Kuinka tavallista on että lääkäri
pyytää soittamaan illalla kotiin?? Käytin tytön tänään lääkärissä ihan vaan sen takia että saan sairaslomatodistuksen kun tytöllä oli eilen kuumetta. Lääkäri sit katto korvat ja suun ym. Toinen korva vähän punotti mut ei mitään muuta. Lääkäri sitten sanoi että soita illalla klo 21 jälkeen kunhan uutiset on loppunu, kuulemma haluu kattoo ne rauhassa. Ja painotti että pitää soittaa, että pitää joka tapauksessa soittaa vaikka tyttö ei ollenkaan valittais korvaansa tai kuume ei nouse takasi. En oo koskaan itteni enkä lapsen (4v.) kohdalla törmänny vastaavanlaiseen lääkäriin, joka haluaa että sille soitetaan illalla kotiin ja kerrotaan miten potilas voi.
Kommentit (8)
se lääkäri ihastui sinuun ensinäkemällä ja haluaa vähän "jutella" kanssasi kunhan lapset nukkumassa...
soitatko sä aina lääkärille kun sitä pyydetään? Mä oon nyt ihan kahen vaiheilla että viitinkö vaivata sitä lääkäriä, kun tyttö vaikuttaa suht terveeltä jo nyt.
4: Tuohon sun teoriaan en oikein jaksa uskoa. Mä en oo semmonen ihminen johon ihastutaan.
ap
mutta meille lääkäri on antanut kännykkänumeronsa lapsen kitarisaleikkauksen ja korvien putkituksen jälkeen, siltä varalta että tulee jotain ongelmia. Soitinkin hänelle sitten lauantai-aamuna, kun lapsella nousi kuume, ja hän soitti reseptin apteekkiin. Yksityisellä sairaalalla kun ei ole päivystystä leikkausosastolla iltaisin ja viikonloppuisin, halusi varmaan varmistaa että toipuminen sujuu hyvin.
ja kyllä niiden joukossa on paljon noita, jotka eivät rajaa työaikaansa, vaan mielellään hoitavat puhelinkonsultaatiolla iltaisinkin asiakkaansa. Tiedä sitten onko hyvä vai huono juttu. Luulen, että lääkärin etiikkaan vaan kuuluu tuo potilaan/asiakkaan hyvinvoinnin varmistaminen.
eräs yksityisen lääkäri pyysi soittamaan. Illalla soitin, sanoi, että jos kertaakaan mikään mietityttää, niin soita milloin vain, jos hätä tulee niin vaikka yöllä. Olin kovin otettu siitä, että joku vihdoin huolehti, otti asiani tosissaan ja oli huolehtivainen (taustalla siis, että ramppasin vaikka ja kuinka monella lääkärillä parin viikon ajan, tiesin että asiat eivät ole kunnossa, mutta kaikki tapaamani lääkärit sanoivat, että poden vain "lorvi katarria").
että paljonko yksityiset lääkärit tienaa? Ja tottakai ne kohtelee ystävällisesti ihmisiä jotka maksavat niiden palkan. Ei yksityiset lääkärit voi tiuskia potilailleen niinkuin joissakin kuntien ja kaupunkien terveysasemilla. Ehkä lääkäri vain varmisti, että tulet toistekin:)
mutta kyllä tää ihan Vantaalla tänään tapahtui. Niin ja kyseessä oli yksityinen lääkäriasema, jossa tyttöä olen aiemminkin käyttänyt. Tuo lääkäri ei vaan ole sattunut kohdalle ennen kuin tänään.
ap