Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Herättiin Oonan kanssa vasta 10 aikaan.. Neiti heräsi 5.15 + 8.00 syömään.. Nyt on taas syöty ja nyt on hyvä mieli. ;)

Missäs kaikki luuraa???

Mietin kovasti mitä tehtäis tänään.. Mieli tekis lähteä jonnekin, mutta en oikein keksi minne.. No, ehkä on parempi luuhata kotona ja käydä vaikka vaunukävelyllä kun huomenna taas istutaan autossa se 6h mökille.. Oona täti tulee reissusta ja ei malteta odottaa!!! He eivät ole nähneet kohta kokonaiseen kuukauteen.. Tulen taas paremmalla ajalla, jos joku muukin ois eksynyt tänne..

Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]

Vierailija
2/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Niin siis Oonan täti piti kirjoittamani.. heh. [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Heh, Mimosa on löytänyt akvaarion =) Ihan fiiliksissä jaksaa kattella uivia kaloja monta tuntia (sitterissä lattialla akvaarion edessä). Samalla käy mieletön selitys ja pörinä ja koko pikku kroppa hytisee ihan tohkeissaan. Hauskan näköistä, ja saapas äiti hieman omaa aikaa (=nettailla..).

Kiitoksia näyrimmästi kaikille Mimosan kuvia kehuneille <3 Mun mielestä tyttö on tietysti maailman suloisin, mutta kiva että muutkin tykkää ;)

IIDA-LINNEA, mulla edelleen samoja fiiliksiä tuon imetyksen suhteen.. Imetän enää yöllä/aamulla, eli noin 2 kertaa vuorokaudessa, ja kyllähän se kirpaisee.. Vaikka pulloruokinta on hyvää ja tehokasta ja pikkuinen saa varmasti masunsa täyteen, niin silti tuntuu jotenkin pahalta. Kait se " hyvä äiti imettää" -juttu on niin juurtunut takaraivoon, kun sitä joka paikassa hoetaan/kirjoitetaan.

HAN ja PI-KI, mää lähetän teille vähän mun läskinpolttoenergioita: ------------> kas noin, tulihan perille :D Siis en mää oikeesti käsitä, rehkin tuolla ku hullu ja vahdin syömisiä, mutta silti ei mitään tapahdu! Aivan turhauttavaa. No, saanhan toki raitista ilmaa ja jospas ne lihakset vaikka kiinteytyisi tuolla fatin alla. (Joskus kun laihdun, on mulla timmi kroppa sixpäckeineen odottamassa).

MAMMIS, miten sää oot niitä vanhoja odotusajan kirjoituksia löytänyt? Ihan vaan tuolla haullako? Oishan se jännä lueskella niitä.. (Vaikka vieläKIN mulle tulee kylmät väreet kun mietin niitä raskausajan kurimuksia, hrrr.... Liitoskivut, vessassa juoksu, kömpelyys... Apua!)

JUSHKAlle ihan älyttömästi onnea pienen pojan syntymän johdosta!! Ja tervetulloo tälle puolelle. Kiva saada aina vanhoja odottelijakamuja tänne jatkamaan juttuja!

HAN, vai että Sampo istuu jo rattaissa! Iso poika! Mää oon joskus takapihalla pitänyt Mimsua peiton avulla semmoisessa puoli-istuvassa/makaavassa asennossa, että näkee paremmin. Me kun huhkitaan tuon pihan/terassiprojektin kimpussa tuolla eikä tyty oikein viihdy makuuasennossa kovin pitkiä aikoja. Ja Mimosahan ratkaisi salakoodin hetkessä ;)

Että mää ootan ensi kuun 10. päivää! Silloin Mimsuliini täyttää sen maagiset 4kk ja saa lahjaksi kiinteitä! Imetin Mimosan tunti sitten, molemmat rinnat tyhjiksi, ja nyt pitää jo antaa pulloa, oikein ahnaasti juo. Korviketta menee päivässä tosi paljon (varmaan 1000ml) ja koko ajan määrä kasvaa. Hetki sitten riitti 1 dl per ruokailu, nyt menee 1,75-2 dl hujauksessa..

Mimosa siis suostuu imetykseen ainoastaan yöllä/aamusella, päivällä jos yritän niin pelkkä tissin näkeminen saa aikaan aivan mahtavan megaraivarin. Onneksi sentään yöllä imee, ettei tarvi silloin lähteä pulloa lämmitämään :) Saa nyt nähdä kauanko mennään tuolla yöimetyksellä.

Se ois vissiin siivouspäivä, Mimosan täti Turusta on tulossa pariksi päiväksi. Kiva, tulee vähän vaihtelua arkeen! Ukko tuleekin kotiin vasta illalla, käy ostamassa terassilaudat että päästään nikkaroimaan se valmiiksi! Ja hiuspidennyspuntteja, saadaan kuulemma siskonsa kanssa värkätä hälle pikkuletit pidennyksineen.. Siinäpä vasta hommaa :)

Voikaa hyvin ja nauttikaa kesästä!

Serenity ja Mimosa 3,5kk

ps. Ois ihan kaamee vessahätä, mutta mitenpäs meet, kun tyttö juo pullosta sylissä..??!! :D Saa nähdä tuleeko äidille pikku vahinko kohta...

Vierailija
4/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, poitsu söi vain neljän tunnin välein yöllä, joten tuli nukuttua hyvin! Mies, sen sijaan nukkui huonommin, koska viimeisen iltasyötön jälkeen poitsu kitisi ja parkui niin, että mies sai ottaa hänet olohuoneeseen hyssyteltäväksi ja poitsu oli rauhoittunut vasta puoli yhden maissa. Ihana mies, kun se jaksaa poikaa nukuttaa, mutta mitenköhän jatkossa menee, kun mies palaa töihin. No, miehen ei ainakaan tarvitse yösyötöillä nousta sängystä...

Meidän jääkaappi reistailee, mikä lisää kyllä arjen haasteita. Monta päivää olen kummastellut, kun juomat ovat niin haaleita ja lämpömittari paljasti jääkaapin lämpötilaksi kymmenen astetta ja eilisen kuluessa lämpötila nousi jopa 17 asteeseen, vaikka jääkaappi oli täysillä. Tänä aamuna sitten oli jääkaappi ryhtynyt taas jäähdyttämään ja vesilasi, jossa lämpömittari oli, oli jäässä. Pakko oli kuitenkin heittää kaikki pilaantuva roskiin ja nyt pitää toivoa, että jääkaappi pysyy kylmänä. Huolto on tilattu, mutta ei ole mitään tietoa siitä, milloin huoltomies ehtii.

Onneksi en ole ainoa, joka taistelee painon kanssa. Noh, onneksi en ole vielä ylipainon puolella, mutta synnytyksestä on jäänyt vielä kiloja seitsemän kappaletta ja se tarkoittaa sitä, etten mahdu yksiinkään vanhoihin housuihini hameista puhumattakaan. Jatkan siis trikoomekkolinjalla ja toivon, että loputkin kilot karisevat jossakin vaiheessa. Ärsyttävää, kun en tiedä, että pitäisikö tässä mennä vaatekauppaan vai toivoako, että mahdun vielä vanhoihin vaatteisiin. Tänään sentään toivo heräsi, kun huomasin, että paino oli tipahtanut pari kiloa sitten edellisen vaa' alla käynnin. Toivossa on hyvä elää...

Tänään voisi olla hyvä päivä mennä antamaan poitsulle nimi, vaikka nimiäisien ajankohta onkin vielä epäselvä. Eilen kuitenkin tuli maistraatista paperi ja koska nimikin on päätetty, voisi byrokratian hoitaa pois alta...

t. pikku-Juska ja poitsu 2 vk 5 pv

Vierailija
5/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jushkalle isot onnittelut pojasta!!

Viime yö olikin sitten meillä vaihteeksi hulinayö. Tai no kyllähän poitsu nukkui, mutta heräili kitisemään vähän väliä ja syöttöjäkin taisi kertyä kolme kertaa yön ajalle. Aamusta otin lopulta jo massun päälle nukkumaan, johon sitten lopulta rauhoittui. Varmaan tuota unta sekoittaa tämä kuumuus mitä meillä on sisällä. Poitsu nukkuu pelkällä vaipalla ja silti on hikinen. Selkeästi on huomannut, että kun on viileämpää nukkuu poitsukin paljon pidempiä pätkiä.

Nyt täytynee koittaa intoutua hiukan siivoamaan..Joskos illasta palaisi takaisin linjoille.

-Ninca ja Joona 2+kk-

Vierailija
6/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juska, tuuthan sitten heti välittömästi kertomaan meille pojan nimen??

Mää vien kohta tän tytön pitsalle.. Syö vähän väliä! Annoin kokeeksi vettä ja olihan ilme näkemisen arvoinen :D Annatteko te muut vettä vauvoille?

S

Vierailija
7/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Ohhoh, onpas yht¿äkkiä ollut ¿työn¿täyteinen päivä! Aamulla Arttu heräsi 7:15, mutta hain sen mun viereen, ja vahingossa sitten nukahdettiin =) Nukuttiin puol ysiin, jolloin Nelli herätti meidät haukahduksella, kun kissat kiusas sitä¿

Sen jälkeen lähdin käyttämään Helmiä lekurissa (joudun joka päivä tällä vkolla käyttämään sitä niillä antibiootti-pistoksilla, kun ei se tassu sitten lähtenytkään parantumaan, enkä siis saa itse pistettyä, ja suun kautta annettavat oksentaa), ja käytiin tallilta hakemassa klipperi (pitää ajaa Nelliltä niskakarvat pois, kun se ui mökillä koko päivän ja saa sit herkästi märkäruven sinne niskaan), sitten vein Artun anoppilaan pariksi tunniksi hoitoon, kävin kaupassa, hain Artun kävellen (15min suuntaansa), pesin ja keitin tuttipullot, pesin pyykkiä¿ Huh huh huh¿ Ei oo paljon istumaan ehtinyt :) Tuntuu, että on kauheesti hommaa, ennen kuin päästään lauantaina lähtemään. Ja pakatakin pitäis *pyyhkii tuskan hikeä otsaltaan*¿ No, kyllä se tästä! =)

Nyt pika-kommentit vaan, ja sitten jatkamaan.

PAMPULAKIN reissussa :) Olettekos kuinka pohjoisessa? Ihan Lapissako asti?

PAJUSKA, joo, ollaan nyt nukuttu kaikki paremmin tuon Artun omaan huoneeseen siirtymisen jälkeen. Nyt ei tarvitse joka pikku tuhinaan ja käännökseen itse havahtua, ja hienosti on poikakin pärjännyt ilman jatkuvaa ¿tutin naamaan tunkemista¿ :) Eli suosittelen! Toivottavasti teillä onnistuu sitten yöt yhtä hyvin.

MOOLI, hitsiläinen, ei taida olla kauhean hyviä ilmoja luvassa¿ :( Tai tänään vilkasin Iltalehden 10 pvn ennustetta, niin tippoja tipan perään, höh! Nooo¿ Sama kai se sitten on mökillä sateista kärsiä, kuin kotona ;) Mä lopetin imetyksen kokonaan siinä Artun 3kk iässä (vai oliko pikkasen aiemmin?). Arttu on laitokselta asti saanut lisämaitoa, joten täysimetyksellä ei oltu missään vaiheessa. Siitä se imetys sitten pikku hiljaa hiipui, kun toisen ruokahalu oli (on) niin mahtava, etten yksinkertaisesti laiskuuttani jaksanut tissillä tunnin välein roikottaa¿ Nyt hieman harmittaa tuo luovuttaminen noinkin helpolla, mutta en jaksa enää murehtia. Tehty mikä tehty¿ Ehkä seuraavan lapsen kohdalla jaksan sitten yrittää paremmin :) Ja miksei ¿ voithan toki ihan hyvin velliä kokeilla, toivotaan, ettei ainakaan lisää mahakipuja¿ Ties vaikka veisi ne kokonaan! =) Mun mielestä Arttu alkoi tarttua esineisiin vasta 3kk nlan jälkeen¿ Mutta sekin lienee yksilöllistä. Meillä on sängyn päällä soiva&pyörivä mobile, joka on korvaamaton nukuttaja :) Muutenkin löytyy kaikenlaista jumppakaarista Gracon keinuun jne., mutta lähinnä sen takia/ansiosta, että saatiin niin paljon sisaruksiltamme tavaraa. Ja olen kyllä huomannut, että Artun mielestä parhaimmat lelut on yleensä just voipaperi, lampun johto tms., mikä ei edes ole lelu :)

I-L, mä oon tosi laiska keittämään pulloja¿ Tänään keitin, mutta oisinko keittänyt ne viimeksi melkein 1,5kk sitten??? *häpeän punastus* Mutta th kyllä sanoi, ettei niitä tarviikaan keittää hirmu useasti(/lainkaan???), jos ne huuhtelee heti käytön jälkeen. Ja pesen ne siis käsin ja fairylla päivittäin kyllä. Mulla oli alun perin joku 16 pullon arsenaali, mutta nyt on päiväkäytössä 5 pulloa+vesipullo. Se riittää vallan mainiosti, kolmekin itseasiassa, koska en pese niitä joka käytön jälkeen, vaan huuhtelen, ja annan toisenkin kerran samasta pullosta. Tämä on laiskuutta, heh!

Karsta-asiaan en osaa vastata, Artulla on ollut sitä tosi vähän, lähti harjaamalla oikeastaan pois.

NINCA, Kiuruvedellehän myö männään, heh! Mun äiti ja isäpuoli on sieltä kotoisin, ja ovat asuneet siellä viim. 10 vuotta. Mä ehdin asua 4 vuotta, ennen kuin muutin takaisin tänne etelään. Eli olettekos jossakin lähettyvillä Joonan kanssa? :)

Voi, MAMMIKSEN Oonalla ollut eilen vähän huonompi ilta :( No, niitä väistämättä tulee kaikille joskus. Onneksi se on vaan poikkeus! =) Mitäs keksitte tälle päivälle?

SERE, ihan rupes itteäkin täällä hymyilyttämään, kun näen ¿sieluni silmin¿ Mimosan istumassa siinä akvaarion edessä ja höpöttävän =D Meillä Arttu kanssa jaksais tuijottaa koiraa ja kissoja vaikka kuinka ja kauan. Kiitos energioista! Sitä tarvitaan, koska Painonvartijoiden paketti tuli eilen, ja kun illalla sitä tutkin, niin huomasin, että life is hell tästä lähin¿ En voi syödä mitään herkkuja! x) Päätin aloittaa kunnolla sen vasta vkonlopun jälkeen¿ Pehmeä lasku ensishokin jälkeen¿ Ja kyllä, meillä Arttu juo päivässä ihan hirmu määrät vettä. Sose-aterioilla (lounas ja päivällinen) ei maito enää maistu ollenkaan, ei ennen eikä jälkeen, ei kuumana eikä kylmänä. Joten silloin menee vettä vaan, ja muutenkin tykkää sitä päivän mittaan lipitellä.

P-JUSKA, annoitteko nimen pojalle??? :)

Mutta juupelis juu¿¿. Aina tää teksti venähtää x) Nyt pakko rientää¿

Pi-Ki ja Arttu 4,5+kk

Vierailija
8/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään olikin sitten turun treffit, olikin oikein mukava nähdä kasvojakin nimimerkkien takaa ja mukavasti höpötellessä treffit sujuivatkin :0) toivottavasti on ajan kuluessa jatkoa tiedossa :0)

Kotimatka ei mennytkään niin mukavasti¿ lähdimme treffien jälkeen heti ajelemaan kotia päin, vaikka piti metsästää valkoista käsilaukkua ja isoveljelle 30 v. lahjaa, mutta jotenkin oli niin nuutunut olo ettei edes shoppailu kiinnostanut, ihme juttu¿ no poikkesin nousiaisten heseltä ostamaan kanatortillaa ja eikös ruvennut mun rämä kiehumaan¿no onneksi oli autossa vettä mukana ja muutaman ohje soiton jälkeen pääsimme kuin pääsimmekin turvallisesti kotiin..

Olisiko muuten teillä hyviä ehdotuksia isoveljen 30 v. lahjaksi? hinnaksi olin meinannut n.100¿.. ei tule mitään mieleen, haluisin sen kuitenkin olevan miellyttävä ja edes vähän erityinen ja sellainen minkä muistaisi¿ perjantaina jo pitäis olla lahja hankittuna, mutta kun ei oo mitään ideaa, alkaa tulemaan stressi¿toinen murhe onkin sitten jo viikon päästä, kun pikkusiskolle tarttis keksiä joku erityinen rippilahja, eikä siihenkään mitään ideoita, kummallakin tuntuu olevan jo kaikkea¿auttakaa, pliis!!!!

SERENITY: mukavaa, että Mimosa on keksinyt katsottavaa, saa sitten äitikin tosiaan hieman omaa aikaa :0) meillä muuten toisen kissan nimi on mimosa :0) piti misulle keksiä kaveri, ensiksi ristittiin minniksi, mutta parin päivän päästä muuttuikin mimosaksi ja onkin paljon mukavampi nimi :0) serkun tyttö on myös mimosa..

Meillä myös tuo imetys väheni pikku hiljaa ja niin kauan olin tyytyväinen kun yöllä vielä riitti ruokaa omasta takaa, se pullojen kanssa pelaaminen tosiaan öisin ei oo mitään mukavaa, mutta nyt sitä on tehty jo niin kauan, että siihen on tottunut ja eemeli onneksi tyytyy öisin huoneenlämpöiseen maitoon¿

PI-KI: olitpas sä kerinnyt olemaan jo ahkera :0) itellä olisi kanssa noita kotitöitä aina rästissä, mutta ei tunnu tuleva millään valmiiksi, laiskottaa¿

MAMMAMALKU: meillä kanssa tuo harson kanssa leikkiminen on ihan in juttu.. ja sitä on myös tosi kivaa tunkea mahdollisimman paljon suuhun :0)

I-L: tosi harvoin enää keitän pulloja, pesen päivittäin astianpesuaineella ja samasta pullosta annan parikin kertaa peräkkäin, huuhtasen vain pullon¿ihan nolottaa tunnustaa :0/

Mutta jospas sitä jaksais paneutua noihin kotitöihin edes hiukan tänäkin päivän, eemeli nukkuu päikkäreitä, tuli reissulla otettua vain pikku pätkiä unta, nyt tuntuu omassa sängyssä uni maistuvan¿

Palailen taas¿

Pajuska+eemeli 5kk+

Vierailija
9/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaviesti Emmin mummilasta...

Heippa vaan!

Ja heti kärkeen kiitos Turun treffailijoille - oli taas mukavat tärskyt! =) Ja taas kahdet uudet kasvot nikkien taakse; hyvä-hyvä! Emiliinalla oli ihanat pitkät hiukset ja Eemeli piti miehekkäästi jöötä koko muulle sakille ;). Ja kuinka pieneltä voikaan 2kk ikäinen vaavi näyttää?

Me vietiin Emmi mummilaan nukkumaan treffien jälkeen, ja mä lähdin sitten kaupoille ja mies kaverinsa luo. En oo pitkään aikaan ollut itsekseni kaupoilla ja nyt vallan villiinnyin. Ostin kahdet housut (farkut ja rennommat), topin, tunikan ja neuleen. Nyt oonkin sitten konkurssikypsä. =S Mutta kyllä noilla kelpaa syksyllä mennä töihinkin. =)

Pajuska, onko veljellä mp3 soitin? Mä sain sellaisen aikanaan 30-v lahjaksi ja tykkäsin kovasti. Muuta ei nyt äkkiseltään tule mieleeni. Miehille on mun mielestä muutenkin tosi vaikee ostaa lahjoja...

Nyt muitten seuraan tuonne olkkariin. Vilkutuksia kaikille!

-Amy ja Emmi, 9kk

Vierailija
10/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan, emiliinan kiharat oli valloittavat :0) ja merihepan pikkuisellakin oli jo mahtava tumma tukka :0)

Hyvä AMY, että ostosreissu oli onnistunut, harvoin sitä mitään löytää, kun ostoksille on suunnitellut menevänsä :0) meidänkin siis piti mennä ostoksille, mutta kotiin kuitenkin lähdettiin¿

Ja kiitos lahjaideasta, en vaan tiedä onko mp3 käytännöllinen veljelle, ei kauheasti harrasta mitään missä sitä tarttis eikä edes prätkällä ajele, miehellä on aina moottoripyöräillessä mp3 korvassa¿mutta kiitos kuitenkin kun yritit auttaa, jollekin toiselle se olisi ollut oivallinen :0)

Vierailija
11/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Potter lopussa ja niin on tämä tyttökin :D Oli kyllä haikea loppu kirjalla...

SERE, tiiäks, mää oikeesti sain osan siitä sun energiasta, nimittäin tänä aamuna yhtäkkiä päätin, että lähden kärryttelemään Sampon kanssa mummulaan. Ja niin kärryteltiinkin, oli ihanaa! Sampokin jaksoi istua koko matkan hienosti maisemia ihaillen (ja mopoja säikkyen, reppana). Vähänkö reipas olo. Reippailun kunniaksi söin kakkua ja keksiä XD Että niin se paino putoaa... Mimosan puuhat kuulostaa just hyvälle! Aattele, miten mukavaa kun toinen osaa viihdyttää itseään vain tuijottamalla akvaariota :) Ei tarvi kalliita pelejä ja vehkeitä ;D

Mun mieltäni aina vaan vaivaa nää painoasiat :/ Luulin jo päässeeni yli niistä, ja tavallaan oonkin, ainakin pahimmista pakkomielteistä. Mutta silti tahdon vielä pikkuisen pudotta painoa. Vaikka se on jo nyt vähän (vain VÄHÄN) alipainon puolella ja vaikka en löydä kaupasta tarpeeksi pieniä vaatteita itselleni, niin silti tahdon vielä pikkuisen....... Ihan pikkuisen, ehkä 4kg että pääsis tasakymmeniin............ Kuulostan kyllä sairaalta, mutta en ole, luullakseni :D Voih, kun sais järkeä päähän ja voih kun näyttäis hoikalta, niin ehkä kaikki muuttuis. Ehkä hoksaisin, että ei mun tarvi laihtua, kun oon ihan hyv näinkin, ehkä ymmärtäisin, että ei se hoikkuus mitään ratkaise. Mutta tavallaan mun on ensin oltava hoikka, jotta mää voisin nähdä, ettei se tosiaan ratkaise mitään :/ Voi vamma näitä ihmisen aivoja :D Onneksi on tuo Sampo pitämässä mun pahimmat ajatukset kurissa :) Sampon odotus ja syntymä on kyllä saaneet mut näkemään asiat uudessa perspektiivissä. Vaikkakin yhä haaveilen laihtumisesta, en enää ota siitä paineita enkä vahdi niin haukkana kaikkea mitä suuhuni pistän (johan se hoksaa siitäkin, että keksit ja suklaa kuuluu mun ruokavalioon :D hahhah). Nyt mulla on paljon tärkeämpiä tehtäviä, kuin painon kyttääminen. Mutta kuten hoksaatte, aina vaan tää asia pompsahtaa esille mun teksteissä, eli kyllä se vielä paljon on mielessä. :/

^Pahoittelen avautumista, taas.

Mihinköhän Siru on hävinnyt? Ja Coltsfootistakaan ei oo kuulunut aikoihin mitään :O

PI-KI, johan sulla on ollut työntäyteinen päivä :) Munkin pitäis koko ajan puuhailla jotain, kuten pakata muuttoa varten (joka on jo ensi viikolla, iiiks), mutta sen sijaan oon Potteria lukenut, shoppaillut ynnä muuta rakentavaa toimintaa... :D Onneksi osaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ;D

Jaaps, enpä taas muista mitä piti kirjoittaa.

Han ja Sampo 5,5kk++[/color]

Vierailija
12/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on neljäs yritys kirjoittamiselle, joten pikaiset kuulumiset vaan. Tyttö on saatu unten maille ja tähän aikaa ei ehkä puhelinkaan häiritse nettailua, hih! ;)

Pajuska, mites jos ostaisit veljellesi kultasepänliikkeestä esim. kauniin konjakkilasin, johon voi kaivertaa nimen & päivämäärän (tinajalka) ja jotain hyvää/laadukasta konjakkia alkosta. Olettaen, että veljesi konjakista tykkää... Rippilahjaksi tuli ensimmäisenä mieleen jokin kaunis koru. Esimerkiksi Kalevala-korulta löytyy kauniita korusarjoja, jos vaikka joskus haluaisit ostaa samaan sarjaan kuuluvan osan esim. synttärilahjaksi.

Nyt jää kommentoinnit kun kertakaikkiaan en muista enää mitä piti kirjoittaa.

Omia kuulumisia sen verran, että viime yönä tyttö nukkui 22-04. Saa nähdä miten tänä yönä käy. Tuhinaa ja mutinaa kuuluu sängystä ajoittain mutta unessa näyttää pikkuinen olevan. On muuten sangen hauskan kuuloista kun tyttönen kiljahtelee hymyssä suin päiväsaikaan. On tainnut " löytää" oman äänensä ja innokkaasti sitä testailee. =)

Huomenna mennään asuntomessuille, joten taidan kömpiä unten maille, jotta jaksaa taloja kierrellä.

Voikaa hyvin!

t. iida-linnea ja unten mailla oleva tyttönen

Vierailija
13/31 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli katselin tuossa vähän matkaa kotoa Kiuruvedelle ja sellaiset 70km näyttäisi tulevan. Eli ei siis mikään paha (ihmiselle, jonka työmatka yhteen suuntaan 126 km :-) ) Sellaista tiedustelen, että kuinka kauan tarkoitus oleilla täällä suunnalla ennen matkan jatkumista?

Jeps, nyt taidan lähteä nukkumaan.

Vierailija
14/31 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kun en sitten päiväsaikaan enää ehtinyt.. ;) Oonan kans käveltiin Myyrmanniin treffaamaan mun tätiä ja löydettiin Cittarista IHANA Nalle Puh ¿ T-paita + shortsi setti neidille. Ostin jo 80cm kokoisen, jotta mahtuisi sitten Kreikan reissullakin päälle. Saa nähdä.. Täti myös tarjosi herkut Arnoldsista eli makustelin tupla suklaa muffinsia, NAM! Reippailua siis tälle päivälle tuli nuo kävelyt edes takaisin + kävin illalla body pumpissa. Vielä miehen kanssa pestiin koneellinen pyykkiä ja siivottiin keittiö kun Oona oli vaipunut unten maille..

SERE ¿ oon käyttänyt ihan hakua, laittanut oman nimimerkin hakukriteeriksi ja sitten niin että etsii sekä otsikosta että viestistä ja joku yli 100 hakua niin johan löytyy.. ;) Otin ihan ekaksi vanhimman päivämäärän ja sieltä lähdin purkamaan. Jokaisessa pinossa kun on edellisen päivän tms linkki niin löytyy päivä kerrallaan.. NASTAA! Tsemppiä terassilautojen laittoon!

JUSKA ¿ meidänkin jääkaappi (IHAN UUSI SELLAINEN) vähän sekoilee.. Ei tee jääpalasia ja musta tuntuu että jääkaappi on liian kylmä vaikka mittari näyttää ns. oikeaa lukemaa.. Plääh. Ja tervetuloa kerhoon ¿ mä mahduin yksiin entisiin farkkuihin, muuten pitäis ostaa uudet. Vaikka ns. kaikki tulleet kilot lähti, jäi leikkauksen jäljiltä ¿reppu¿ tuohon masuun ja se vähän hankaloittaa esim että sais sen vikan napin kiinni housuista..

PI-KI ¿ me pistetään Oonan kans paremmaksi.. Meillä syötiin joskus 5 aikaan + 8:lta, mutta noustiin sängystä vasta 10.15!!! Ei oo ennen nukahdettu molemmat tolleen.. Hymyiltiin Oonan kanssa toisillemme vaan sängyssä ja siihen sitten vielä torkahdettiin. Heh! Mitäs tilasit Painonvartijoista???

Turussa oli ollut treffit!!! Treffit on kyllä kivoja, siellä saa noille nimimerkeille aina kasvot ja tuntuu sen jälkeen niin paljon helpommalta rupattelu täällä linjoilla.. ;) Onneksi PAJUSKA pääsitte hyvin kuitenkin kotiin vaikka auto vähän konstailikin..

HAN ¿ veikkaisin että meitä on aika monta ketä vaivaa nää painoasiat! Siis kyllähän mäkin niitä mietin joka päivä, vaikka olen jotenkin yrittänyt tsempata itseäni ns. terveelliselle linjalle sapuskojen suhteen + yritän liikkua ahkerasti.. Pakko varmaan vaan sinnitellä siihen asti kunnes imetys on ohi ja sen jälkeen alkaisi kropan toiminta about normalisoitua. Sitten lasken kyllä taas Painonvartijoiden pisteitä koska se on niin hyväksi todettu konsti.. Ja jos sulla on alipainon puolella niin mulla tosiaan on ylipainon puolella..

IIDA-LINNEAN tyttönen oli sitten viime yönä nukkunut hyvin! Onnittelut! :) Varmasti on itsellä vähän levänneempi olo! Meillä myös testaillaan omaa ääntä.. ;) Hauskaa asuntomessureissua!

Jeps. Huominen menee varmaan aika ahkerasti pakatessa yms järjestellessä. Päivällä lähdetään sinne mökille mummon synttäreitä juhlimaan. Eli olen nettipimennossa mahdollisesti jo huomisaamusta ainakin SU-iltaan.. (Valmiiksi jo vieroitusoireita) Voikaa hyvin ja mukavaa viikonloppua! Toivotaan aurinkoista keliä joka puolelle suomea! :)))

Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]

Vierailija
15/31 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset meidänkin puolesta treffailijoille ja erityisesti matkaseuralle Kandille ja Noelille! Ilman teitä olisi ollut tosi tylsät junamatkat! Kyllä vähän nolotti kun tosiaan puhua pölpötin niin paljon etten huomannut että ollaan jo Pasilassa, eikä meinattu ehtiä ulos junasta - hups! :)

Olipa kiva käydä Turussa, oikein harmitti kun piti lähteä pois kun alkuperäinen suunnitelma oli jäädä yöksi. Kiva kaupunki!

Poppiksessa ja Emiliinassa oli kyllä paljon samaa näköä jotenkin. Emiliina oli tosiaan hurjasti kasvanut. Ja hienoa Poppis kun jaksoit tulla mukaan, kun on kuitenkin ollut rankat ajat viime aikoina - toivottavasti piristi mieltä!

Merihepan Kaveri oli tosiaan niin pikkuinen vielä, eipä sitä oikein enää muistakaan että onko oma ollut joskus noin pieni??

Kiva oli myös nähdä aina niin aurinkoista Emmiä ja Amya, kaima-Ainoa ja Opea (kiitos opastuksesta!), pikku hurmuria Eemeliä ja Pajuskaa ja pikku-milliä joka olikin liikkeellä ilman pikkumiestä. :)

Aino simahti illalla vasta lähempänä puolta yhtätoista, mutta oli kuitenkin ylhäällä aamulla klo 7, kakat pöksyissä. Mentiin jo keittelemään aamupuuroa, mutta neiti oli niin pahantuulinen että annoin vähän maitoa ja laitoin vielä takaisin isin kainaloon nukkumaan.

Karssuli & Aino 9,5kk+

Vierailija
16/31 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä herätty ja Poitsu jo aamupäkkäreillä=) Eilen oltiin ostoksilla, käytiin syöttötuolia ostamassa. Mun äiti halusi ostaa Artekin syöttiksen ja kun kuulin et maksaa 360 euroa, niin ajattelin et käydään katsomaan noita perusmalleja kuitenkin! No, päädyttiin Tripp Trappiin ja sit Gracon muoviseen tuoliin, eli ihastuttiin molemiin niin päätettiin molemmat ottaa. Silti tuli mummille satasen verran säästöä;) Toi muovinen menee kivasti kasaan ja saadaan mummolaan aina mukaan tai pihalle grillatessa + siinä hyvä opetella itse syömään kun puuhuun imeytyy helposti soseet ym, tuohon ei. Ja sit Tripp Trapp pidempiaikanen ja vähän siistimpi tuoli. Tässä pari kuvaa kun molempia eilen testattiin:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsu/?action=view&c…

Ekaa kertaa istui pystyssä ja hyvin meni!=)

Juskalle onnittelut Pojasta! Nimitietoa odotellaan...=)

Sere, yritän antaa Oliverille vettä mut ainoastaan hörpyttämällä menee, se on näköjään hauskaa hommaa. Vaikka taitaa aina puolet sylkäistä ulos, mut ehkä jotain menee kurkustakin alas!

I-L, teillä hyvin nukuttu yö. Toivottavasti jatkuu samaan tahtiin!

Han, mä olen miettinyt josko kattois kaikki Potter leffat kun en ikinä katsonut enkä edes tiedä mistä kertoo. Nyt vasta aloin asiaa miettimään kun oli uutisissa/lehdissä juttua vikasta osasta!

Mut nyt pesulle kun O vielä nukkuu,

Aurora & Oliver 5,5kk

Vierailija
17/31 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaa tulin linjoille, ollaan lähdössä mun äidin luo tytön kanssa, mutta automatkaa " vaivaiset" 1,5 h, kun MAMMIKSELLAKIN taitaa tänään olla 6 h! Ja toisesta ketjusta luin, että ootte tosiaan posottaneet ihan Ouluunkin saakka! Oona taitaakin olla oikea reissunainen;=) Muutenkin mukava aina lukea sun energisiä kuulumisia ja Oonan edesottamuksia - tuntuu niin reippaalta ja iloiselta tuo sinun tyttö! Onnistunutta matkaa ja tulehan sitten sunnuntaina kertomaan kuulumisia!

Kiitos PI-KIlle vielä tosta imetysjutusta. Miehen kanssa ollaan siitä paljon puhuttu ja mä kun olen megahyvä syyllistämään itseäni, niin pitää tuota lopettamista miettiä tosi tarkkaan. Elä sinä sitä enää mieti; Arttu on iso poika ja kasvaa hienosti nyt! Mulla maitoa vielä tulee ihan kohtalaisesti ja olen ajatellut imettää 4kk saakka ja katsoa sitten. Sinänsä ihan hyvä multa, koska en ole kokenut imetystä ihan mun jutuksi, vaikka se onkin mallikkaasti sujunut. Ton koliikin takia se on tytölle erityisen tärkeää, joten siksi yritän jatkaa pidemmälle. Mukavaa, jos saatte NINCAN kanssa treffit sovittua! Ja toivottavasti sait hyvin nukuttua eilisen " urakan" jälkeen!

PAJUSKA pähkäili lahjojen kanssa - mä olen aika huono niissä, joten täältä ei vinkkiä heru...pari vuotta sitten ostin mun veljelle sellaisen Tivoli-radion, taisi maksaa miltei 200 euroa eli oli aika kallis. Mutta enpä ole velikullalle oikeastaan koskaan ostanut mitään! Sitäpaitsi, eipä nykyään olla kovin läheisiäkään - meillä melko klassinen " ongelma" - en ihan älyttömästi pidä hänen vaimostaan ja luulen, että tunne on molemminpuolinen. Ollaan veljen kanssa niin kovin erilaisia nykyään. ja sitten on vielä tämä Turku-Helsinki -asetelma;=)

Toivottavasti I-L:n tyttö on nukkunut viime yön hyvin ja pääsette reippaina asuntomessuille!

SERE oli kysellyt vedestä. Tuolla Thaimaassa tyttö joi vettä sellaisen desin päivässä ja nyt on täällä Suomessakin annettu pullosta joka ruokailun jälkeen ehkä sellanen 10 ml - auttaa tuon röyhtäisyn ulostuloon;=) Ja tuntuu tuo raikas vesi tytölle muutenkin maistuvan, mutta pitä katsoa, ettei juo liikaa että jää maidolle tilaa. Ihanalta kuulosaa Mimosan akvaariotuijotukset! Meillä ei noin hienoa katsottavaa ole, mutta äidin purtilot kylpyhuoneen kaapissa kiinnostaa, samoin sellaisen vanhan ison lasiovisen kaapin sisältö (erilaisia viin- ym laseja ja takana peili) ja sitten tietenkin oma kaunis naama peilistä katsottuna;=) Onko muuten niin, että kiinteät suositellaan aloitettavaksi 4 kk, jos ei täysimetä? Velli ei liene kiinteää (kysyy hölmistynyt mooli)?

PIKKU-JUSKALLA jääkaappiongelmia - harmillista, jos joutuu heittämään ruokaa pois. Toivottavasti saatte sen pian kuntoon!! Mukavalta kuulostaa teidän elo pojan kanssa!

Turussa oli siis treffailtu. Jäin ihmettelemään Emiliinan kiharoita, mahtaa olla suloiset! ja POPPIS kovin urhea! AMYKIN oli ollut Emmin kanssa, vilkutuksia vaan! Huomasinkin, että olet syksyllä menossa töihin - millaisin fiiliksin?

HAN oli saanut Potterinsa luettua - hienoa! Nyt taitaa sitten olla pakko ryhtyä pakkauspuuhiin:=D - tsemppiä vaan muuttoruljansssiin!!

Meillä viime yökin meni hyvin, tosin tuo toinen unipätkä jäi aika lyhyeksi, joten nyt on tyttö ollut unilla kohta tunnin. Nyt laitan pullot pussiin ja naamaan maalia - kun tyttö herää, niin päästään sitten reippaasti liikkeelle. Huomenna suunnataan kavereiden mökille illaksi tyttöä näyttämään - me kun ollaan sitä ressukkaa pidetty ihan pussissa ja vaan tosi harvat ovat tavanneet;=)

AURORALTA piti kysyä, että kun Oliver nukkuu yönsä pääsääntöisesti hyvin, niin missä iässä alkoi nukkua ilman yösyömistä (korjaa, jos olen väärässä ja syötätkin vielä yöllä - ja jos olen kysynyt jo aiemmin, mutta nyt en muista!).

Vilkutuksia myös KARSSULILLE! Ja kaikille mukavaa kesäpäivää!

-mooli ja tyttö 3kk miinus vk

Vierailija
18/31 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuva O:sta matkatuolissa! Kokeilitteko muuten sitä Artekia O:n kanssa - se kun oikeasti näyttää siltä, ettei siinä ole kovin hyvä istua;=)? Mutta minusta se on kaunein tuoli ja sitä olen tässä kuolannut...

-mooli

Vierailija
19/31 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Jospa tässä taas pikkuhiljaa palaisi tänne palstallekin kirjoittelemaan..

Kiitos tosi paljon treffiläisille eilen! Oli kyllä piristävää nähdä välillä muitakin ja enkä tainnut romahtaakaan kuin 2 kertaa! =) Kiva oli nähdä uusia kasvoja ja ihania vauvoja (vai lapsiako ne nyt jo on?!) =) Pikku-milliäkin on aina mukava nähdä..hassua, että touhu-Akseli ei ollut pitämässä elämää..=)

Mua hymyilytti Emiliinan kiharat..tuli heti mieleen, että valtavat kiharapilvet valuvat puoliselkään..=D Ei niitä ole kuin pari..jospa tässä kuvassa näkyis vähän: http://kuvablogi.com/nayta/519974/ Kuva on tiistaina otettu..näyttää jo niin isolta tytöltä meidän pieni räpätti! =)

Emiliina on kyllä tosi innostunut soseista! Ei oikein saa tarpeekseen ja suu on auki heti kun näkyy lusikka..=) Kohta täälläkin syödään jo isoja annoksia..=)

Painosta oli taas puhuttu..mä en taida edes lähteä tohon mukaan! =D Jospa ne kilot lähtis multa jotenkin maagisesti vaan haihtumalla..joo! sitä mä jään odottaan! =)

Pajuskan lahjaongelmaan ei näin kylmiltään tuu mitään..Mä oon kyllä yleensä hyvä keksiin ja/tai tekeen lahjoja, mutta kun ei yhtään tiedä ihmisestä niin on vaikea lähteä ehdottelemaan..=)

Nonih..mä meen nyt syötään tota tyttöä ja palailen sit taas..=)

Ihanaa torstaita kaikille!

t. poppis ja Emiliina 5kk++

P.S. -----(hiljainen mietintätauko) ---yritän löytää sanoja kiittääkseni ihan jokaista tuestanne surun keskellä. ---en oikein pysty nyt kuvaileen kuinka paljon sain lohtua teiltä näin virtuaalisesti..ja kauniit värssyt itketti tietysti ihan kamalasti..luin niitä perjantain ja lauantain viestejä monena yönä kun valvoin yksin..---no siis kiitos kuitenkin-olette mahtavia! &hearts

Vierailija
20/31 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis, Ihana kuva!=) Södet kikkurat, ei turhaan kehuttu.. Ja kiva kuulla susta taas pitkästä aikaa.

Mooli, Oliver siirrettiin omaan huoneeseen 5viikon ikäisenä, kun silloin alkoi nukkumaan 10h putkeen syömättä. Eli heräsi aamulla syömään ja jatkoi sit vielä unia 2-3h. Nyt kun O ollut juomalakossa ja ollaan yöllä herätetty 24:00 ja 05:00 syömään niin tainnut jäädä tuo rymi päälle=( Viime yönäkin heräsi itse 23:00 (no me ei nukuttu vielä silloin) ja sit 04:00, vähän harmittaa kun joutuu heräämään. Mut mies sanoi että mikä ongelma se nyt on kun O ei ole meitä ikinä valvottanut jos nyt muutaman viikon syö öisin:) Ihana kun se on tässä asiassa joustavampi!

Ja muutenkin luulen kun O nyt liikkuu ja hosuu kauheasti, ettei menisikään yöt enää pelkällä maidolla. Ja vellin kanssa ei ole nukkunut sen paremmin. Puuro ei mene meidän sihtikurkulla alas (Nutricia riisipuuro), kakoo kun suuhun laittaa. ELI mitä antaa yöksi että pärjää taas koko yön syömättä?? Kokeiltu siis maito, velli ja hedelmäsose mutta ei nuku!! Tosin tollakin osuutta asiaan et tottu tuohon nmeidän " pakko" herätysrytmiin, mut osasyy varmaan todellinen nälkäkin, kosa juo sen täyden puollon 200ml hetkessä!

Mooli, niin siitä Artekista... Ei välttämättä ole ergonimisin, eli tarttis ainakin kunnon pehmusteen. Mun äiti ois niiiiin halunnut sen, mut suostui sit ostamaan noi kaksi tuolia kun haluttiin mielummin ne. Luulet että noi paremmat kuitenkin. Välillä ajateltava käytännöllisyyttä eikä ulkonäköä!;) Tripp Trapp menee pitkään, vaikkapa omana tietsikkatuolina myöhemmin ja toi muovinen on extrahyvä kyläreissuilla...