Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

D-vitamiinitaso testissä

Vierailija
11.01.2014 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama kokemus D-vitamiinitasojen testauksesta. Itse syön talvella noin 75 ... 100 µg päivässä ja minulla taso oli mittauksessa 110. Vaimolla tasot olivat suositetulla annoksella jossakin alle 40 mmol paikkeilla ja vasta 150 ... 200 µg päivässä nosti uusintatestin perusteella 100 mmol kohdalle.

D-vitamiinilisän ottaminen on meidän epätieteellisen kokemusten perusteella vähentänyt flunssien määrää. Aiemmin jokavuotinen kaamosväsymys on myös jäänyt kokematta.

Vierailija
2/6 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä...Suomalaiset taitavat saada liian vähän D-vitamiinia, vaikka söisivät lisiä...

http://www.hyvaolo.com/2013/09/d-vitamiini.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mukana D-tutkimuksissa jo vuosia ja voin sanoa että turha Suomalaisten on pelätä ainakaan ottamasta liikaa. Ainahan kaikesta pitää varoittaa, mutta jos vedät vaikkapa 300 mikrogrammaa päivässä, on se paljon vähemmän mitä saat ollessasi muutaman tunnin auringossa. 

Samoin meillä väsymykset ovat vähentyneet eikä sairastelua ole juuri lainkaan ollut. Olen saanut myös ystävät ja sukulaiset syömään D:tä reilusti suosituksia enemmän. 

Vierailija
4/6 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/6 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimaalinen veriarvo on 100-150 nmol/l. Siihen aukuinen tarvii yleensä 100µg, jos on normaalipainoinen.

Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 100 µg:aan. Vauvojen rajana EFSA pitää nyt 25 µg ja 1–10-vuotiaiden 50 µg päivässä. Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm

Vierailija
6/6 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä kun itse en nauti deetä ollenkaan, eikä silti ole masennusta, väsymystä eikä sairastelua? flunssa loppui kun 20vuotta takaperin sairastin keuhkokuumeen.kalaa syön melko usein ja muutenkin suht monipuolisesti. liekö se siinä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän