Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rv 32 ja kohdunsuu pehmennyt...

18.07.2007 |

ja kohdunsuuta jäljellä 1-2cm! Onko muilla ollut tässä vaiheessa näin ja oletko synnyttänyt millä rv? Mulla itsellä toinen raskaus ja ma mulla on äpkl käynti supisteluiden vuoksi...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etta kohdunsuu pehmenee aika varhain. Mitenkas tuo kohdunkaulan mitta on otettu, kasikopelolla vai ultralla? Kasikopelollahan saa vain sen " ulospain" olevan mitan, ultralla tulee " totaalimitta" . Vain jalkimmaisella on oikeastaan merkitysta. Muistelin lukeneeni viime raskaudessani (mulla oli todella isoja ongelmia ennenaikaisten supistusten kanssa ja muutoksia kohdunsuulla, lapsi syntyi kuitenkin viikolala 37 eli taysaikaisena) etta alle 1,5 cm totaalimitalla on huono ennuste (ts. synnytys parin viikon sisalla), siita ylospain ihan normaalin kirjoissa.

Vierailija
2/4 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan kaivella edellisen raskauden kortti esille:)

Elikkä kakkosta odottaessa minulla ollut jo rv 27+6 kohdunsuu pehmeä ja pituutta enään 1.5cm. Sitten seuraavassa tarkistuksessa rv 30+ sama tilanne,mutta sitten käytiinkin synnärillä rv 34+2 ottamassa supistuksenestolääkkeet kun tyttö meinas haluta maailmaan jo väkisin,tuolloin aukesin jo 2cm ja tyttö syntyi lopulta rv 37. Joten toivotaan että sielläkin pysyis vaavi vielä yksiössään muutaman viikon lisää. Nyt odotan kolmatta rv 26+0 ja supistukset alkaneet jo vaivata todella,saas nähdä mikä tilanne kun äitipoli käynti on rv 30.

Mutta sinulle voimia loppuraskauteen ja toivotaan että supistukset pysyisivät aisoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspolilla tyksissä ja kohdunsuuta 1cm jäljellä ja ulrattiin sisäkautta. Kohdunsuu pehmeä ja nyt pelätäään vauvan syntyvän ennen rv34, joka on ensi to! Elikkä lääkäri määräs mulle kortosinipiikin tänään ja huomenna. Se kuulemma kehittää ja kypsyttää lisää nyt niiät vauvan keuhkoja jos sattuu että vaavi lähtee sieltä tulemaan pian. Sitten määräsivät verenpainelääkkeitä sinne ensi to asti, jotta saadaan noin supistukset vähenemään. Kiitos teille kun jaksoitte vastailla. Voimia kaikille!

Vierailija
4/4 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ekaa odottaessani kohdunsuu oli pehmeä ja lyhentynyt käsinkopelolla mitattuna 4 cm:stä senttiin, kivuttomia suppareita oli jatkuvasti levosta huolimatta ja viikoilla 34 kohdun ulkosuu oli kahdelle sormelle auki. Synnytin terveen pojan viikoilla 37+6. Näinkin hyvin voi käydä, vaikka tilanne näytti hankalalta aluksi. Syytä supistuksiin ei minun tapauksessani löytynyt ja kävin viikon-parinvälein joko neuvolassa tai äitipolilla seurannassa. Voimia odotukseen ja lepo auttaa paljon.