Mieheni on venäläinen ja vauvalle olisi nimi hakusessa
eli ehdotuksia nimestä vauvalle, sekä tytön että pojan, otetaan ilolla vastaan.
Jotakin sellaista nimeä haetaan joka olisi venäläinen, mutta kuitenkin suomalaiseen suuhun sopiva, kirjoitusasun tulisi myös olla yksinkertainen ja " sama" molemmilla kielillä.
Kommentit (18)
toiseen nimeksi venäläistyyliin isän nimi esim. jos miehesi olisi igor venäjällä olisi igornina/igorvits niin,suomentyyliin igorintytär/poika????
tyhmästi tuli selitettyä...
Mä kuitenkin välttäisin todella venäläisiä nimiä, esim. pojilla Vladimir, Sergei jne. Mielummin joku Aleksei, mitä voi olla ihan suomalaisellakin lapsella.
Jotkut tyttöjen nimet tuo valitettavasti monen mieleen huoran, esim. Tatjana, Irina jne. :( Niitäkin mä välttäisin.
mutta myös kansainvälisesti yleiset nimet voisi olla hyviä kuten Julia, Anna, Veronika
Haluamme kasvattaa lapsemme kahden kulttuurin ja kielen lapseksi. Ja onhan meillä venäläinen sukunimukin joka paljastaa sukujuuret vaikka etunimi olisikin supisuomalainen matti tai maija!
ap
Miten olisi esim. Anastasia? Pojalle ihana nimi Valeri? Tykkään paljon myös nimistä Petja ja Ilja!
Ei ole mikään häpeä olla venäläinen (kommenttina sille, joka piti venäläistä nimeä taakkana).
Eli joku suomenkieleen sopiva venäläinen nimi on hyvä valinta.
Mä tykkään Miskasta ja Irinasta.
Alexander, kiva ja mahdollinen ks-llä
Ivan, ei
Alexei, ei tällä kirjoitusasulla! X-kirjainta ei venäläisissä aakkosissa ole... Aleksei näyttää kirjoitettuna typerältä mielestäni
Niki koiran nimi... =)
Sonja, liian suomalainen,
Katja, liian suomalainen
Elena miehen äidin nimi
Irina, tuo mieleen huoran
Anna, mahdollinen
Natalia, ehkä
Alma, ei
Misha, on lempinimi Mihailista joka on miehen isän nimi
Nikolai, mahdolinen
Konrad, ei
Miska, Miro, Irina, Lilja... ei mikään näistä
ap
Voisit viestittää omaa kulttuuriasi etunimellä.
Victor tai Valentin, ei minun makuun
Nadja on lempinimi nimestä jota en osaa edes kirjoittaa.... joku Nadjesna tmv. sinällään Nadja ihan ok, saattaa vaan aiheuttaa sekaannusta venäjällä
Sofia ei mielestäni tarpeeksi venäläinen
Anastasia, kiva muttei sovi yhteen sukunimen kanssa ja hiukan hankala suomalaisille lausua ... Anastasiia
Valeri ei minun mieleen
Petja liian lähellä omaa nimeäni
Ilja pidän kovasti
ap
Andrei
Dimitri (Mitro, Mitja)
Feodor
Grigori
Kiril
Konstantin
Nikolai
Serafim
Valentin
Vasili
Antonina
Iraida
Jefimia
Katarina
Ksenia
Larissa
Lydia/Lidia
Serafima
Tatiana
Taisia
Valentina
Valeria
Varvara
Veronika/Veroniki
Zinaida
välitä noista ryssäkommenteistä! venäläiset nimet on mielettömän kauniita voisin antaa omalle lapselleni vaikkemme olekaan venäläisiä
Vladimir, Jura, Sasha (joo se on lempinimi jostakin)
Katinka, Katja, Tanja, Marina, Anna, Tatjana