Kun 2-vuotias poika tahallaan pissaa wc-pöntön reunalla.
Vasta oppi pissaamaan pönttöön (pari viikkoa sitten). Mutta, nyt on alkanut tahallaan pissaamaan reunalle. Tehnyt sitä jo 3 päivää, ja joka kerta olen huomauttanut asiasta. Tänään sain suorastaan raivarin, kun kylässäkin lorotteli reunalle tahallaan. Mitenkähän saisin hänet uskomaan, että niin ei saa tehdä, kun ei sanominen auta?
Kommentit (5)
Itsellä 2 v. poika, ja olen tosi ylpeä että hän ei tarvitse enää päivisin vaippaa, vaan käy potalla. Itse haluaa tyhjentää potan pönttöön ja tulos on sen mukainen. Eipä ole haitannut, minusta ollaan jo pitkällä. Joku toinen voi kyllä olla eri mieltä ;).
Voi potallakin saada aikaan tuota märkää. Poika tuossa 3v korvilla alkoi istua potalla takakenossa niin että pissa tuli yli reunasta. Tahallaan vääntäytyi siihen asentoon.
Ehkä voisit pissimisen ajan vahtia poikaa ja aina kun alkaa leikkiä pissalla, otat vaan hänen kätensä pois ja kiellät. Toisaalta, joskus pikkupojatkin joutuvat painamaan pippeliä alaspäin pissatessa, jos se on vähän turhan terhakkaalla päällä ;) Kaikkea sitä tuleekin eteen poikien äitinä ;)
Eikö tuon ikäiset aina pissaa istualtaan. Meidän pojat oppivat pissamaan seisoaltaan n. 4 vuoden ikäisinä, eikä sen jälkeen ole ikinä tapahtunut mitään vahinkoja. 2 vuotiastan on vielä aivan liian pieni.