****TAMMITENAVAT JA MAMMAT 13.10. ->****
Viikon alkua!
Tässä viime viikon jutut
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (22)
Hiisi, taas vierähtänyt aikaa ihan liikaa viime vierailustani täällä ja tavoilleni uskollisesti taidan olla taas viikon viimeinen kirjoittaja. Kipeäkin olin välillä ja muuten on ollut kiirettä. Nyt on kuitenkin saatu vähän siivottua, tytölle turvaistuin ostettua ja muutenkin - ehkä - on hetken taas vähän rauhallisempaa.
Taisi sittenkin olla jogurtti se hankala aines tytölle eikä maito sinänsä. Mies antoi viikolla Nania parina päivänä, hyvin kelpasi eikä tullut mitään oireita. Hyvä näin. Olen vähän ollut huolissani siitä, saako tyttö tarpeeksi kalsiumia, mutta nyt voi vaikka antaa silloin tällöin vähän maitoa päivällä kun olen töissä.
Meillä ei tyttö juuri muksahtele vaikka nouseekin seisomaan. Oppi tosi nopeasti myös tulemaan itse alas. Jes! Hankalampi juttu on, että oppi myös kiipeämään portaita...
Hampaita ei vieläkään yhtäkään.
Unikoulua tosi monella menossa. Mä en ole tyttöä unikouluttanut tai yövyttänyt tai tassuttanut tai muutakaan. Herää onneksi vain kerran tai kaksi yössä. Ei kun joo, joitain kuukausia sitten opetin nukahtamaan itse pinnikseen ja kahdessa illassa sen oppikin. Taito sitten unohtui jossain mun töihinmenon, lomareissun, seisomaan oppimisen sun muun tiimellyksessä. Nyt saa ihan hepulin, jos sen laittaa sänkyynsä. Nukahtaa tissille tai mun tai miehen syliin muuten vaan. Viimeistään sitten kun saadaan tyttö toiseen huoneeseen tarttee jotenkin opettaa nukkumaan yönsä.
Miukkis: Meillä oli kakkonen aikanaan influenssarokotetutkimuksessa. Tutkimukseen kuului, että jokaisen flunssan kanssa piti mennä tutkimuslääkärille ja otattamaan räkänäyte. Pojalla oli aika paljon korvatulehduksia, joten oli näppärää, että pääsi aina nopeasti ja ilmaiseksi lääkärille. :) Sitä rokotetta oli jo suht paljon tutkittu, joten ihan levollisin mielin osallistuttiin. Tiedä sitten mikä rokotetutkimus nyt on menossa. Vapaaehtoisiahan nuo ovat, joten jos epäilyttää, niin älkää osallistuko.
Emem: Hmm, kai se mies kestäisi kerran yöllä herätä, vaikka meneekin töihin. Meillä minä olen se, joka yöllä herää, kun kerran maito on mulla. Mutta mä myös herään aamulla töihin, ajomatkaa 35-45 min. Yksilöllistä varmasti, mutta onko sun mies joskus hoitanut jonkun yöheräämisen ja sitten sanonut, että pelkää nukahtavansa rattiin? Riskiä ei tietty kannata ottaa, jos yöheräämiset on vaikeita sille.
Ametisti: oltiin eilen koko porukalla saunassa, tyttö istui omassa ammeessaan. Isoveljien touhuja oli kiva seurata, mutta äiti oli meilläkin epäilyttävä tukka märkänä ja ilman rillejä.
Hyvää yötä!
Strutsi ja neiti 31.1.
Terve!
Terkut kylpylästä, ihanaa oli. Tosin Olavi ei suostunut nukkumaan kuin pätkissä. Uiminen eikä uimahalli ole meidän herkän pojan juttu ollenkaan, itku pääsi saunassa ja suihkussa. Altaalla ei hymyilyttänyt. Vauva ei meinannut uskoa, että mamma se siinä on tukka märkänä.
Viime yönä Olavi taas nukkui koko yön. Tosin hän herää tasan klo 7.15, silloin pääsee tissille. Nukkuu sitten klo 8.45 saakka. Olavi ryömii jo hurjaa vauhtia, hän syö paljon ja hyvin. Reissussa tuli ylös yksi kulmahammas, nyt hänellä on kuusi hammasta!
Frimmy: Olen päätynyt tuohon samaan, että jotkut vauvat tarvitsevat erityisesti rytmisyyttä. Meillä on sellainen esikoinen, vieläkin pitää olla todella säännöllisesti ruokaa, unta ja ulkoilua. Olavi näköjään pärjää löysemmällä systeemillä. Rytmit tukevat ja vahvistavat lasta ja hänen luottamustaan maailmaan.
Miukkis: Katotaan saanko menoja sovitettua, että pääsisin vauvanäyttelyyn.
Allu: Milläs systeemilla laihdutat? Kiinnostaisi päästä noista vatsamakkaroista eroon. Tsemppiä!
Nyt vauva heräsi vaunuissa...Mies on varannut tunniksi laiskanlinna, formulat....
Ametisti ja Olavi 13.1