Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuiset huhuu...

17.07.2007 |

Hei Helmikuiset!

Päätin aloittaa uuden pinon, vaikka eihän tuo kovin pitkäksi ehtinyt venyä ;-) Ovatko kaikki jo kesälomilla? Meillä loma alkaa vasta 13.8 joten muutama työviikko vielä edessä. En tiedä onko muilla raskautumisen jälkeen motivaatio työhön lopahtanut ihan täysin vai johtuukohan se vain kesästä....

Täällä pahoinvointi jatkuu ja väsymys vaivaa aikamoisena. Öisin saa juosta vessassa kolmen tunnin välein. Välillä pelko hiipii takaraivoon että kaikki ei ole hyvin ja välillä olen onneni kukkuloilla. Eka ultra kunnallisella puolella ensi viikolla 25.7 ja ilmeisesti se np -ultra jännittää kun masuun ei ole päässyt kurkkaamaan moneen päivään tai viikkoon...

Mitä huolia ja oloja teillä muilla on?

Itselle suurin huoli tuli tänään painavan tavaran nostamisesta, että meneeköhän kesken kun nostaa... on ihminen ihan hullu!!!

Kesäistä masunkasvattelua kaikille!

T:Siiri + Toivo & Unelma rv 11+0

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan samanlainen hullu. Pelottaa mennä uimaan ja kaikki nipistelyt ja se ettei verta ole vuotanut yhtään.. onko tämä nyt normaalia. Välillä on myös jotenkin etova olo vaikka yhtään en ole oksennellut.

Syke on jo nähty ja ihan hyvin kaiken pitäisi olla, mutta kun on pari keskenmenoakin kokenut niin jotenkin on varovainen asian kanssa. Ensi viikolla on ultra, joten siihen asti taas vartoillaan varpaillaan.

9 vkoa kasassa

Vierailija
2/39 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ihan uhkuttua ettei ole mitään vuotoja ja niin ed. Nyt sitten vuotaa. Onpa kiva. Ei mitään koskea,mutta vuotaa kuitenkin punaista. No toivottavasti tämä ei ole vaaraksi. Jospa se kohtu kasvaa ja se aiheuttaa hiukkasen punaista väriä. Voi kun kaiken kestäisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi siiri, minusta ei ole yhtään hullua varoa semmoista painavan nostamista. Sanotaan, ettei alkuraskauden keskenmenoihin voi itse vaikuttaa, mutta olen kyllä epäilevällä kannalla. Itsellänihän alkoi myös kaksosraskautena, mutta vietettyäni juhannuspäivän ankaran muuttotouhun merkeissä, alkoi tuhruvuoto su. Sitten todettiin vkon 7+0 ultrassa enää vain toinen vauva. Eli sitä raskasta kantamista ja nostamista välttelen ihan taatusti. Tsemppiä ja jaksuja etovan olon kanssa!

Iras, tsemppiä sinullekin. Itselläkin on pelonsekainen raskauden alku, en uskalla iloita vielä yhtään. Np-ultra on vajaan 2vkon päästä. Jospa sitten helpottais? Viimeksi todettiin tällöin keskeytynyt km... Eli tavallaan 2 vauvanalkua on minultakin poistunut..

Pari päivää sitten ultrassa(9+6) olin todella hermostunut ja yritin varautua keskenmenouutisiin. Onneksi se syke kuitenkin löytyi ja sikiö vastasi viikkoja. Kaveri heilutteli siellä kovasti käsiään. Luin netistä, että jos on kyseessä kehityshäiriö, niin äidin olo voi olla erittäin korkean raskaushormonipitoisuuden vuoksi todella huono. Itsellä oli näin viime raskaudessa. Olin ihan pois pelistä 5vkoa. Kysyin lääkäriltä voiko tämä nettijuttu pitää paikkansa, ja hän vastasi että voi. Siksi kuulemma raskaushormonia tutkitaankin jostain kolmoisseulasta. (tästä en tiedä sen enempää) Itsellä tosiaan päättyi se raskaus sitten sinne 12. viikolle.. Nyt on ollut todella hyvä olla sen pahoinvoinnin puolesta. Aamuisin on vain pientä muistutusta siitä, että pitää syödä nopeasti. Mikään ei kuitenkaan ole tehnyt pahaa. (ihanaa!!!)

Kiloja on tullut sen verran, että muutama viikko sitten kokeillessani hääpukua oli paperiin kirjoitettu " otetaan sisään sivusaumoista" Nyt lukee " päästetään 10cm..." Että olen sellainen muumimamma morsian sitten.. Mutta ei se mitään! Pääasia, että pikkuinen kasvaa ja kehittyy!

Oletteko jo varanneet neuvola-ajan? Itse en vielä ole.. Pitäis tässä pikapuoliin varmaan saada se aika. Hyvää vointia helmikuisille!!

miikuli10+1

Vierailija
4/39 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että muutkin painiskelee samojen ongelmien kanssa. Itselläni on myös tekemistä, että oppisi iloitsemaan tästä raskaudesta, kun kaksi keskenmenoa on takana.

iras toivottavasti vuoto ei ollut vakavaa?

Miikuli mä olen jo käyttänyt äitiysvaatteita pari viikkoa. Musta tulee varsinainen plussapallo vielä...;-) Mulla oli eka neuvola 9.7 ja ensi viikolla 25.7 np-ultra. Neuvola lääkäri jäi ns väliin kesätauon takia, mutta olenhan jo kaksi kertaa käynyt tuolla yksityisellä ultrassa. Toinen neuvola-aika taitaa olla 14.8.

Huomisen olen sairaslomalla koska verenpaine vähän koholla. Tästä tää kierre sitten alkaa...jos nämä kaksi pysyy matkassa loppuun asti niin varmaankin joudun jo jäämään sairaslomalle joskus lokakuun puolivälissä ( rv 24-26) tulee siinä sitten pitkä odotus helmikuun alkuun asti...no joo eletään päivä kerrallaan.

T:Siiri

Vierailija
5/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille ja terveiset Italiasta! Matka sujui oikein mainiosti, pientä vuotelua oli, mutta syyksi selvisi kohdussa ollut hematooma. Milanossa kävin lääkärissä ja ultralla katsottiin, et kaikki oli ok. Nallekarkki hienosti siellä uiskenteli ja vastasi täysin viikkoja.

Eilen tultiin takaisin Suomeen. Matkakertomus löytyy osoitteesta http://lumi-nonna.vuodatus.net/ ja sivulta löytyy myös mun kuva...matkakuvia sit myöhemmin.

Vehnikselle pahoittelut keskenmenosta. Tulee väkisinkin omat huonot kokemukset mieleen.

Puolentoista viikon päästä on eka neuvola. Eilen kävin jo bakteerinäytteessä kun Milanossa määrätty hiivakuuri ei ole oikein purrut ja pelkään bakteerivaginoosia...oireet on aika samanlaiset kuin viimeksi siinä.

Tänään olen ollut ekaa kertaa ilman inkivääriä aamulla. Vähän pelottaa pahan olon katoaminen, mutta ei auta kuin odottaa sitä neuvolaa. Toivottavasti ne sydänäänet kuuluu. Muuten voi tälle neurootikolle tulla taas ultrakeikka. Rinnat kuitenkin aristaa edelleen, mahaa nippailee enemmän ja vähemmän (varsinkin iltaisin sängyssä repii oikein antaumuksella). Matkan jälkeen paino oli samoissa lukemissa kuin ennen sinnä lähtöäkin mutta silti farkut ei menneet enää mahan kohdalta kiinni...täytyy vissiin täälläkin alkaa pikkuhiljaa haaveilla äitiyshousuista.

Vähän huonoja uutisia saatiin heti kotiin palattuamme. Viimeisillään raskaana olevan kaverin mies oli matkamme aikana kuollut liikenneonnettomuudessa. Polkupyörällä oli ollut liikkeellä lapissa ja asuntovaunu oli ajanut päälle. Sääliksi käy ja pelottaa...pistää kummasti miettimään, kuinka pienetkin riidat täytyy aina saada sovittua ennen eroamista toisesta lyhyeksikin aikaa.

Nyt tää päivä pyykinpesua ja kavereiden tapaamista ja sit huomenna mökille perheen pariin lomailemaan. Serkku ja sen vaimo tulee sinne kans. Odotan oikein innolla viikonloppua. Olisin jo halunnut lähteä tänään, mut miehellä on kaverin polttarit illalla...saa sitten kyyditä krapulaisen kaverin mukanaan mökille.

Mut nyt syömään!

Nonna ja Nallekarkki rv 9+2

ps. pitäiskö meidän ahertaa jonkinmoista esittelylistaa itsestämme tonne pinon alkuun, niin olis helpompaa muistaa nickit? Mulla ainakin on niin kauheen huono muisti.

Vierailija
6/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisin joukkoonne, vihdoinkin...

Eli taustaa... Kyseessä on toisen lapsen odotus. Takana on kivikkoinen tie. Esikko sai aikanaan helposti alkunsa Clomifenilla. Kakkosprojekti on kestänyt 3 pitkää vuotta. Ekaksi Clomifenit, niillä yksi kohdunulkoinen (joka vei toisen munatorven mennessään), sitten inseminaatio, josta negaa. Seuraavaksi IVF yksityisellä, josta tuoresiirrossa nega. Ekasta PASsista tuli plussa, joka meni ihan alkuviikoilla kesken. Nyt siis tuos IVFn toinen PAS, josta plussasin. Pienoinen pelko on siitä, miten tämä raskaus etenee...

Meillä on siis yksi tyttö ennestään, ikäeroa tulee aika tarkalleen 6v. Mä oon jo parissa ultrassa käynyt tässä raskaudessa. Eka ultra verenvuodon takia (luulin että taatusti menee kesken tämäkin) ja toka sitten kontrolliultra rv 6+6 jolloin masussa näkyin terhakka pieni elämä sydämensykkeineen... Seuraava ultra on ensi viikon torstaina yksityisellä (oman mielenrauhan takia). Eka neuvola on sitten 31.7. Ja siitä sitten pikapuoliin onkin np-ultra.

Omasta voinnista: Välillä etoo ihan kympillä. Oikein mikään ei maistuisi. Viluttaa, ja välillä vastaavasti on kuumia aaltoja. Paino on laskenut 2kg lähtöpainosta, johtunee tuosta huonosta syömisestä. Rinnat on olleet arat aika alusta saakka. Ja kärsivällisyys on minimissään...hermot on aika kireellä. Janottaa ja vastaavasti vessassa saa hypätä tiuhaan - myös yöllä.

Mutta, kai tuossa tuli tärkeimmät. Kuulumisiin!

-Auris- rv8+2

Vierailija
7/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas! : ) voi kiva Auris, ollaan taas samassa pinossa! Olen käynyt välillä kuikuilemassa lokamassuissa, kun Kimberly on käynyt mua bongaamassa milloin mistäkin ja on niin kiva sit kattella miten niillä lokakuisilla menee. Enää se ei tee niin kipeää, kun on saanut itse uuden mahdollisuuden. Minulla oli keskeytynyt km ja tyhjennys 11+6. Seurauksena kohtutulehdus ja lääkeaineallergiat. Ja niin vaan annettiin kuitenkin uusi mahdollisuus heti seuraavien menkkojen ilmaannuttua! Ei tästä tosin kamalasti jaksa vielä iloita, mutta jos sen NP:n jälkeen sitten...(On puolentoista viikon kuluttua)

Itsekin kävin kovien kipujen vuoksi ultrassa yksityisellä 6.vkolla ja nyt on 2 ultraa julkisella takana. Toistaiseksi kaikki ok. (mitä nyt toinen pieni poistui kyydistä...) Oksennella ei ole tarvinnut, ja olo on 100% parempi kuin siinä onnettomassa viime raskaudessa. Tosi kiva, että meitä on täällä niin monta! Ja on myös helpottavaa jakaa kokemuksia ja tuntemuksia sellaisten kanssa, joilla on myös noita km takana.

Varasin sen neuvolan, on viikon päästä. Ei siellä kyllä varmaan niitä sydänääniä vielä edes kuunnella, kun on vasta 12.viikko silloin. Vai kuuluisikohan ne jo neuvolan vehkeellä? Voikaa hyvin ja syökää mansikoita ja kirsikoita ja herneitä, kun tuoretta on vielä saatavilla! Nam!

Miikuli 10+2

Vierailija
8/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Naapanderin kuulumiset, nyt rv 11+2. Eilen oli np-ultra ja kyllä jännitin ja pelkäsin, että onko kaikki kunnossa. Kun tosissaan ei ole ollut päivääkään pahaa oloa. Ainoat oireet ovat väsymys, rintojen arkuus ja koko ajan tuntuu olevan kuuma. Lievää mahan nippailua on ollut. Jostain syystä tuntuisi, että olisi varmempi tämä raskaus jos olisi huono olo, mutta täytyypi kai olla tyytyväinen että siltä on säästynyt....!

Kyllä oli helpotus suuri kun ultrassa oli kaikki ok. Kaverit olivat edelleen omissa pusseissaan ja lääkärin mielestä eivät ehkä olekkaan identtiset eli kaksi istukkaa oli näkevinään. Mutta varmasti ei voi sitäkään sanoa vielä tässä vaiheessa. Pää-perämitta oli kummallakin 5 cm eikä niskaturvotusta ollut. Kovasti pikkuiset siellä vilkuttelivat ja liikkuivat. Näyttivät jo ihan ihmisiltä! Erottui selvästi selkäranka, kädet, jalat, pää, sisäelimiä jne. Ei voi millään käsittää, että kaksi moista ihmsienalkua kasvaa sisälläni! Oli kyllä aivan uskomaton tunne katsoa sitä ruutua ja onnenkyyneleet tulivat silmiin. Aiemman vuodon seurauksena tullut hematoomakin oli hävinnyt, turhua ei ole tullut enää kohta 2 viikkoon. 3 vk sitä tuhrua tulikin rv 7-9.

Vaikka helpotti taas nähdä kaverit kunnossa ja kasvaneina niin kyllä niitä huolia ja pelkoja edelleen on. Seuraava lääkäri on rakenneultra 2 kk päästä. Siinä välissä tietysti neuvolakäynnit, sydänäänet siellä ainakin kuulee. Tällä hoitotaustalla ja vuosien yrityksen jälkeen ja vielä kun on kaksoset tulossa, tuntuu ettei pysty relaamaan yhtään. Mutta päivä kerrallaan on elettävä ja kaikki on toistaiseksi hyvin ja toivotaan niin jatkuvan loppuun saakka.

Olen kyllä tietoisesti välttänyt suurempia ponnisteluja. Ukko on saanut tehdä pihahommat (lapiointia, terassin maalausta jne.) Koiria käytän lenkeillä päivittäin, rauhallista kävelyä. Ja jos jotain tulee niin lääkäri sanoi, että saitsulle sitten vaan lepäämään.

Jännä tuo meidän identtisyys/ei-identtisyyshomma. Ensimmäinen lääkäri rv 7 sanoi että samassa pussissa ovat eli ovat identtiset. Viikkoa myöhemmin toinen lääkäri sanoi että kalvoraja näkyy, mutta yksi istukka kuitenkin. Ja nyt sitten kolmas lääkäri sanoi että olisi omat istukat. Eli lopputulema olisi se, että kun kaksi alkiota siirrettiin, nämä kaksi olisivat kiinnittyneet. Se vuoto ja " klöntti" rv 6+6 olisi saattanut olla vain verihyytymä, ei ulos tullut alkio. Ota tästä sitten selvää... Mutta raskauden riskien kannalta tietysti on parempi mitä vähemmän sikiöillä on yhteistä.

Hyvää jatkoa helmikuiset! Ja yritetään olla murehtimatta...

Vierailija
9/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten onneksi tullut. Se jäi siihen vaaleanpunaiseen ja pariin veritippaan. Torstai yön näin kuitenkin kivoja keskenmenounia joten kyllä oli yön jälkeen levollinen olo. Ensi to sitten saadaan tieto kuinka siellä voidaan.

Neuvolaa en ole vielä tilaillut, sitten to jälkeen voisi asiaa miettiä.

Vierailija
10/39 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikille menee suhteellisen hyvin, pieniä pelon sekaisia tuntemuksia huomioimatta ;-) Se on kumma kuinka nuo koetut keskenmenot vaivaavat taustalla.

Minkälaista pinoa kehitellään? Ideoita?

Nikki, ikä, hoito-muoto & -kerrat, km, rv, laskettu aika, asuinpaikka ( ei pakollinen)... Mitä vielä?

T:Siiri rv 11+6

Vierailija
11/39 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan taas! Hyviä ehdotuksia siiri, mutta jättäisin tuosta esittelystä ne rv:t pois.. Ainakin itsestä tuntuisi helpommalta seurata tilannetta, kun aina kirjoituksen jälkeen olisi kirjoittajan rv:t sillä hetkellä. Niin kuin nytkin on laitettu. Ja siihen esittelyyn voisi laittaa lapsiluvun, jos ennestään. Ja olisiko hullua, että mentäisiin aina kuukausi kerrallaan tätä meidänkin pinoa, niin pysyisi ehkä paremmin kärryillä? Esim. nyt alkaisi helmikuisten elokuu tms.

Mutta miten se esittelysivu sitten kulkisi mukana? Ööö.. täällä on yks tietokonenero... :)

Miikuli 10+5

Vierailija
12/39 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskaltaa taas hetken hengittää :)

Tänään ultrassa käyty pikkuista vipeltäjää katselemassa joten hyvillä mielin! Mulla oli tuossa välillä rv 9 rusehtavaa vuotoa hetken ja toooosi matalalla profiililla ollut siitä asti, ei oo uskaltanut yhtään nauttia vielä. Mutta nyt senkin edestä!

Tuo esittelypino on hyvä idea. itse en kyllä ymmärrä hölkäsen pöläystä miten se kulkee pinojen mukana yms, mutta hyvä että joku ymmärtää:)

Tosiaan tänään viikkoja 11+3. Pieni Toukka vastasi hyvin viikkoja, niskaturvotusta ei ihan selkeästi päässyt mittaamaan mutta lääkäri sanoi " ettei näyttäisi olevan turvotusta" . Vilkkaasti liikehti. Istukka kohdunsuulla vielä, joten voi olla että se oli vuodon aiheuttajana..

Oma olo on alkanut hiljalleen helpottaa. Oksentaa ei enää tarvi kun satunnaisesti ja melkikaikkea pystyy jo syömäänkin, no makea kyllä tökkii mutta ranskalaiset ja hampurilaiset maistuis senkin edestä!

Lomaa vielä tämä viikko -enää, sitten pitäisi jaksaa töihin raahautua ja ehkä salaisuudenkin jo töissä joutuu paljastamaan -sen verran pömppö tuo mun maha kyllä jo on..

Terhi

Vierailija
13/39 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli meilläkin np-ultra. Turvotusta ei ollut ja molemmat liikkuivat siellä tosi vilkkaasti ja heiluttelivat käsiään ja tekivät kuperkeikkoja.

Aivan mieletön tunne nähdä ne vaavit siellä kasvaneina...olen ihan onnesta sekaisin...Molemmat olivat noin 5 cm eli vastasivat hyvin viikkoja 12+1. Neuvola 14.8 ja seuraava ultra 11.9. Eiköhän tässä nyt uskalla jo huokasta... kätilönkin mukaan nyt ollaan positiivisesti positiivisia!

Ai niin siitä pinosta vielä, ne alkutekstit tarttee varmaan jonkun (esim. minä tai joku muu...)aina kopioida edellisestä viestiketujusta seuraavaan. Automaatiota sekin ;-)

Masunkasvattelua kaikille!

T:Siiri + Toivo & Unelma

Vierailija
14/39 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh! hienoa, te voitte jo tosiaan huokaista pahimmat pelot kauas pois! Toki ei ikinä voi tietää mitä elämä tuo tullessaan, mutta kyllä minulla ainakin tuo np on jonkinlainen joko suuren stressin tai helpotuksen paikka. Täällä vatsa sekaisin odotan sitä samaista etappia, joka on vasta viikon päästä torstaina. En millään jaksaisi odottaa! jokaista nippailua tässä kauhulla kuulostelen...

mitenkä tuota se alkusivu tehdään, kun jos kaikki ei kirjota vuoronperään, niin ne esittelythän menee mihin sattuu? Tai pitääkö niistä tehdä oma pino, joka aina kopioidaan jotenkin mukaan... en ymmärrä...

p.s blondi!!

miikuli 11+0

Vierailija
15/39 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Miikuli, kyllä sullakin kaikki on hyvin, muakin välillä vihloo vatsasta niin vietävästä ja polttelee...

Pinosta eli pitäisi varmaan tehdä sellainen pino missä kaikki laittaa nuo halutut asiat ja sitten vaikka joku ( esim. minä) kopioi ne tekstinkäsittelyohjelmaan ja siirtää sitten aina uuden kuukauden alkuun tai jotain.... eli tuo vaatii varmaan vähän työtä, kun ei ole sellaista muuta automatiikkaa....;-)

Vierailija
16/39 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on vihdoin pakaasit purettu vikaa kertaa tällä lomalla. Italian matkan jälkeen käytiin vaan pesemässä pyykkiä kotona ja suunnattiin samantien mökille rauhoittumaan muutamaksi päiväksi. Eilen tultiin sitten Hämeenlinnan Asuntomessujen kautta kotiin. Oli kyllä aika rankka päivä. Paljon tuli käveltyä...

Tänään lupasin lähteä kaverin kanssa läheiseen puistoon lastenvaatekirpparille. Jo tossa aamulla herättyäni (aamuvirkun kirous) purin kaveriltani saamani äitiyspakkauksellisen vauvanvaatteita kaappiin odottamaan käyttöä. Toivottavasti ne saadaan käyttöön mahd. pian.

Tänään menossa 10+1. Pahoinvointi on jo hellittänyt, vähän etoo välillä, mutta lääkkeitä en enää tarvitse. Vuoto loppui kans mökillä ollessa. Sain maanantaina floorakokeen tulokset ja nekin oli negaa, eli luottavaisin mielin eteenpäin kohti ens maanantain ekaa neuvolaa ja lähitulevaisuudessa häämöttävää np-ultraa. Oireita on pahoinvoinnin loppumisesta huolimatta riittämiin; rinnat aristaa iltaisin, hiki haisee ja kamalasti on finnejä. Iltaisin myös palelee ja etenkin öisin mahaa repii oikein kunnolla vaihtelevasti kummaltakin puolelta. Tällä hetkelläkin repii...eli kai sen täytyy olla hyvä merkki. Mies pitää huonoina hetkinä toivoa yllä painamalla pään vasten mun masua ja kertomalla, et kyllä sieltä kuuluu edelleen tsuku-tsuku-tsuku... :)

Siirille onnittelut ultrakuulumisista ja kiitokset " listaemoksi" ryhtymisestä.

Mä voisin kirjata mun esittelyni tähän, jos vaikka sen mukaan saatais muotoiltua yhdenmukaisiksi kaikki. Itse ajattelin jotain tällaista :

-nimimerkki

-iät

-asuinpaikkakunta ja perhetausta

-yritysaika/lapsettomuushoitovaiheet

-nykytilanne (LA)

Nonna-80: Minä -80, mies -78. Helsingissä asutaan rivitalossa. Yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisissa 2005 vuodesta. Yritys alkoi 10/2003, eka raskaus 10/2004, josta keskeytynyt km 12/2004 rv 14. 3/2006 ensikäynnille KOS:iin, tutkimusten jälkeen PCOS -diagnoosi ja Clomit 9 kk:ksi. Yksi kemiallinen raskaus tuloksena. Vuoden 2007 alussa siirtyminen Väestöliittoon, eka inssi 1.5.2007 (negaa), toinen 30.5.2007 ja plussaa. LA 20.02.2008.

Mitä olette muut mieltä tosta? Ja ton wordin tai vastaavan käyttö on varmaan se helpoin. Ekan kerran kun lista on tehty, voidaan sit vaan copy-pastella ottaa edellisestä pinosta se uuden pinon alkuun. Ja kuukausipinot riittää varmasti!

Nyt suihkuun ja aamupalan laittoon.

Nonna

Vierailija
17/39 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se ihan hullua, jos laitettaisiin vähän selkeämmin ne esittelyt, esim.ranskalaisilla viivoilla siihen pinoon? Tietysti jos haluaa kertoa laajemmin perhetaustaa, niin tuleehan sitä tekstiä sitten. Hyvää yritystä on nonna ja siiri! : ) Kai tästä se esittelypino vielä kehkeytyy, kunhan kunnolla on tuumattu! ; )

Huh nonna, eikö siellä italiassa ollut ihan mahdottoman kuuma? kuinka jaksoit olla siellä? meidänkin piti lähteä sinne häämatkalle, mutta en uskaltanut sitten kuitenkaan varata matkaa kuumuuden ja mahd. mahataudin varalta. Saan aina etelässä sen kuitenkin. Mutta oli kyllä varmaan hienot seudut?

Mulla huomenna eka neuvola ja pelottaa, jos se th ei edes yritä kuunnella dopplerilla, tai jos ei kuulu. Kaipaisin niiiin kovasti jotain varmistusta vauvan olosta! täytyy ihan itkeä pillittää, kun on tää jännitys niin koettelevaa. Ja lauantaina sitten pitäis olla se onnellinen hääpäivä, huh.

Ihan kamalaa, kun mun maha näkyy jo niin että vieraatkin arvaa raskauden, ja jos se sit onkin ensi vkon ultrassa esim. keskeytynyt km. ..

Samoin meni sitten työpaikka turhaan raskauden takia, jos ei kaikki olekaan hyvin. Muutenkin tällä seudulla huonosti töitä..No, ei tietysti pitäis näitä pohtia niin kauan kun kaikki voi olla vielä ihan hyvinkin, mutta mulla on nyt niin kova pelko tästä jutusta.

uskon, että joku täällä ymmärtää, koska on niitä km taustoja muillakin. Voimia ja hyvää ola kaikille!

miikuli 11+1

Vierailija
18/39 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että saadaan meille esittelypino!

ON: Kävin eilen yksityisellä ultrassa. Masussa liikehti pieni asukas, jolla oli mittaa 2.5cm ja vastasi viikkoja 9+1. Kaikki siis tällä erää hyvin.

Eka neuvola mulla on ens tiistaina ja np-ultra on sitten 13.8. Vähän kyllä tuo neuvola jo jänskättää. Edellisestä raskaudesta kun on jo viis-kuusvuotta aikaa (siis raskaudesta josta syntyi lapsi).

Ai niin, oireista piti kertoman. Suurin kuvotus on takanapäin, mutta oksensin eka kerran tiistaina. Samoilla viikoilla kuin esikoisesta aikanaan. Pientä vaaleanruskeaa vuotoa tulee harvasepäivä (esikkoa odottaessa oli samoin). Rinnat aristaa. Mutta, se mikä on tylsintä on se, että yöllä saa ravata 1-3 kertaa vessassa ja muutenkin oon nyt pari viikkoa kärsinyt unettomuudesta. Ei siis tahdo vessareissun jälkeen uni jatkua. Onneksi enää 2 työvuoroa edessä ja sitten alkaa kesäloma! Onko teillä muilla uniongelmia?

Mutta, tässäpä nämä tärkeimmät.

T: Auris, 9+2

Vierailija
19/39 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jänskä aamu...yölläkin tuli tosi huonosti uni silmään...

Viikon vuodottomuuden jälkeen tuli taas ruskeaa tuhrua lauantaina ja oli kipujakin. Koko alavatsa tuntui jotenkin oudon herkältä.. Ajattelin kuitenkin, et kun verta ei tullut eikä ollut menkkakipuja, et odotan rauhassa tän aamun neuvolaan.

Oireiden väheneminen samaan aikaan kans pelotti. Pahoinvointia ei enää pahemmin ole ollut, pientä ellotusta, jos ruoka-aikaan ei ole syönyt. Tissien arkuus on kans jäänyt vaan iltoihin. Palellut ei ole pahemmin missään vaiheessa. Kovat repäisykivut on kans olleet lauantaista asti kiusana, enemmän vasemmalla puolella.

Just tulin sit sieltä ekasta neuvolasta. Kaikki ok. Sydänäänet kuului selvästi, taajuus 170, eli eka veikkaus on, että poika olis tulossa. :)

Pojalle onkin ollut jo monta vuotta nimi valmiina.

Niskapoimu-ultra-aika tulee sitten jossain vaiheessa Kätilöopistolta. Se me valittiin synnytyssairaalaksi. Toivottavasti päästään pian kurkkimaan Nallekarkkia.

Helpotuksen huokaus pääsi ja kyyneleetkin tuli heti kun ulos päästiin. Mies vaan tokaisi omaan tuttuun tyyliinsä et " onneksi kuului, ettei tartte taas mihinkään ultraan lähtee ravaamaan"

No, mut pääasia, et kaikki on ok.

Nonna ja sitkeä Nallekarkki rv10+5

Vierailija
20/39 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonna : HIENOA! Nyt voit hengittää helpommin, vai mitä!

Pinosta: Aloitetaanko huomenna siis elokuussa uusi pino johon kerätään kaikkien taustatiedot vai kerätäänkö ne tämän pinon loppuun?

Oma napa: rv 13 alkoi tänään. Paha olo jatkuu ja väsymys ja vessassa saa edelleen juosta vähintään 2 krt yössä. Täytyy siis todeta että kaikki on hyvin pikkuisilla ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä