Heinäkuisten vko 42
Kommentit (22)
Huomasin pihlajankukka ihan saman, että aika hyvin kaikilla on kierto samoissa, ihan jännittää kun saadaan moni piinailla samoihin aikoihin!
Niin ja Heipä hei vaan kaikille mukaan tulleille!
Meillä on kp16/mitälie, eli ehkä on yrittämiset yritetty tältä kierrolta. Sunnuntaiaamuna ehkä bongasin ovislimat, mutta niitä on kyllä yleensä tullut muutama päivä ja nyt vaan yhtenä päivänä. Kyllä harmitti että just lauantaina oltiin niin poikki ettei jaksettu mitään puuhastella. muuten kyllä peitot ovat heiluneet historialliseen tahtiin...saapas nähäd tuliko tulosta..mahtoiko ovista edes olla vai onko se mahdollisesti vielä edessä päin. Voi kun en millään jaksaisi odottaa taas kierron loppua, että pääsisi joko testaamaan tai innolla uuteen yritykseen!
Minä täällä tikuttelen ovista mut ei vielä ainakaa näy tikussa. Huomasin sen muutamas viime kierrossa siitä kun halutti enemmän mut nyt mua haluttaa koko ajan ja olisiko syynä hmmm. vauvakuume. No en tiedä mut mies on ainaki tyytyväinen. Limaisuudesta en osaa oikee sanoa. Mul olis vauvan laskurin mukaa 13,14ja 15 pv hedelmällisimmät pvt mut kun sain km:n niin en tie sekoittaako se sitte. Pesu sivujen mukaa ovulaatio olis 17. pv ku sinne laitetaa 3 viimesten menkkojen alkamispäivät. (Laskuri antaa 30 pv:n kierron km:n takia.) Mul on viel 2 ovistikkua jäljellä.
Yhteenvetona siis, että pitää puuhastella joka päivä.
Kaikille kanssakuumeilijoille mukavia puuhastaluhetkiä.
Isosmurffi kp 14/28
Kyllä siihen ovistikkuun olikin puolen tunnin pääst ilmestynyt viiva. Ohjeessa lukee, että puoli tuntia on raja.
Miehelle en oo kyl tosta tikuttelusta kertonu ku se ottasi vaan paineita.
Nyt kaivan kivat hepeneet päälle ja ei kun touhuumaan.
Onko tää joteski sairasta ku kerron täällä tällaisesta.
Täällä myös odotellaan ovista viikonlopuksi. Mutta ei taida onnistua touhuilu silloin kun mies on työn takia poissa juuri silloin. No, katsotaan miten käy.
isosmurffi: En minäkään yleensä kerro miehelle milloin on paras aika puuhailla, siis kun tikkuun tulee vahvempi viiva; siitä tulisi vaan lisää stressiä. Ei ole minun mielestä mitenkään sairasta kertoa tuollaisesta täällä.
Minulla ei nyt mitään ihmeempiä ollut tänään.
Hyvää viikkoa ja onnea kaikille! =)
Kp 10 tai 11/26-30, yk 15
Olin bongaavinani ovislimat sunnuntaiaamuna ja su iltana päästiin touhuilemaan. Saa nähdä, tehosiko. Omituista kyllä tänään on taas ihan ovisolo, mutta ehkä mielikuvitus vai laukkaa. Ovistestejä en taaskaan ehtinyt hankkia, joten oma moka, että joudun arvailemaan... Peukut pystyyn, että tulosta tulisi ilmankin.
Viime kierrossa ei ollut juuri kiusausta testailla etukäteen, kun olo oli täysin oireeton ja mieliala ehdassa pms-kuosissa jo monta päivää ennen menkkoja. Saa nähdä miten nyt maltan mieleni.
Pelkkää omaa napaa vain... Onnea ovisbongailuihin kaikille muillekin!
valpuri 16/28-30, yk 3
Heinävauvaa kuumeillaan täälläkin, mutta huonolta näyttää. :/
Osaisiko joku teistä kuumeilijoista selittää, mistä voivat johtua alavatsan (munasarjojen?) nipistelyt, jos kyse EI ole ovulaatiosta? Alavatsan vasenta puolta nippailee pitkin päivää, mutta ovistestit on näyttäneet negaa jo viikon eikä limoissakaan ole tapahtunut muutoksia. Eli en siis ilmeisesti ovuloi.
Kuuluuko nuo nippailut siis ihan normaaliin kiertoon vai onko syytä epäillä, että jotain olisi vialla?
En ole tähän pinoon kirjoitellut, kun olen yrittänyt pitää kuumetta vähän alempana. Näillä sivuilla on nostattava vaikutus :)
Täytyy kuitenkin Lilalle vastailla, että myös minulla on nipistyksiä vaikkei oviksen aika olekaan. AIna alkaa noin kp 10-12 ja mietin onko ovis. Aikoinaan esikoista yrittäessä jopa luulin sen oviksen olleen tuolloin (silloin kun en vielä tiennyt lämmöistä ja testeistä mitään). Oikeasti ovis on kuitenkin vasta viikon tai puolentoista päästä tuosta ja silloin nipistely on kovempaa. En sanoisi, että tuosta asti jatkuvasti nipistelee vaan välissä tulee tauko. Mutta siis nipistelee, vaikka ei ovista olisikaan vielä. Jotain siellä siis tapahtuu jo munasolun kypsyessä.
MammaMia kp 12 / 28-33, yk4
Kp 18/ mitälie(28 mukaan mennään) Hulluksihan tässä tulee! Kovasti olen yrittänyt ovista bongata, yleensä limat on selkeät ja runsaat, nyt ei! Kuitenkin koko ajan tunnuistelen oloani ja milloin särkee muka rinnat ja millon nipistelee ties mistä. Mitään muuta en mietikkään että tuntuisiko jossain joltain, ja vaikka olisinkin raskautunut niin eipä tässä kohtaa paljon vielä tuntemuksia taida olla. paha olokin on muka koko ajan. Kumma että vaikka on yk 1 vasta niin silti koko ajan asia pyörii mielessä ja jännittää ihan kauheasti. tosin stressi asiasta on sellaista hyvänlaatuista eikä paniikinomaista niinkuin esikoista yritettäessä. Nooh, kai se paniikkikin tässä vielä saadaan aikaiseksi, jos ei loppukierrosta niin ehkä tulevissa kierroissa, jos ei tämä nyt ole se tärppikierto.
Mutta vauvakuume on mieletön yhtäkkiä!!Eilen tein keramiikassa kaverin pikkuiselle lahjaa ja meinasin alkaa jo tehdä meidänkin vauvalle omaa reliefiä kun esikoisella on jo omansa;)
Valpuri: me ollaankin aika samoissa päivissä, minulla nyt kp 18/mitälie(28?) Saadaan sitten toivottavasti testailla yhdessä! Toivotaan että täti pysyttelee poissa! Kaikilta muiltakin!
Istelläni alkaa kohta piinailu ja omalla tavalla jännittää, mutta sitten taas ei. Oviksen olin bongaavinani vähän yli viikko sitten ja silloin tulikin pupuiltua. Nyt mulla on kahtena päivänä tullut vähän jotain tuhrua, vaikka menkkojen ei pitäis olla alkamassa lyhyimmänkään kierron mukaan vielä pariin päivään. En myöskään yleensä tuhruttele kuin pari tuntia ennen kun täti tulee kyläilemään. Mitään oireita mulla ei oikeastaan ole, joten tuntuupi taas aika selvältä tapaukselta. Rinnat eivät ole arat (rutisteltu on), mutta ekana tuhrupäivänä kerran vihlaisi vasenta rintaa, vaikka seisoin paikallani ja sille ei mitään syytä tuntunut olevan.
Hirveetä tää itsensä tarkkailu.. Tuntemuksista tai niiden puuttumisen takia en oikein jaksa uskoa et ois tärpännyt. Katotaan nyt, jos ei menkat oo vielä sunnuntaina alkanu, niin ehkä sit testailen kuitenkin.
Mukavaa viikon jatkoa!
Kaisa 21/25-28, yk3
Kesäkuisista tippunut liittyisi seuraan. Täti tuli tänään kylään, mitä osasin odottaa eilisen negan jälkeen.. :(
Täällä siis pikkukakkosta kuumeillaan ja yk 4 lähtee käyntiin.
Tässä kierrossa pitää aloittaa oviksen tikuttelu aikaisemmin ja juoda greippimehua säännöllisemmin ja loppuun asti. Kaikki muutkin vinkit otetaan vastaan. :)
Bejpi kp 1/28-29 (-33) yk 4
Omituinen olo: alavatsa on ollut kipeänä jo pari päivää ja oikeastaan koko alakroppaa (myös jalkoja ja alaselkää) särkee. Onkohan ovis sittenkin vasta nyt? Toivottavasti ei, kun mieskin työmatkalla. Plaah. Kesään asti mulla oli hormonikierukka, jonka aikana ei ollut menkkoja, joten taidan olla poikkeuksellisen huono tunnistamaan ovisoireita.
Sorry, tällainen katsaus omaan napaan...
valpuri 18/28-30
Tervetuloa mukan bejbi! =)
ON: kurkku on otsi kipeä ja päätä särkee... Voihan jehna! :/ Pitääkö nyt juuri tulla flunssa... No ,onneksi en vielä ole niin kipeä, että en jaksaisi puuhailla. Jos tänään jo vaikka yrittäisi. Tikutin tänään ovista ja luulen, että huomenna tulee tasavahvat viivat tai vähän vahvempi viiva. sen verran olen oppinut tulkitsemaan tuota ovistestiä. Elikkäs: tänään vaan sitten puuhiin ja huomenna uudestaan. Katsotan sitten mitä tapahtuu. Lievä hiiva vaivaa vieläkin, mutta ei nyt voi siten mitään.
En varmaan ehdi viikonloppuna tänne, mutta tule stiten kertoilemaan kuulumisia.
Kaikille plussaonnea! =)
Hyvää loppuviikkoa! :)
kp 13/26-30
Kuumeilu alkoi ihan valtavana toissapäivänä taas, oikeastaan siitä syystä kun kurkistin pitkästä aikaa kalenteriin ja siitähän alkoi laskea taas kaikenlaista kuumeiluun viittaavaa. Harmittaa kyllä kun tuon keskenmenon vuoksi ei hajuakaan kierrosta nyt, kun edes tietäisi sen varsinaisen keskenmenopäivän niin voisi sitä pitää kierron ekana päivänä, mutta kun sitä tuhrua ja sitten vuotelua oli koko raskaanaoloaika sen mitä kesti :( Tänään tein kontrolliraskaustestin ja ihan tyhjää näytti, eli on se hcg ainakin laskenut ilmeisesti normaalitasolle, eli eikös pitäisi oviksenkin sitten aikanaan tulla? Laitoin omaksi aloitukseksi tuohon ovistestikysymyksen, josko joku omaisi kokemusta miten ovis keskenmenon jälkeen tulee, koska täytyyhän sen kuukauden sisällä olla keskenmenosta kun oon lukenut niin monen tulleen suoraan raskaaksi km:n jälkeen ilman yksiäkään menkkoja siinä välissä. Ja lukenut myös että jopa helpommin raskautuu alkuvaiheen km:n jälkeen. Jaa-a, kukapa tietää. Toiveet on onneksi nostaneet kunnolla päätään, puolitoista viikkoa olin aivan allapäin enkä antanut ajatustakaan kuumeilulle..
Mutta tästä vaan etiäpäin!!
*helene kp.??*
Kp 19/mitälie ja vauvakuume vaan nousee. selailen vaan hulluna netissä kaikenlaista vauvatavaraa ja haaveilen niin lujaa. mitähän tämä sitten on jos ei tässä kierrossa raskauduttu!
Koko ajan on jotain tuntemuksia. eilen toisessa rinnassa tuntui samalta kuin silloin esikoista imettäessä kun maitoa nousi lisää rintoihin. väälillä viiltelee ja vihlaisee pikaisesti ties mistä. mutta eikös sitä saa vaikka mitä oireita itsellensä kun oikein yrittää :)
Onko kenelläkään ollut käytössä roikkuvaa kehtoa tai riippumattokehtoa, onko oikeasti niin kätevä kuin väittävät, tosi ihania on ainakin, taidan alkaa metsästämään:)
Myös minä sain viime kierrossa km;n ja ostin rfsu;n ovistestejä jota ole n nyt tikutellut kp 9 lähtien. Kp 14 lähtien on tullut haalea viiva. Tänään kp 17 viiva on jo tummempi luulen et huomen tai ylihuomen on sit ovis.
Normaalisti ovis on suurinpiirtein 13-15 kp.
Jotenka nyt se on siirtynyt selvästi eteenpäin.
Osta ovistestitikkuja ni sitten on helppo saada se kiinni.
Mulla on ollu kans samanlaisia tunteita kun sulla mut nyt odottelen taas innolla ovista ja mietin muiden muiden kokemuksia helposti raskautumisesta km;n jälkeen.
Tsemppiä!
Isosmurffi kp17/28-29
Isosmurffi: tikuttelin ovista esikoisen kohdalla ja koska minulla oli clomit käytössä, munasolut ultrattiin ja niin nähtiin että ovulaatio on tapahtunut, en kuitenkaan tuolloin saanut tikutettua ovista lainkaan ja silti se oli ollut, eli voihan olla että ovis on jo ollut vaikkei testi sitä ole näyttänyt. Ahkerasti vaan peittoja heiluttamaan!;)
Itselläni on kp 20 ja kummalliset menkkatuntemukset jo nyt. pitänee vielä illalla puuhastella, jos se onkin ovis, minun kiertoni kun ovat niin sekaisin , etten voi edes verrata siihen mitä yleensä on. Varman päälle pitää ottaa!Taitaa kyllä koko kroppa heittää volttia kun hormoonit taitavat olla sekaisin tästä jännityksestä ja kuumeilusta...
Ihanaa perjantaita ja tuloksellista viikonloppua tytöt;)
Töistä ei tahdo tulla mitään. Just äsken surffailin äitiysvaatesivuilla. Yk 3 siis menossa ja kahdessa edellisessä kierrossa käyttäydyin vielä kohtalaisen järkevästi. Alavatsanippailu ja muut jatkuvat alakroppaoireet jatkuvat edelleen ja arvatkaa, olenko kehitellyt niistä teorioita varhaisina raskausoireina (nää sivut ovat tietysti oiva apu kaikenlaisten teorioiden kehittelyyn).
Hyvät viikonloput ja peukutuksia itse kullekin!
valpuri 19/28-30
ISOSMURFFILLE:
Huomasin aikaisemmin jo viestejäsi, ja mietinkin että ihan kohtalotoveri, kun just samoihin aikoihin km ollut. Mä jos lasken tuon 1.10 keskenmenon alkupäiväksi niin on nyt kp.17 eli päivän jäljessä sinua :D
Ovistestit aloitan sitten tänään, mulla taas noita Kotitestin testejä, millä en raskautumiskierrossa (eli viime kierrossa) bongannut ovista lainkaan kyllä, mutta luulen että ovis olikin muutama päivä testaamisen loputtua vasta silloin. Tuleepa käytettyä pois nuo ainakin. Olo on sellainen että ovis on lähiaikoina, vaikka ihmetyttää miten pian elimistö lopulta palautuu varhaisestakin km:sta. Kaveri väitti ettei ovista tule kovin pian km:n jälkeen mutta just tuo ihmetyttää kun joillakuilla uusi raskaus on todettu jo 4 viikkoa km:n jälkeen.. Mutta jään nyt ihmettelemään ovistuntemuksiani ja testailen tuossa iltapäivällä (aika jännä nuo Kotitestin ovistestit, kun käskee tekemään iltapäivällä, kun vuosia sitten käyttämäni Aconin ovistestit tehtiin ekasta aamupissasta ja toimivat niin hyvin että raskauduin ekasta kierrosta kun käytin tikkuja!!), ja pupuilut jatkuu :D
*Helene kp.17(??)*
Luulenpa että mulla oli eilen ovis kun vatsaakin illalla nippaili ja ja sitkeetä limaa tuli. Tosin oli aika nopea kun kyllä mulla normaalisti oireita on ollu enemmän. tänään tikkuun tuli selkeästi haaleampi viiva. No hyvä kun tuli ihan halulla ke ja eilen pupuiltua. Ja aion kyllä jatkaa samaa rataa.
Musta tuntuu kans vähän silti et noi testit voi olla epäluotettavia mut ehkä ne suuntaa antaa. Tai sit ei...
Musta tuntuu ihanalta ku lukee muiden kommentteja, että ovat ostaneet jo vauvan vaatteita tai jotai muuta äitiyteen liityviä kamoja. Meinaa mulla on ollu todellinen ongelma niiden kaa oon ostellu ihan hurjasti vaatteita 56-68 kokoja. Vauva ei varmaa kerkee käyttää edes niit kaikkii. Sit ku oon nähny ihania tutteja ja tuttipulloja ja tuttinauhoja netissä niin niitäki löytyy aika kasa. Nyt en viimeaikoina ole kyl ostanu mitää onneks. Oon saanu vähä rauhoitettua itseni.
Ja nyt alkaa sitte odottelu koskas vois tikuttaa raskautumista jos menkat ei tuu.
Tulipa kirjoitettua taas romaani mut se on kiva ku täält saa tukea ajatuksillensa.
Iloisia pupuiluja ja hyvää viikonloppua.
Isosmurffi kp 18/28-29
Heippa vaan kaikille heinäkuisille!
ja toivotaan kaikille oikein myötäisiä plussatuulia. Ei taida vielä hirveästi piinailijoita olla, mutta meitä ovista odottavia enemmänkin.
ON: Täti lähti onneksi jo 5 päivän jälkeen kun tuo 7-9 päivää ei ole mikään harvinaisuus. Tämä vierailu meni kyllä muuten ihan nappiin sillä löysin uuden rakkauteni kohteen, KUUKUPIN. Siis aivan fantastinen keksintö, ei voi muuta sanoa. Olen aina vihannut kuukautissiteitä ja tampooneista tulee hiivaa, mutta tuon kupin myötä kuukautiset menivät niin kuin niitä ei olisi ollutkaan ja sain nyt nukkua yöt rauhassa!
Viime kierrossa olin alkukierrosta aika kipeänä ja söin aika vahvoja särkylääkkeitä että sain itseni ylös, eli voi olla että kierto piteni senkin takia ja että on voinut ovis jäädä vaikka kokonaan tulematta. Nyt olenkin sitten vaan kerran joutunut kovaan kurkkukipuun ottamaan lääkkeen, mutta se oli vaan 400mg ibumax, joten tuskin se yksin vaikuttaa niin paljon. Olen myös nyt juonut päivittäin greippimehua, saa nyt sitten nähdä onko mitään vaikutusta. Ainut mitä toivon on ettei ovis tule nyt ennen torstaita kun ei olla kotosalla. Sitten on kyllä päätetty ottaa ihan urakkahommaksi tämä kierto :)
Tulipa taas omaa napaa..
Pihlajankukka yk 2, kp9/24-31