Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen kulttuurinen buumi on haluta maalle?

Vierailija
23.07.2007 |

Ennen haluttiin kaupunkiin, nyt maalle, kun tulee lama, niin kaikki tulee takaisin kaupunkiin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tai/ja isovanhemmat ovat usein asuneet maalla, joten halutaan ikään kuin " palata juurilleen" .

Vierailija
2/12 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat edelleen sydämessään maalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää mitä viehätystä on maaseudussa.

Vierailija
4/12 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on niin hiton ihanasti kuvitettuja aina ne lehtien maalle-jutut. vaan totuus on toisenmoinen.

asuin maalla vajaan vuoden, järven rannassa ihanalla paikalla. muistan tarkalleen sen tunteen kun sen vuoden syksyllä olin ulkona iltapimeällä ja pihalla joku talon valo heijastui lätäkön pinnalta. mulle tuli heti tunne kaupungista syksyllä, semmoinen oikein vahva tunne ja tajusin että haluan takaisin kotiin kaupunkiin. muutin vuoden vaihteessa. mun mielestä kaupunki on ihana.

nautin edelleen niistä sisustuslehtien maalaistunnelmista, mutta tajuan että se todellisuus ei ole se mitä itse haluan.

Vierailija
5/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne vaihtuu

Vierailija
6/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulle muutetaan usein epärealistisin odotuksin ja väärin käsityksin. Itse en todellakaan muuttaisi maalle, haluan että palvelut, kaupat ja työpaikat ovat ihan lähellä.

Vierailija
7/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen buumi? Kaupungistuminenhan on ollut käynnissä jo vuosikymmenet, eikä loppua näy. Maaseutu tyhjenee.

Vierailija
8/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen buumi? Kaupungistuminenhan on ollut käynnissä jo vuosikymmenet, eikä loppua näy. Maaseutu tyhjenee.

Joo ja sitten kun tulee kunnon kriisi (sota, luonnonkatastrofi, kulkutauti jne) niin väki ryntää kaupungeista maalle ryöstämään maalla asuvien ruoat ja tavarat kun ne yhtäkkiä loppuvatkin kaupungista.

Vierailija
9/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttiin hälinästä pois. 39vuotta molemmat minä ja mieheni asuttiin keskellä helsinkiä. Hän Töölösssä ja minä Krunikassa. Sitten tutustuttiin ja ostettiin asunto Punavuoresta.. "2v sitt myytiin asunto ja ostettii järvenrannalta tontti ja rakennettiin talo. Ollaan nyt 41v. Molemmat arvostaa rauhaa ja hiljaisuutta nykyään. On tämä parasta elämistä. Lapsi asuu helsingissä ja opiskelee..

Vierailija
10/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kulttuurin mukainen buumi? Suomi on nykyään monikulttuurinen maa, joten vaikuttaa hyvin tietämättömältä sopottaa yleisesti kulttuurisesta ilmiöstä sen tarkemmin täsmentämättä. Taidat olla vähän sivistymätön. Ehkä olet osa jonkinlaista white trash -kulttuuria.

Vierailija
11/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kulttuurista omimista muuttaa maalle!!

Vierailija
12/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti erityyppisiä ihmisiä jotka haluavat maalle, tiettyä ihmistyyppiä ei varmastikaan ole.

Määrällisesti suurin ryhmä maalle haikailevista lienee niitä, jotka ovat itse lähteneet opiskelujen ja työn perässä kaupunkeihin. Heti kun elämäntilanne sen mahdollistaa, ne joilla on kaipuu maaseudulle, myöskin lähtevät pois kaupungeista.

Jos haetaan joitakin pääsyitä maaseudulle muuttamiseen, niin se lienee se ettei kaupunkielämä ole tarjonnut sitä mitä hyvältä elämältä odotetaan. Tuo lista lieneekin sitten aika pitkä.

Yksi iso syy lähtemiselle lienee asumalähiöt joita on rakennettu koko kaupungistumisen ajan, nehän ovat sanalla sanoen karmeita slummeja eikä ihmiset koe niitä asuntoja kodeiksi. Viihtyisät osoitteet ovat ylempien sosiaaliluokkien ulottuvilla, niissä ryhmissä kaipuu maalle lienee suhteellisesti mitattuna vähäisempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän