G: Puutalo vai kivitalo? Kumman ottaisit mieluummin ja miksi?
Kommentit (10)
Vähemmän huoltamista, mukavampi ulkonäkö
Eihän järkevälle ihmiselle täydy sitä edes perustella.
Miten kivitalo on turvallisempi vs puutalo jos kyse vesivahingosta? Eikö se vesi vahingoita kiveä? Pakkohan sen veden on kastella samallalailla olkoon mistä materiaalista hyvänsä, olenko tyhmä? :)
-halvempi
-kauniimpi
-kivitaloissa tahtoo rappaukset rapistua, uskon että puutalo parempi
ja mielellään reilusti vedenpinnan yläpuolelle rakennettuna ettei jää tulvien alle. Se on kyllä paljon kalliimpi vaihtoehto.
Nykyään tehdää kivitalot niin laadukkaista materiaaleista ettei ne kyllä ihan heti rapistu. Kivitalo meillekin kiitos, on kestävämpiä ja kauniimpia kuin puutalot.
puisilla yksityiskohdilla. Nousee nopeasti.
kauniinmpi ja luonnollisempi, siis minun mielestäni. Ja kallista/halpaa saa kyllä puutalosta, kivitalot taitavat olla tosiaan aina kalliimpia.
Ensimmäinen talomme oli todella kaunis itse rakennettu puutalo, mutta jostain syystä (varmaan vika korvien välissä) tuntui ettei siellä pystynyt hengittämään. Nykyiset talot kun tiivistetään pussiksi muovilla ja sitten on tehokas ilmastointi. Mua ahdisti vaikka rakastinkin taloa ja tonttia yli kaiken.
Nykyinen talomme on kivitalo ja jostain syystä paljon raikkaampi ja pölyttömämpi. Ulkonäköä ei voi verrata koska tämä uusi talo on tyypillinen suht modernin oloinen talo, sopii meidän nykyiseen elämäntilanteeseen paremmin.
tiedän kyllä että kivitalo ois monenkin asian takia järkevämpi valinta mutta oon aina haaveillut vaaleansinisestä puu(verhoillusta) talosta. jotenkin kivitalo vaan on liian " mahtipontinen" mulle :)