Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuosta häihin kutsumattomuudesta tuli mieleen oma tosi katkera tapaus!

Vierailija
22.07.2007 |

Kun juuri noin samalla tavalla ilmoittauduin oman veljeni häihin, hänen morsiamensa, jota en ollut koskaan edes nöhnyt, ilmoitta minulle kylmästi: " kuinka voin kuvitella tulevani heidän häihinsä, kun minua ei ole kutsuttu?"

Maailmani suoraan sanottuan pysähtyi!

En voi vieläkään oikein tajuta mitä tapahtui, sitä on niin vaikea ja hävettävää käsitellä. Luulen etten koskaan siitä selviä!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua ei kutsuttu? Kauanko tästä tapahtuneesta on aikaa?

Vierailija
2/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne olivat isot häät ja minä olin ainoa jota ei kutsuttu, meitä ei ole muita sisaruksia, äitini oli siellä, iäsni oli jo kuollut!

Veljeni kiukuttelee minule lapsuuden aikaisista jutuista, jotka sattui välillämme, eikä osaa käyttäytyä kuin aikuinen! Emme ole puhuneet sen jälkeen ja sitä ennen emme olleet puhuneet kolmeen vuoteen! Minä kyllä olisin ollut halukas sovintoon jo aikoja sitten, mutta hän pitää vihaa yllä! Veljeni ei esim. ole koskaan nähnyt nuorinta lastani, 9-vuotiasta.

Surkea tilanne, kun ei voi tehdä sovintoa!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko välillänne ollut sitten jotain tavallista isompaa skismaa, vuosikausien kiusaamista, suosimista tai jotain?

Vierailija
4/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi veljeä, jotka kohtelivat minua täysin törkeästi lapsena ja joihin en pidä mitään yhteyttä, eivätkä hekään minuun. Kolmas veli ei tullut vaikka olin kutsunut, todennäköisesti siksi, että häät olivat vain aikuisille ja heillä on kaksi lasta. Häät pidettiin kodissamme ja tilaa oli vain 16 vieraalle.

Minulla on neljä sisarusta ja kaikilla perheet, joten jos olisimme kutsuneet kaikki sisarukseni lapsineen ja miehen sisarukset lapsineen ja vanhemmat niin emme olisi voineet kutsua KETÄÄN itsellemme todella läheistä.

Vierailija
5/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me joskus lapsena leikittiin " lääkärileikkiä" ja minä olen häntä vanhempi. Hänen mielestään minä olen pilannut niillä leikillään hänen seksuaalisuutensa. Ja en ole kuin vuoden vanhempi ja oltiin varmasti alle kouluikäisiä ja ei montaa kertaa edes leikitty. Mutta siitä hän syyttää minua. Sanoisin että tosi lapsellista!!

ap

Vierailija
6/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis olla niin väleissä. No, äidin takiahan se tuli ja äidin takia en pahastunut.

Vierailija
7/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis olla niin väleissä. Äidin takiahan se tuli ja äidin takia en pahastunut.

Vierailija
8/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi haluaa vain jostain syyn ongelmilleen.

Vierailija
9/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimme oli alkoholisti koti ja muutin tosi varhain pois kotoa ja olen ajatellut, että veljeni koki sen traumaattiseksi kun jäi yksin, olinhan hänen turvansa ja tukensa. Lapsuudessa meillä oli mitä parhamimmat välit, tällaiset syytökset ovat tulleet vasta häneltä aikuisiässä. Joskus tuntuu etten oikein tajua mistä pohjimmiltaan olisi kysymys!

Kertokaa te jos tulee jotain ajatuksia!

ap

Vierailija
10/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos minun rienaajani olisi ollut oma veli lapsuudessa, en ikinä antaisi anteeksi enkä olisi halukas sovintoon.

Vaikka kuinka olette olleet lapsia, veljeesi on nyt jääneet elinikäiset arvet noista leikeistä, vaikkei niissä olisi ollut sinun puoleltasi tippaakaan mitään pahaa.

Oletko pyytänyt anteeksi koskaan? Kertonut että olet pahoillasi ja että et ole voinut tajuta pikkutyttönä mitä mistäkin on seurannut?

Veljesi on voinut kärsiä mooonta vuotta psyykkisesti, varmasti kärsii edelleen kun ei halua olla tekemisissä kanssasi.

Vierailija
11/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että jos minun rienaajani olisi ollut oma veli lapsuudessa, en ikinä antaisi anteeksi enkä olisi halukas sovintoon.

Vaikka kuinka olette olleet lapsia, veljeesi on nyt jääneet elinikäiset arvet noista leikeistä, vaikkei niissä olisi ollut sinun puoleltasi tippaakaan mitään pahaa.

Oletko pyytänyt anteeksi koskaan? Kertonut että olet pahoillasi ja että et ole voinut tajuta pikkutyttönä mitä mistäkin on seurannut?

Veljesi on voinut kärsiä mooonta vuotta psyykkisesti, varmasti kärsii edelleen kun ei halua olla tekemisissä kanssasi.

Ja en koe tehneeni mitää väärää, ainakaan niin väärää että minua pitää noin kohdella.

Eikö noihin leikkeihin liity myös kehitystehtävä, vai kuinka, ihan normaaleja ovat. en mitenkään käyttänyt veljenäni hyväksi, en mitenkään!

ap

Vierailija
12/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... myöhemmin useampi kuin yksi mielenterveysalan ammattilainen on sanonut minulle, että moni saman kokenut on joutunut viettämään loppuelämänsä laitoksessa potilaana. Minullakin on ollut masennusta yms. johon olen tarvinnut hoitoa, mutta olen pystynyt tekemään työtä ja rakastamaan eli olen kokemastani huolimatta suhteellisen tasapainoinen.

Tämän tarkemmin en keskustele näistä asioista kahvipöydässä enkä palstoilla, vaikka asiat sinänsä eivät enää aiheutakaan ahdistusta. Sen verran tosiaan edelleen vaikuttavat käytännössä, että en välitä olla näiden ihmsten kanssa tekemisissä oma-aloitteisesti. Vanhempieni kodissa tapaamme silloin tällöin.

Häihimme kutsuin vain ihmisiä, jotka oikeasti välittävät meistä ja me heistä.

Vierailija
13/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä ollut käsitystä asioista ja todellakin kaikki lapset tutustuu kehoonsa ja toisten kehoihin noiden lääkärileikkien avulla. Veljesi liioittelee todella reippaasti.

Vierailija
14/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kokee tulleensa pedofiilin uhriksi. Hän on jäänyt lapseksi ja sinä kasvanut aikuiseksi. Sinä kehityit hän ei.

Vierailija
15/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

... myöhemmin useampi kuin yksi mielenterveysalan ammattilainen on sanonut minulle, että moni saman kokenut on joutunut viettämään loppuelämänsä laitoksessa potilaana. Minullakin on ollut masennusta yms. johon olen tarvinnut hoitoa, mutta olen pystynyt tekemään työtä ja rakastamaan eli olen kokemastani huolimatta suhteellisen tasapainoinen.

Tämän tarkemmin en keskustele näistä asioista kahvipöydässä enkä palstoilla, vaikka asiat sinänsä eivät enää aiheutakaan ahdistusta. Sen verran tosiaan edelleen vaikuttavat käytännössä, että en välitä olla näiden ihmsten kanssa tekemisissä oma-aloitteisesti. Vanhempieni kodissa tapaamme silloin tällöin.

Häihimme kutsuin vain ihmisiä, jotka oikeasti välittävät meistä ja me heistä.

Oletko koskaan kuullut sellaisesta kuin anteeksianto? Se jos mikä on parantava voima, kannattaisi joskus kokeilla!

ap

Vierailija
16/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen et sun veljes on ihan aiheesta katkera

Vierailija
17/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tosi paljon teille, jotka ymmärsitte tilanteeni ja olitte " minun puolellani" . Se on tärkeä asia minulle, minua niin kaivertaa tämä asia, vaikka minä olenkin jo heille anteeksi antanut, he eivät minulle! Mutta kuitenkin tunnen täsmälleen niinkuin joku täällä sanoikin, minä olen kasvanut aikuiseksi, veljeni ei koskaan!!

ap

Vierailija
18/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut monella muullakin jäädä aikuiseksi kasvaminen tekemättä.

Vierailija
19/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa kaiken sinun syyksesi, jotta sinä kantaisit sen likaisuuden tunteen mitä hän tuntee. Heittäytymällä passiiviseksi ja tapahtumaan osattomaksi uhriksi hän ei itse ole enää likainen ja tuhma.

On muuten normaalia, että ihmiset muistaa jopa tapahtumia joita ei ole koskaan tapahtunut. Luultavasti veljesi ahdistus tapahtuneesta on vielä värittänyt hänen mielikuvissaan tilanteita ja tapahtumia joita hän ei silloin lapsena ymmärtänyt.

Vierailija
20/28 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten tehävä on valvoa lapsia, etteivät he tee mitään tyhmää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän