Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävimme vesipuistossa ja tein havainnon, että ylipainoisia lapsia oli ihan järjettömän paljon...

Vierailija
20.07.2007 |

en ole ajatellut, että ylipaino olisi täällä Suomessa suuri ongelma vielä, mutta näytti olevan ja huomasi hyvin kun lapsen uimapukusillaan kulkivat.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kiloja kertynyt ihan mukava määrä (=liikaa), mutta mielestäni aikaisemmin olen ollut ainoita lihavia. Nyt oli niin lihavia aikuisia kuin lihavia lapsia liikkeellä paljon. Surullisinta oli katsoa lihavan äidin perässä lyllertävää reippaasti ylipainoista lasta.

Omat lapseni ovat onneksi normaalipainoisia.

Vierailija
2/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei varmaan palele yhtä helposti vedessä kuin ohuemmat toverinsa. Ja ehkä ne kelluukin paremmin ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti HYVIN HUOLESTUNUT asioiden tilasta! Ja se auttaa valtavasti, kun saa purkaa huoltaan tänne...

Vierailija
4/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on oikeasti paljon puhuttu ongelma ja näin näytti olevan todellakin. Ei tämä mikään vitsi ole, enkä mä täällä ketään haukukaan. ap

Vierailija
5/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah , kun näkisitkin ,mulla mitään läskejä oo ,,, vituttaa vaan kun aina ollaan kitisemässä, joko jonkun lihoista tai jostain muusta...

t:se kuuluisa vitonen!!

Vierailija
6/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juteltiin, että ei silloin 25 vuotta sitten, kun me koulu aloitettiin, ollut lihavia lapsia. Meidän koulussa ei oikeesti ollut kuin ihan pari. Ja niitä kyllä kiusattiin... =(

Vierailija
7/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä ja todeta että herkkuperseitä riittää niin lapsissa-nuorissa ja aikuisissa. terveyspommi jota ei edes meinata muuttaa...

Vierailija
8/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tilanne on räjähtänyt käsiin viimeisen kolmen vuoden aikana.

Vierailija
9/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuushan on selvästi yhteydessä alhaiseen sosiaaliluokkaan. Heldingissä ja Espoossa asuu keskimäärin paremmin toimeentulevaa ja koulutetumpaa väkeä kuin muualla Suomessa ja tämän kyllä tosiaan näkee ihmisten ulkomuodosta!

Vierailija
10/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ap:n kanssa samaa mieltä. On todella surullista katsoa kun lapsi on ylipainoinen. Se on täysin vanhemmista kiinni, koska aikuiset päättävät mitä lapsi syö!

Vierailija
11/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei ole mitään väärää eikä ällöttävää. vai onko vitosella itsellään lihava/lihavia lapsi/a?

Vierailija
12/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun lapsi on kauheen laiha ja se ei opi uimaan, ku se palelee niin kauheesti. Ite oon kuiteski tämmönen ympäristörikollinen=lihava.

Vierailija
13/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa toisillemme heti lähdettyämme. Ja lisäksi sitä, että myös huomattavan ylipainoisia naisia oli liikkeellä. Tämä oli ensimmäinen kesälomamme kotimaassa pienen lapsen kanssa ns. lapsi lomakohteissa. Kiinnitimme siis vain huomiota selluliitin määrään, vaikka moneen muuhunkin asiaan. Emmekä aivan syyttä: näimme mitä näimme, emmekä koskaan ennen ole nähneet " sitä" niin paljon yhdessä paikassa samaan aikaan livenä.

Vierailija
14/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai silmät kiinnikkö pitäisi kulkea?

Minä syyttäisin myös vanhempia tästä ongelmasta. Toki lihavuus voi johtua sairaudestakin tai olla jopa geeneissä

Olen myös huomannut sen, että lapsissa on enemmän lihavia kuin omassa lapsuudessani. Syynkin olen mielestäni keksinyt, kun itse olin lapsi karkkipäivän karkit oli pieni irtsaripussi ja sauna juomana trip-mehu tai korkeintaan joskus 0,33l limppari. Nyt kun katsoo ostoskärryjä perjantaisin vanhemmat lastaa niihin useita 1,5l limpparipulloja, 250g karkkipusseja, ruuat on rasvaisia. Itseasiassa kaikki pakkauskoot ovat suurentuneet, jos kuluttajat ostaisivat pieniä pakkauksia ja vaatisivat niitä valikoimiin, tulisivat ne varmasti takaisin jollakin aika välillä

Omassa lapsuudessani ei ollut tietokonepelejä vaan leikittiin ulkona, jolloin energiaa kului ihan eri tavalla.

Vierailija
15/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta tekemitä ole kuin kyylätä ihmisiä?Voisit kuule hankkia vaikka elämän!!!

Vierailija
16/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta meillä on lapsia joilla murrosikä alkaa ennen kouluikää, tytöillä menkat 6-vuotiaina jne. Keinuja pitää leventää, ja normaalikokoiset tuolit ei koulussa riitä.

Lapset ylös, ulos ja liikkumaan ja annoskoot puoleen! Ja herkkuja vain karkkipäivänä!

Vierailija
17/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs nyt itteki, mistä kaikki johtuu. Oletteko kuluttajia vai ihmisiä?

Uhreja vai elämän hallitsijoita?

Vierailija
18/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Suomen suurimpiin kuuluvaa ala-astetta, ellei peräti suurinta johonkin aikaan, ja lihavia lapsia ei siinä koulussa ollut 80-luvulla juuri ollenkaan, ihan muutama sen 900:n joukossa. Tämä on totta.

Vierailija:

Ja juteltiin, että ei silloin 25 vuotta sitten, kun me koulu aloitettiin, ollut lihavia lapsia. Meidän koulussa ei oikeesti ollut kuin ihan pari. Ja niitä kyllä kiusattiin... =(

Vierailija
19/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä en ole lihaviin lapsiin kiinnittänyt mitään huomiota ( ehkei niitä tosiaan ole niin paljon), mutta viimeisen viikon aikana käytyäni Imatran kylpylässä, parilla Itä-Suomalaisella uimarannalla ja Puuhamaassa en ole voinut kuin järkyttyä. Yhdelläkin rannalla normaalipainoinen lapsi pisti silmään, lähes kaikki muut kun olivat ylipainoisia. Enkä puhu nyt mistään pullukoista vaan ihan oikeasti sairaalloisen lihavista lapsista. Surullista.

Vierailija
20/25 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän johtuu ? Kiirettä syytetään helposti tai sitten sitä juuri syytetään geenejä =/

Äiditkin syyttää raskauksia kiloista mutteivät vaivaudu liikkumaan tai tarkistamaan omaa ruokavaliota joka muuten yllättävän usein koostuu suklaalevystä, sipseistä tai kermalla höystetystä omenapiirakasta !

Sitten ihmetellään miksi lapsetkin pyöristyy kun ei itsekää otetan itseään niskasta kiinni ja kurkisteta siine jääkaappiin ruokaremontin toivossa sen ainaisen hesen ovella roikkumisen sijaan !