Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Millaisia supistuksesi ovat olleet ja missä kohden eniten tuntuneet?

19.07.2007 |

Ovatko supistukset muuttuneet erilaisiksi synnytyksen lähestyessä, jos niin miten?

Irtoaako aina limatulppa ennen synnytystä?

vauva2006 rv37+5

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta on siis ennestään. Harjoitussupistuksia kyllä on ollut, mutta ei kovettumista enempää. Tokalta lapselta meni vain yllättäen lapsivedet ja paikat olivat kyllä niin epäkypsät kuin olla voi. Siinä raskaudessa ei ollut edes harjoitussupistuksia...

Kaikki 5 ovat tarvinneet oksitosiinitipan et ollaan saatu sitten kunnon supistukset aikaan.

Rapuäiti 37+2

Vierailija
2/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselta supistukset tuntui alaselässä. Odotusaikana ei ollut suppareita, alkoivat vasta lapsivesien mentyä kun synnytys lähti käyntiin.

Nyt odotan toista rv41 ja muutamia kipeitä suppareita on jo tullut, vaikka synnyttämään ei ollakaan vielä päästy... Nyt kipu on tuntunut nivusissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa vuosia sitten, supistuksia tuntui raskauden puolivälistä asti.

Raskausaikana ne olivat vain jännä " supistumisen" tunne ja kohtu meni aivan kovaksi. Ei kipua oikeastaan ollenkaan.

Varsinaiset synnytyssupparit taas tuntuivat samalta kuin kuukautiskivut, vain kovemmilta ja aina vain kovemmilta. Tunsin supistukset vain vatsan puolella, en lainkaan selän puolella saati reisissä niinkuin jotkut.

Vierailija
4/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys kun lähesty alkoi makkamaiset jomutukset, jotka tuntuivat lähinnä selässä..

Itse synnytys käynnistyi yöllä ja illalla ei ollu kyl mitää tuntemuksia siihen suuntaa.. sekä limatulppaa en nähny! Ja mulla tosiaan tuntui supistukset enimmäkseen selässä..

Harjoitussupistukset oli enimmäkseen jomotusta ja välil tuli kivuttomii supistuksii.. huomas vaa ku maha ihan kova :D

Vierailija
5/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan vielä, jos joku vielä haluis vastailla.

Vierailija
6/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tuntunu kuukautiskivut ja supistukset selän puolella, masun puolella vain muutamia kertoja ja ne ei tuntunu läheskään yhtä kipeille kun " selkäsupistukset" jotka tuntu siltä että selkä repee..

Limatulppa irtos ekassa synnytyksessä.

Vierailija
7/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntui supistukset alaselän kohdalla mutta enemmän mahan puolella. Siis että alamahassa! :) Sitä on vaikea kuvailla, kun se kipu oli niin kamalaa, eläissäin en ole sellaista tuntenut aiemmin. Menkkamaisia ne oli x1000. Ja kovetessaan tosi pistävän tuntuisia. Supparit kovenivat loppua kohden, ja olivat tietenkin tihetessään tosi inhottavia.

Itselläni ei ole limatulppaa näkynyt. Yhden siis olen synnyttänyt, rv 40+1.

sämpylä

Vierailija
8/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä lapsesta ei ollut mitään harjoitussupistuksia, mutta kakkosesta oli jonkin verran viimeisten kuukausien aikana. Niitä ei mielestäni voi verrata synnytyssupistuksiin. Ovat enemmänkin vatsan kovettumista.

Kuten moni jo kirjoitti, synnytyssupistukset ovat hyvin samanoloisia kuin menkkakivutkin - mutta tosiaan reilusti voimakkaampia. Se mikä normaalisynnytyksessä on hyvä juttu, niin supistusten väliin jää aina minuutteja aikaa hiukan hengittää. Ilokaasulla pärjäsin itse tosi hyvin, kun mies aina katsoi anturista, koska supistus lähtee nousemaan, joten ehti vetää " pilvet" ennen pahinta kipua ;-). Muistan, kun toisen lapseni synnytys käynnistettiin, supistukset tulivat yhtäkkiä ja lähes minuutin välein. Oli hurjaa! Ei ehtinyt palautua yhtään edellisestä, kun jo uusi kipu yltyi eikä mistään kivunlievityksestä ehtinyt olla oikein apua. Toki tässäkin tapauksessa oli hyvät puolensa - synnytys oli ohi hetkessä.

[b]Limatulppaa[/b] metsästin esikoisesta ja muistan sellaisen bonganneenikin. Tästä toisesta en sitä huomannut, mutta saattaa johtua siitä käynnistysasiastakin eli tilanne ei tullut luonnollisesti " päälle" .

t. Jogu (10+1)

Vierailija
9/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä vatsan kovettumisia ja menkkamaista jomotusta alaselässä. Nyt raskauden loppuajasta supistukset on muuttuneet kivuliaimmiksi ja tuntuvat jomotuksena alaselässä ja vihlontana alavatsan seudulla, sekä joskus supistuksen aikana alaselästä kipu nousee aaltomaisesti selkärankaa pitkin aina päähän asti ja tuntuu että taju lähtee. Olen jo muutaman kerran ollut kaksinkerroin noiden menkkamaisten supistustenkin takia, mutta enpä ole vielä tositoimiin päässyt. Olenkin tässä miettinyt että minkäköhän laisia ne oikeat synnytyssupistukset sitten on kun harjoitussupparitkin meinaa välillä tajua riipoa... Limatulppa irtosi rv38+0 ja vaaleanpunertavaa vuotoa on ollut jo rv 36+6 lähtien.

T:Titi-uu rv39+4

Vierailija
10/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo harjoitussupistukset ovat ollee tosiaan vain mahan kovettumista ja sellaista hengen salpautumisen tunnetta (ei pahasti, vähän niinkuin jos ajattelee jotain jännittävää tai säikähtää).

Synytys alkoi noilla tuon tyyppisillä supistuksilla ja jossain vaiheessa muistan huomanneeni, että tuleepan näitä nyt aika paljon ja aloin katsoa miten säännöllisiä ne olivat. Muutamassa tunnissa ne alkoivat muuttua napakammiksi ja kohdun puristuminen rupesi sattumaan.

Pitemälle edetessään supistukset kipeytyivät edelleen (kohdun osalta se tuntui siltä kuin koko mahaa olisi puristettu ruuvipenkissä, ja iso lihaskramppihan se tavallaan onkin) ja sitten säteilykipu alkoi levitä lantion ja reisien sivuille, ihan kuin olisi ollut haavoja täynnä koko lantion ja polven välinen ulkoreisi. Selässä minulla ei tuntunut yhtään mitään. Tavallaan tuo säteilykipu oli hyvä, ku siitä aina tiesi, että supistus oli loppumaisillaan.

Kaikkiaan aika rankka kokemus, mutta ihan kestettävissä. Uusi ponnistus olisi edessä 5 viikon päästä, jos ajallaan syntyy.

Vierailija
11/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..synnytys supistukset tuntuneet menkka kivulta x1000 + polttelulta kuin pahimmassa ripulitaudissa. Eka synnytksessä luulinkin keskellä yötä kaameisiin supistuksiin herätessäni ensin saaneeni hirveän vatsataudin ennen kuin ymmärsin mistä oikein oli kyse..

Raskauden aikana harjoitus supistukset olleet sellaisia kovettumisia, vähän menkkamaisia niin että on hetkeksi pitänyt pysähtyä hengähtämään. Kuitenkin selkeästi erilaisia, kuin synnytys supistukset.

Eka synnytyksessä bongasin limatulpan heti kamalien supistusten alettua ja toka synnytyksessä jo noin viikkoa ennen varsinaista synnytystä.

pönttö-örvelö rv 35+6

Vierailija
12/13 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko joku haluaisi vielä vastata ja alkaa olla koko ajan ajankohtaisempaa minulle noi jutut.

vauva2006 rv38+2

Vierailija
13/13 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kuulolla, toka synnytys lähenee ja toivoisin tämän alkavan luomusti, vaikka käynnistystä on taas nytkin väläytelty. esikko käynnistettiin rv 39+6 ja syntyi 40+1 aikaisemmin ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia ennen kuin supistukset iski päälle kuin salama kirkkaalta taivaalta rv40+0. enkä oikein muista missä ne tuntu, mahassa, selässä,koko kropassa...

tässä raskaudessa sen sijaan kipuja, vihlontaa, jomotusta monta viikkoa jo...

-e-38+3