Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 36 ja jokapäiväiset supistukset ja menkkakivut

11.10.2008 |

Tiedän, et tästä on ollut keskustelua aiemmin, mutten löytänyt tähän hätään... Mulla siis rv 36+ menossa, ja nyt tän viikon on supistukset ja menkkamaiset kivut olleet jokapäiväisiä vieraita. Pääosin supparit on kivuttomia, mutta lisääntyneet ja nyt tuntuis, et joka päivä tulee kipeitäkin jo. Lähinnä siis mietityttää, voiko näitä jatkua vielä monta viikkoa, vai onko nää merkkejä siitä, että synnytys olisi lähestymässä? Esikoisen odotusaikana ei kipeitä supistuksia juurikaan ollut ennen synnytystä, menkkakipuja kyllä silloinkin. Tuntuu vaan, et jos nämä jatkuu, voipi olla aika väsynyt fiilis kolmen viikon päästä...

-Osse, jota tätäkin kirjoittaessa supistaa koko ajan vähän...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kovasti kaivannut jotain mielipidettä... vauvakin tuntuu nyt liikkuvan kovin vähän, ja kun vielä olen yksin kotona, huolestuttaa tilanne kovasti. No, tällä hetkellä supistuksia ei onneksi tule, mutta eilinen oli kyllä yhtä tykitystä aamusta iltaan. Noita liikkeitä en ole viimeisen kolmen tunnin aikana kymmentä saanut, mietityttää senkin takia, pitäisikö lähteä näytille jonnekin.

Vierailija
2/6 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan sulla on synnytys lähestymässä!

Mulla näissä viimeisimmissä rakauksissa ollut loppuakohden ,myös 3-4 viikkoa supistuksia ennen synnytystä.

Oletko uudelleensynnyttäjä,silloin harj supitukset yleisempiä.

Mutta noista liikkeistä.

Jos sua huolettaa kannattaa soittaa vaikka polille.

Ottavat varmasti käyrille varmuudeksi.

Ei kannata liian kauan yksin kotona murehtia!

Kyllä sulla varmaan synnytys on lähellä(tai sitten ei)mutta hyvää vointia viimeisille viikoille kuitenkin!

Petite ja seiska masussa ja jäljellä piiiitkät 8 viikkoa ainakin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rv 34+6, ja mua on sopistellut enemmän ja vähemmän 5-6 viikkoa. Välillä kipeästi. Joinakin päivinä usein siis tosi usein, mutta yleensä pitkällään olo helpottaa. Viikko viikon jälkeen on vaan lisääntyneet ja voimistuneet. Nyt on taas kahtena päivänä supistellut entistä enemmän, nyt ei tartte edes liikkua kun supistelee ja tietää kun esim nousen tuolista tai vaihdan asentoa sängyssä niin supistelee. Nyt tosin supistelee vaikka vaan istun.

kuukausi sitten kohdunsuu ym olivat ok, kattoo huomenna polilla mikä on tilanne. Sit kun jatkuvaan supistelee niin kohtu/maha menee entistä kipeämmäksi.

Mulla on myös toinen raskaus.

En voi sanoa onko synnytys lähellä vai ei, kun samaa mietin itsekin. Mulla on myös rauhallinen tapaus mahassa. Joka päivä en saa tarvittavia liikkeitä, mutta joinakin päivinä liikkuu enemmän.

Vierailija
4/6 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mä vähän aattelinkin, että voipi jatkua viikkotolkulla... jotenkin vaan tuntuu niin oudolle, kun ekassa ei tällaista ollut. Hurjaa, jos vielä 3-4 viikkoa on tällaista. Mulla kyllä jo rv 34 oli kohdunsuu 1cm auki, vaikka sitä ennen supistuksia oli aika vähän ja harvoin. Hirveesti kiinnostaisi käydä näytillä, että tietäisin, miten paljon tilanne on nyt edistynyt, mutta en ihan vaan sen takia viitsisi mihinkään soitella. Kun tilanne kuitenkin lienee ihan normaali.

Esikoinen oli tällainen hiljainen tapaus myös, mutta tämä kakkonen on välillä tosikin aktiivinen ja toisina päivinä sit taas hipihiljaa.

Viime yön nukuin tosi hyvin ja pitkään, joten ehkä silläkin on ollut vaikutusta siihen, että tänään ei supistele. Eilen tosiaan mikä tahansa liikkuminen aiheutti vatsan kiristymisen.

Muu perhe on nyt jo onneksi matkalla takas kotiin, joten eiköhän se mielikin tästä rauhoitu, kun tänne pääsevät. Jos liikkeitä ei ala iltaa kohden tulla, kai sitä täytyy lähteä käymään näytillä.

Vierailija
5/6 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin nimittäin svo:lla tänään vähäisten liikkeiden takia, ja mitään edistystä ei kohdunsuulla tästä supistelusta huolimatta ollut tapahtunut. Kyselin vähän, miten todennäköisesti etenee, ja vaikka kätilöt ja lääkäri eivät tietenkään lähde ennustamaan, sanoivat että näyttäisi siltä, ettei ainakaan näillä supistuksilla ole vielä lähdössä syntymään. Joten täytynee sitten vain rauhassa kestää, jos kivuttomia tulee, kun todennäköisesti niitä tulee loppuun asti...

Vauva kuulema myös liikkuu erittäin paljon, mutta jostain syystä tänään en liikkeitä tunne. Tai no, olen tiennyt, etten herkästi liikkeitä tunne, en tuntenut esikoisestakaan, mutta tänään taisi vielä olla vauva sellasiessa asennossa, että liikkeet eivät tuntuneet vaikka dopplerin kautta kyllä kuulin, että liikkuu.

Vierailija
6/6 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan öiksi panadolia ja lämminvesipulloa/kauratyynyä jos kivut ja supistukset vaivaavat.

Ja ne kolme S.ää.sohvalle suklaan kanssa saippuasarjoja katsomaan=)

Yritä siis saada ajatukset pois supistuksista,rentoudut ja siitä se synnytys sitten käynnistyy,aikanaan!!!!

Itse oon huomannut että mitä enempi omaa napaa tuijottaa ja tuntemuksia kuulostelee,sitä hitaammin tapahtuu=)

Paljon tsemppiä sulle supistusten kanssa ja toivotaan että piakoin kuitenkin tapahtuu oikeasti!

Petite ja seiska masussa rv 32+2