoilla, joten en tiedä jaksaisinko itsekään kovin kauaa yrittää. Mutta ainakin öisin imettäisin. Kaksospoikamme menivät myös lakkoon 3kk iässä. Yöllä heillekin kelpasi, muttei juuri päivällä. Lakkoa tosin kesti vain muutaman viikon, joista 2-3 päivää oli täyslakko - ei pisaraakaan rinnasta. Meillä kyllä protestoitiin pulloakin vastaan aika lailla. Parhaiten onnistuin imettämään, heti kun vauvat oli heränny. Vielä vähän unenpöpperössä eivät huomanneet protestoida. Sitten se vaan jotenkin " parantui" , ja kohta molemmat odottivat suu auki hymyten, kun laitoin imetysasentoon (kun ennen oli alkanut huuto heti jo pelkästä asennosta).
Alia ja pojat 9kk (toinen saa rintaa edelleen)
Meillä lakkoilu alkoi kans suurin piirtein tuossa iässä, siihen asti olin kokonaan täysimettänyt. Kuukauden verran taisteltiin enemmän tai vähemmän ja yks yökin sitten vauva kieltäytyi syömästä rintaa. Silloin täysimetys vaihtui pulloon parissa vuorokaudessa. Aamuisin vielä imetin muutaman viikon mutta sitten vauva luopui siitäkin.
Mielipiteeni on että imetät niin kauan kuin jaksat ja sitten kun tuntuu ettet enää jaksa taistelua niin mielestäni pulloruokinta on paras ratkaisu. Itsestäni tuntui tosi pahalta lopettaa imetys kun toivoin että olisin imettänyt pidempään. Mutta kun se ainainen taistelu ja huuto loppui, niin olen ollut tyytyväinen tähän ratkaisuun ja niin on ollut vauvakin! Onhan vauva kuitenkin saanut tärkeää äidinmaitoa ensimmäiset kuukaudet.
3 kk iässä vauva alkoi lakkoilemaan, ensin päivisin ja sit yölläkin. Hirveä show aina saatiin aikaan kun olis pitäny syödä rintaa. Lakkoilu johti siihen et maito väheni ja siitä vasta suuttukin kun ei tullu heti kunnolla maitoa. Yritin nukkua vauvan vieressä, hoitaa sitä paljon itse, juoda ja syödä hyvin, mutta imetys oli lopulta niin kurjaa meille molemmille, että luovutin suosiolla. Ja mikä aurinkoinen poika meillä olikaan sen jälkeen kun sai pullosta maitonsa juoda:)
Varmaan väärin meni taiteen sääntöjen mukaan, mut me ei jaksettu kauaa taistella. Kaikilla oli mukavampaa kun siirryttiin korvikkeeseen. En osaa neuvoa sinua päätöksen teossa, mutta kerroinpa oman tarinani=)