raskauden jälkeiset kilot=(
en tiedä mistä ois pitänyt kysyä,mutta kysynpä täältä..eli itselleni tuli raskauden aikana kiloja 24 kg painoa ja nyt 1kk synnytyksestä ja lähtenyt 13 kg..eli nuo olivat enimmäkseen loppuvaiheessa tulleita turvotusta ja nesteitä. nyt vielä 10 kg ylimääräistä ja kilot ja maha häiritsevät,koska ei meinaa vaatteita löytyä..olin ennen raskautta kokoa 40. Eli kuinka nopeasti nuo kilot voivat saada pois ja miten kun ei saa kunnon laihistakaan aloittaa??
Kommentit (3)
Itse olen pyrkinyt syömään tavallisesti, mutta terveellisesti. Kiloja tuli itselle muistaaksieni n.20 ja vielä jäljellä on 8kg. Poitsun synytmästä on nyt 7viikkoa.. Yllättävästi imettämällä ne on lähtenyt kun on jatkanut normaalilla syömismäärällä.
Imettäessähän tarvitsee hieman enemmän energiaa kuin normaalisti. muistaakseni yhden voileivän verran jos täys imettää..Joten jos jatkaa normaalilla linjalla painon pitäisi pudota itsestään.. ja tosiaaam vaunujen kanssa vaan kunnon lenkille mäkiseen maastoon niin luulisi karisevan nopeastikkin..
Itse olin todella masentunut kun Kättärille mennessäni olin 93kg ja paino ENNEN raskautta 57kg+(163cm), joten 36kg sain lisää, .. siis nolottaa ja hävettää edes kertoa .. Synnytyksen jälkeen paino oli pudonnut sellaisen 8kg, ja NYT neljä kuukautta synnytyksen jälkeen olen -26kg laihempi ja jäljellä on VAIN +8kg. En ole ollut dietillä vaan syönnyt kuten ennen raskautta, ehkä terveellisemmin, ja ' juonnut' paljon, mikä sekin osaltaan täyttää vatsaa. Vauva oli pelkällä rintamaidolla n. kolme ekaa kuukautta, ja nyt ollaan alettu antamaan korvikettakin, ja maistella soseita. Itse aloitin viikko sitten kuntosali harjoittelun 3X viikko. Ja karkkia ym hyvää en juurikaan syö, ehkä kerran kaksi viikossa saatan mussuttaa muutaman suupalan. Täälläkin on edelleen sellua reisissä, ja masu pömpöttää, mutta kyllä ne huomattavasti ovat jo pienentyneet. Ja mikä ihmeellistä, tuollaisen painonnousunkaan jälkeen ei iho ole jäänyt veltoksi tuosta masun kohdasta, vaikka 26 kiloa on jo tipahtanut pois.
Nyt vain teet itsellesi ruoka-ajat, ja suunnittelet vaikkapa mitä syöt, joten silloin ei tule jääkaapista haettua makupaloja. Kun aika on kypsä niin silloin vain kuntoilemaan, eli lopputark. kannattaa odottaa ja lääkäriltä kysellä millaista liikuntaa voisit jo tehdä.
Ja minä myös uskon siihen, että ilman diettejä tai liikuntaakin kroppa/elinmistö palaa samaan vanhaan, mutta siihen saattaa kulua vuosikin, jollei itse hieman auta asiassa(ruokailu+liikunta)
Tsemppiä t. emmi ja tytteliini4kk
Kilojen pitäis pikkuhiljaa karista, jos noudattaa suht samanlaista ruokavaliota kuin ennen raskautta. Mun logiikan mukaan:) Laihikselle ei varmaan joo kannata ryhtyä, mutta mikään ei estä nauttimasta paljon hedelmiä ja kasviksia ja jättämästä herkut pois arjesta. Terveellinen ja kevyt ruoka riittää kyllä imettävällekin äidille. Kannattaa pitää esim. 3 tunnin väli ruokailujen välillä, niin ei tuu naposteltua ylimääräisiä. Hampaatkin tykkää kunnon tauoista:) Vaunulenkeillä kalorit palamaan. Jos ei paljoa liiku, niin ainut vaihtoehto on kai syödä kepeemmin, mutta silti ravitsevasti, ja pienempiä määriä.
En siis tiedä elämäntapojasi tarkemmin, mutta jotain perusjuttuja yritin sepostaa:)