MAALIKSET ' 05 vko 16-22.7.07
Kommentit (16)
No niin, milloinkohan olen koneella kerennyt istahtaa niin, että saisin kirjoittettuakin jotain.
Meillä miehellä alkoin tänään vika loma viikko. Aika sujuvasti ollaan oltu tuolla minun isälläni. Nyt oli pakko tulla kaupunkiin harjoittelemaan arkea ja hoitamaan asioita.
Loma on muuten mennyt kai ihan ok, mutta aika rankkaa ollut. Puol tuttava perheen 3v lapsi hukkui tuossa pari kolme viikkoa sitten. Sitä ei voi vieläkään käsittää, miten nopeasti kaikki voikaan tapahtua. Käännät pääsi hetkeksi niin jotain kamalaa tapahtuu.
Meidän lapset sairastaa sitä samaa yskää/nuhaa vieläkin. Mitään tulehdusta ei ole missään, ootetaan vaan milloin loppuu. Yöllä herätään monta kertaa. Tai ainakin mie herään. Kärsin nyt totaallisesti unettomuudesta. Illalla en nukahda vaikka väsyttäisikin. Kun sitten vihdoin uni tulee, jompa kumpa lapsista herää. Molemmat on tällä hetkellä erittäin herkkäunisia, heräävät heti jos toinen itkee/yskii. Viime yönäkin meni 2h kunnes lapset nukkuivat ja meni kauan kun mie sitten sain unen päästä kiinni. Yöllä saatan valvoa 4 tuntiakin, vaikkei lapset olisikaan heränneet..Normaali unimäärä on tuollasta 4-6h yössä. Olen väsynyt.
Nyt myös olen tilannut lääkäriin ajan. Hormoonijutut on edelleen ihan sekaisin ja pakko puhua tästä unijutusta. Ei näin voi jatkua, kasvoista näkee väsymyksen ja hiukset tippuu päästä..taas. Kosmetologini, hierojani ja kampaajani passitti miut varaamaan lääkäriajan ;)
Onneksi mies on ollut nyt kotona, mutta mites sitten kun hän menee töihin.
Itsekin kävin tänään työkkärissä ilmoittumassa työnhakijaksi. Luulenpa että tässä syksyllä jään sitten ihan työttömäksi työnhakijaksi. Etsitään miulle jotain vuorotteluvapaan sijaisuutta.
Paino on pikkusen noussut. Tiiän kyllä ihan syynkin. En voi nukkua päiväunia, niin jostain se energia jaksaa on saatava. Se on sitten tullut herkuista..;)hmmm..vai onko se sitten tekosyy tiedä häntä. Jotenkin sitä ajatteli että kun taas arki alkaa niin sitten taas pisteille. Kyse nyt on onneksi vaan 1.5kg:sta. Mutta silti..
Muuten on mennyt tosi kivasti. Nautittu kovasti, kun isä on kotona.
Galluppeihin, että joo tosi huono oon antamaan niitä tippoja. Maitoa onneksi menee..karkkia meidän likat syö jos sitä on. Mimmi on tosi herkkupeppu, sen karkin syömisiä pitää valvoa. Söisi meinaan koura kaupalla ja aina. Keneen lie tullut ?? =)
Nyt lopettelen. Tässä meijän kuulumisia. Hieman synkältä vaikuttaneen, mutta aurinkoisin mielin pyritään olla..mitä tuolta vesisateelta pystyy.
Tuulia
Mulla edelleen skandit pois kaytosta...Mutta mutta, tulinpahan vaan hehkuttamaan, etta Helmi on vihdoinkin bonjannut pottaan pissaamisen! Eli joko tulee sanomaan, etta pissattaa tai sitten menee ihan itse vaan potalle ja tulee ilmoittamaan, etta pissa tuli. Jee! Tatahan meilla on nyt sitten juhlittu joka pissan yhteydessa laulamalla jossain Nannyohjelmassa ollutta laulua Pissa tuli pottaan, pissa tuli pottaan. Kakka on edelleen saalistamatta. Kylla Helmi sitakin yrittaa, mutta hanella on niin kova kakka, etta se on ihan papanaa, joten han sitten lopettaa pakertamisen yhden papanan pudottua pottaan. Mutta tastahan tama lahtee! Ei ole enaa tullut pissoja lattialle tai housuun ja kylassakin Helmi ilmoittaa, kun pissa on tulossa niin kaydaan sitten liruttamassa pyttyyn.
Muuten menee vanhan kaavan mukaan eli ei kurjuutta kummempaa. No, ei nyt ihan niinkaan. Ihan normielamaa vietamme.
Tuulialle tsemppia ja jaksamista! Toivottavasti saat apua laakarista!
lehtovi ja Helmi
Ei tainnut katko kestää kuin juuri viikonlopun yli. Nyt on siis kamppeet siirretty kokonaan uuteen kotiin, ja kummasti kaksion tavarat täyttää myös neliön! Kylppäri on vielä keskeneräinen, mutta ollaan käyty sukulaisissa saunavierailulla.
Tytön puheesta vielä sen verran, että r-kirjain ja kaksoisk puuttuu. Haarukka on siis haakutti ja sammakko sammutti, simpukka simputti,..
Pikkukakkosen on tulossa marraskuussa, la on siinä puolivälin tienoilla.
Viikkoja on siis parikyt ja risat. Neuvolakortti kertoo tarkemmin, kunhan se löytyy jostain laatikosta.
Tuulialle jaksuja unettomuuden ja huonounisten ipanoiden kanssa. Olen taistellut kummankin kanssa ja kumpikin on tosi uuvuttavaa.
Nyt nukkumaan, niin voi nauttia hereillä viimeisistä parista lomapäivästä.
korvapuustit
Veljeni oli laittamassa aamusti konettamme kuntoon ennenkuin ensi kuussa lähteen norjaan töihin:S Kurjaa kun kotona on 5kk ikäinen lapsi. Tahtoo saada ostettua oman talon ennenkuin täyttää 40v. Sanoi et tarvis opiskella kieli ni vois päästä lautoille töihin ni vois olla töis 6viikkoo ja saman verran kotona. Nyt 5viikkoa töitä ja viikko kotona:S
No just eipä tää tänne kuulu mutta ny alkoi mulle puhumaan Emiliasta kun tällä on tämmönen ongelma hänen ja ehkä muittenkin. Kun joku muu komentaa siis tarkottaa mun sisaruksia vetää herneen niin kovin nenäänsä ei rauhotu kenenkään muun sylissä kuin minun ja ei aina munkaan ihan heti tärykalvot on kyllä saanut mulla kyytiä. En tie ja kun isoveli on kehitysvammainen ja Emilialla se puhe ei tunnu edistyvän. Ja meno on aina satalinssis jollei viel enempi. Ei osaa odottaa tai olla rauhallinen vai onko muillakin näin. Musta tuntuu että ei:S Aattelin huomenna terkalle soittaa tosta puheesta ja muusta. Veli jo sanoi tänään et on jotain autistista ku sen takia että tulee aina kun huutaa krokotiilin kyyneleet ja suuttuu kovin ja on tempperamenttinen. Veljen mukaan se ei oo normaalii et noin kovasti pahoittaa mielensä pienestäkin jutusta. Siihen ei tarvita ku ei sana muulta ku multa ni hirveä huuto alkaa ja jos veli ottaa sen syliin ni sit se vasta yltyy? Ei rauhoutu vaan vaan kauhenee? Mun sylis sit rauhottuu. EN tiiä onko tää sitä sit ku esikoinen ei ol terve vai mitä mut mielipiteitä saa sanoa ja sori jos sekavaa saa kysyä jos ei ymmärtäny.
T.Satu+lapset
Tuulialle myös jaksamisia ja koita saada apu nukkumiseen
Kyllä se taitaa nyt olla todellakin Suomen kesä kirjaimellisesti.Eilen satoi ja paistoi vuoron perään.Ja vettä tosiaan tuli aina ihan kaatamalla ja sit hetkessä oli ja arska esille...Nyt paistaa aurinko,toivottavasti koko päivän.
Tuulilalle itselleen kovasti jaksamista ja toivottavasti saat lääkäristä apua unettomuuteen.Ja pikapika paranemissäteitä lapsosille.
Meillä kyllä nukutaan yöt läpeensä,mut aamut on nyt viikonlopusta asti alkaneet jälleen kuuden jälkeen....ja sit Juuso on kiukkuinen kun väsyttäis mut ei suostu nukkumaan.Ja tähän kun yhdistetään uhmaraivarit ja halleluuja!!Iltapäivästä rupee itelläkin väsy oleen kova ja tekis mieli nukkumaan.Vaan tänäänkin olen iltavuoroon menossa..
Juuson kun saan vietyä hoitoon,lähden pankkiin uutta pankkikorttia tilaamaan.Tai visa-yhdistelmän ajattelin ottaa ja uudella nimellä.
Nyt lisää kahvia et heräis ihan oikeesti.
Suohomppeli81 ja Juuso
Kyllä on kiirettä lomalla :-D
Pikaisestit tulin toivottamaan parempia säteitä Tuulialle ja Emilialle! Lähetän teille paljon voimia!
Korvapuustit: miul on laskettu aika 11.11, oma kierto ja ultra kertoo että 7.11. Mutta marraskuussa kuitenkin :) Miten olet voinut? Entä tiedättekö sukupuolta?
Juu mutta nyt on taas mentävä, neiti kesäheinä huutaa tuolla annapuuloo eli mannapuuroo on mentävä tekemään, mies polttaa sen aina pohjaan.
Hei vaan!
Olen tässä vuorokauden ladannut akkuja ja lähden likkoja hakemaan mummolasta. Ihanaa oli olla vaan, en tehnyt mitään. (mitä nyt aamulla imuroin ja äsken kävin kampaajalla)
Yritin nukkua normaalisti, siinä kuitenkaan tietenkään onnistumatta. Kuitenkin teki hyvää olla yksin, hiljaisuudessa.
Huomenna onkin sitten se lääkäri ja iltapäivällä lähden Lpr:taan kaverille yökylään. Illalla mennään Lappeenranta festivaaleille. Kivaa siis tiedossa.
Empalle jaksuja, toivottavasti asiat selviää. Kiva kun kävit kirjoittelemassa. Mitä neuvolassa sanottiin?
Nyt mie lähen hakemaan kullanmuruja kotsaan. Mummolassa odottaakin mustikka/mansikka piirakka ;)
Palaamisiin.
Tuulia
Soitin terkkarille eilen ja huomenna mennään siellä käymään ja siellä jutellaan sitten paremmin. Mutta ny syömään.
T.Satu
Ensin kysyn mieltäni vaivaavan asian pois päiväjärjestyksestä: TUULIA/TEL mikähän mahtaa olla sen vaatekassin kohtalo? Ei muuten mutta laiton sinne mukaan yhteystietoni, en haluaisi niiden joutuvan vääriin käsiin:-)
D- vitamiini menee aamupuuron seassa Jekovittina silloin kun puuroa syödään. Nyt lomalla harvemmin.....
Meillä ollaan sitten vaipattomia JEEEEEE Myös yökuivia. Mä kun luulin ettei tyttö opi " ikinä" kuivaksi. Kävi tosi nopeesti, nyt ollut kolme yötäkin peräkkäin kuivana. Siis mitä mä teen noille hamstraamilleni vaippasäkeille??????????
Empalle: tunnistan aika pitkälle itsestäni tuon lapsen tarkkailun. Meillä kun tuo keskimmäinen on e-lapsi, tulee kiinnitettyä huomiota liiankin tarkasti pienen kehitykseen. Hyvä kuitenkin että olet menossa sinne nla:n. Jos kaikki ok saat mielenrauhan. Jos taas jotain tarkkailtavaa saatte avun ajoissa, eikä niinkuin valitettavan usein on, että sitten lähellä kouluikää ruvetaan apuja hakemaan. Voimia joka tapauksessa.
Uskallankohan tätä hehkuttaa, todennäk. viikon päästä kaikki lapset menossa yökylään(kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että onnistuu).
Öö mitä tehdään kun ollaan ilman lapsia kaksin miehen kanssa:-O siinäpä " pulmaa" kerrakseen!
Vaatekassi taitaa olla vielä tuolla Telillä- tänne se ei ole vielä saapunut. Luulen että Tel on ollut niin kiireinen muuttojen kanssa niin ei ole sitä kerennyt postittamaan. Sovittiin silloin että laittaa postin kautta, kun nuo tapaamiset meni ihan mönkään.
Mie yritän paremmalla ajalla taas kirjoitella. Kertoilen sitten lääkärikuulumisia. . .
Tuulia
Terveydenhoitaja sanoi että ihan normaalia uhmaikäisen käytöstä. Ja leikeistä mitä Emilia touhusi sanoi olevan ihan ikätasoista ja kun tulee sitä omaa kieltä sanoi että valmiudet kuuluu olevan. Sanoi että jos loka-marraskuuhun mennessä ei ole tullut sanoja selviä sanoja ni ottaa sit uudestaan yhteyttä etä päästään sit puh.terapeutille arviointiin. Sanoi että mielellään ei ennen 4 vuotta puheterapeutille laiteta. Mut katsellaan. Tiedättekö muuten mitään hyviä sivuja mistä löytyis lasten loruja.
Nois d vitamiini tipoista et oon aika huono muistaan niitä antaan. Ny en muist mitä muuta kysyttiin.
T.Satu
Väsyttää..niin mitäpä muuta meille kuuluu. Inhottaa edes kirjotitaa mitään tänne kun kaikki ajatukset pyörii vain oman navan ympärillä.
No, ei asiat kai ihan niinkään ole. Moona opettelee kovasti kävelemään. Menee nyt neljän askeleen matkoja. Hassua kun Mimmi oli 10.5kk kun oppi kävelemään. Moona on ollut koko ajan pienempi, kun ei kävele. Nyt sitten meijän vauvastakin on kovaa vauhtia ihan oikeasti tulossa taapero.
Mimmiä ahistaa olla kotona. Ei kotiin ei kotiin, hoetaan aina kun ollaan jossain muualla kun kotona. Pappalassa tai ihan missä muualla Mimmi viihtyi tosi hyvin. Ei kitinää ei natinaa, mutta kaikki alkaa heti kun astutaan omaan kotiin. Eikö täällä ole sitte tarpeeksi tilaa vai mikä omassa kodissa ahistaa. Tuntuu inhalta, kun pitää koko ajan viihdyttää omaa lastaansa,että olisi normaali Mimmi kotonansa.
Kitkaa nyt myös parisuhteessa. Mie olen vain niin väsynyt, ettei miusta ole kovin paljon iloa. Itkettää jo pelkkä ajatuskin arjesta, kun olen yksin lasten kanssa. Mie valvoskelen edelleen ja tulen valvoskelemaan jatkossakin. Lääkäri ei pysty auttamaan miuta, kun mitään lääkehoitoa ei voi ajatella. Enkä haluisikaan. Verikokeissa kävin ja tutkitaan noita hormoneja esim. kilpirauhasta.
Tämän päiväinenkin riita, tuli ihan tälläsestä kun mies oli peilin edessä miun peilatessa. Tokasin, että katoa siitä..josta mies sitten veti pultit. " Sie olet aina niin kärttyinen.." en haluisi olla, en miekään tykkää itestäni, olen vain väsynyt.
Tietenkin kaikki kääntyy parhain päin, nyt vain on ollut vähän rankka puoli vuosi.
Tuulia
onneksi kerroit hyviä uutisia. omaa mieltä varmaan huojensi neuvolassa käynti.
t
Minäkin yritän tulla edes pikaisesti pinoilemaan. Ollaan oltu monta päivää mökillä ja eilen kun tultiin kotiin, lähdettiin koko perhe yhden kaveripariskunnan luo kylään. Tänään nukuin sit aamulla ruhtinaallisesti yhteentoista kun meni eilen myöhäiseen ja tänään illalla taas mennään miehen kanssa syömään. Henri menee äitini luo hoitoon siksi aikaa ja vauva tulee meidän mukaan. Maanantaina mennään miehen kanssa asuntomessuille ja ensimmäisen kerran molemmat lapset menee mammalle ja pappalle hoitoon. Hiukan kauhistuttaa jättää vauva jo hoitoon mutta eiköhän se pärjää kun vaan maitoa on tarpeeksi. Pumppaan huomenna pulloon valmiiksi, säilyvät jääkaapissa 2 päivää. Haetaan kyllä lapset sitten illalla kotiin eli ovat vain päivän hoidossa mutta kuitenkin jännittää, miten menee.
Muuten meillä menee ihan kivasti. Tuulialle lohdutukseksi, et mä olen kans kauheen kiukkuinen ja ärtynyt. Mua harmittaa se itseänikin mutta en voi sille mitään.
Yöt saan onneksi aikas hyvin nukkua. Vauva herää edelleen klo 03.30 ja 06. Nukkuu molempien syöttöjen jälkeen mutta tuon kuuden syötön jälkeen pitää sellaista käminää, et mä en täysin saa nukuttua vaan heräilen siihen välillä. Onneksi nukahdan helposti uudelleen.
Mua myös harmittaa kun ei pääse liikkumaan tarpeeksi. Mökillä ei oikein päässyt kuin kerran kävelylle kun ei siellä oikein ole maastoja ja nyt tänään tosiaan nukuin niin pitkään, että vain mies pääsi salille. Mun vuoro on sitten onneksi huomenna. Syön aivan liikaa herkkuja ja pelottaa, et nää löysät jää ikuisiksi ajoiksi vyötärölle ja reisiin raskauden jäljiltä. Paino onneksi on nyt samassa kuin ennen raskautta mutta oon paljon löysempi. Tarvitaan kuntosalia!!
Kiva, kun Emppa sai hyviä uutisia neuvolasta. Toivotaan, että huolesi on aivan turha ja Emilia oppii ennen kuin huomaatkaan paljon lisä : )
D-vitamiineista oli juttua. Mä oon aivan lahopää noiden tippojen kanssa. Oon lohduttautunut sillä, et Henri saa kesällä myös aurinkoa niin ei ole niin vaarallista jos unohtuu mutta nyt tarttee muistaa myös vauvalle....
Nyt mennään lasten kanssa ulos hetkeksi ja sit lähdetäänkin viemään Henriä äitini luo.
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
Kalamami, Henri ja pikkupoitsu 1 kk 3 pvä
Onneksi oli löysiä päiviä, niin oli sellainen pehmeä töihinpaluu.
Nasulina: Meillä on sama la. Jotenkin muistelen, että myös maalislapsesi on syntynyt loppukuusta. Muuten olen voinut hyvin, mutta tässä kesällä on ruvennut supistamaan aika kovasti. Sama juttu oli viimeksikin näillä viikoilla. Eipä auta kuin kävellä lyhyempiä askelia.
Menoksi--->
Korvapuustit
Nytkään en kerkiä tässä koneella olla. On niin paljon kirjoitettavaa, jotta täytyy etsiä sellanen hyvä hetki että voin kunnolla kirjoitella..
Palaan siis myöhemmin ja toivottavasti olen sitten kerinnyt lukea viime viikon pinon.
Tuulia