Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

--- Taustaelot vko 29 ---

15.07.2007 |

Tervehdys kaikille Taustaeloille! Kirjoitelkaapa kuulumisianne!

Uusi viikko ja uudet kujeet ; )

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vatsataudin kourissa. Ja pyykättävää riittää. Yllätys yllätys minä olen säästynyt taudilta. Mies ja pienempi oksensi viime yön. Isommainen sairasti sen viikonloppuna. Kun ei nyt ihan veteläksi laittaisi tuota meidän jo niin muutenkin laihaa lapsukaista. Ruoka ei eilen maistunut ollenkaan ja tänään olen vain vettä saanut alas hänelle. Väsynyt on pikkuinen. Ja isä se vasta kipeä onkin;) Kuten miehet aina.

Inhottavat ilmat ovat vaivanneet meitä. ei oikein ole kesä vielä lähtenyt käyntiin. Nyt paistaa aurinko, mutta mene nyt ulos kun kaikki kipeitä.

Perjantaina on sitten 1v. neuvola, joten selviää onko painokäyrä nyt lähtenyt nousuun. Olisi edes vaakasuora. Rokotuskin tulee.

Kylläpähän tuntuu taas valitusta tulevan joten siirryn tuonne pyykkien lajittelupuolelle. Parempaa päivää muille taustailijoille.

Vierailija
2/13 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa että sielläkin sairastetaan :( Pikaista paranemista sinne! Mäkin olen ollut mahataudissa, mutta onneksi mies ja poika on toistaiseksi siltä säästyneet. Onneksi mummo on ollut auttamassa, kun olo on ollut ihan vetämätön. Tuli taas mieleen, kuinka pitää olla onnellinen, että joku pääsee auttamaan, kun tarve on suuri.

On ollut tosiaan kurjat säät, ei oikein pihallekaan tee mieli mennä kastumaan. Poika haluaisi vaan kontata pihalla ja syödä ihan kaiken vastaantulevan. Saa olla koko ajan silmä tarkkana, kun pihan murskekivet vilahtavat suuhun. Sisällä taas hauskinta on kiivetä sohvan käsinojalle seinää vasten seisomaan, sekin aika vaarallista touhua. Tuntuu siltä, että kun itse on sairastellut ja poika jäänyt vähemmälle huomiolle (vaikka mummo ja mies on kyllä huomioineet), niin nyt se kaipaa huomiota erityistä huomiota äidiltä. No, äidin poikahan se on vieläkin :)

Toivotaan tosiaan aurinkoista uutta viikkoa kaikille!

Annu & poika 1208

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas alkanut hiljaisesti tämän viikon pino. Mahtaakohan kaikki olla lomatunnelmissa? Meillä lyhyt loma on lomailtu ja nyt eletään ihan tavallista arkea. Tosin tämä arjen pyöriyts tuntuu ehkä hieman kevyemmältä näin kesällä, uloskaan ei tarvitse puhkea paljoa päälle ja taitaa mieli muutenkin olla pirteämpi! :)

Meillä neiti on tehnyt lähes totaalisen stopin lusikoitavan ruuan suhteen. Tänään taisi mennä yhteensä korkeintaan 10 lusikkaa ruokaa. Nekin aika moisella kikkailulla. Ennan neiti söi niin, että laitoin sormiruokaa eteen ja niitä syödessään salaa sain välillä lusikankin suuhun. Nyt ei sormiruuat auta, syö kyllä leivät, juustot, hedelmät, mutta ei vahingossakaan avaa suuta lusikalle. :( Annoin maitoa hieman tavallista enemmän tänään, mutta kovin paljoa en maitomäärää viitsi nostaa ettei sitten vie loppujakin ruokahaluja. Onko kennelläkään mitään neuvoa tähän ongelmaan???

Neiti on viime päivinä innostunut taputtamisesta ja heiluttamisesta. Lisäksi kiipeilyn alkeita harjoitellaan. Eilen löysin neidin seisomasta isoveljen pikkutuolilta ja katseli samalla ikkunasta ulos. :) Ja musta oli niin sulosta eilen kun neiti antoi nukelle lusikalla ruokaa, kyllä noista tytöissä löytyy noita tyttömäisiä piirteitä nyt jo. Aika jänskä juttu!

Tänään neiti nukkui vain yhdet unet, vaikka tuntui jo aamu yhdeksältä väsyneeltä. Venytän ekat unet ruuan jälkeen niin että ollaan olkona aamusta konttailemassa. Neiti tykkää niin paljon olla ulkona, ettei pientä väsymystä edes huomaan. Tänään sitten oltiin kylässä iltapäivällä, eikä neiti suostunut nukkumaan siellä, joten oli noin klo 13.30 eteenpäin hereillä. Välillä vähän inahti, mutta taas oli uutta tutkittavaa ja taas jaksoi. Normaalisti nukkuu toiset unet noin klo 17 kieppeillä.

Mites muut, aiotteko mennä 1-vuotis kuvaan? Me aateltiin, pitäis alkaa kyseleen vähän hintoja. Onko kenelläkään tietoa? Sisaruskuvaakin oon miettinyt...

Nyt pitää mennä tekeen kotihommia. Meillä menee " mukavasti" pari tuntia kotihommissa, sen jälkeen kun muksut on nukkumassa.

PojanJaTytön äiti

Vierailija
4/13 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alettu nukkumaan. Voi miten ihanalta tuntuu. Kolme yötä olen nukkunut alakerrassa sohvalla ja mies on ollut pienen kanssa nukkumassa ja hyvin on mennyt. Muutaman kerran yössä antanut tutin ja tyttö on rauhottunut siihen. Ihan turhaan pelkäsin ja jännitin yösyöttöjen lopettamista.

Tämä on muuten vaikuttanut meillä sitten päivällä syömiseenkin. Ruoka menee paljon paremmin nyt alas. Vähän vaan mietityttää, että juoko tytteli nyt tarpeeksi...

Loppuviikosta me lähdetään kesälomareissulle, kun mieskin aloittaa lomansa. Tarkoitus ajella sinne pääkaupunkiseudeulle asti. Siinäpä sitä onkin sitten ajamista...

Kävelemään lähteminen on meillä tosi lähellä. Koko ajan seisoskellaan ja hytkytään ja mahottomasti nauretaan.

Meillä on siirrytty yksiin päiväuniin, jotka otetaan noin 11.30-14.30. Illalla nukkumaan kaheksalta ja heräillään puoli kahdeksan tai kahdeksan aikoihin.

Hyviä lomia muillekkin!!!

Vierailija
5/13 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittelen minäkin meidän kuulumisia lyhyesti.

Meillä mennään kaksilla päiväunilla, joista ensimmäiset kuitenkin vielä yleensä ennen lounasta. Ja vaikka nukkuisi vasta lounaan jälkeen, niin toiset unet tarvitaan vielä neljän paikkeilla. Yhteensä päiväunia nukutaan noin kolme tuntia. Mutta yöt on kyllä rikkonaisia. Yösyöntiä kun harrastetaan, niin heräillään kaksi, kolme kertaa yössä. Ja imetystä en taida ihan lähiaikoina olla lopettamassa, sen verran innokkaasti täällä vielä rinnalla viihdytään. Vähitellen pitäisi tietysti alkaa vähentämään...

Uusia leikkejä tyttö näyttää oppivan koko ajan ja sitä on hauska seurata. Ja omaa puhetta tulee koko ajan lisää, varsinaisia sanoja ei vielä ole. Äitää on sanottu jo pidempään, mutta taitaa sillä olla vielä useampia merkityksiä äidin lisäksi. Kovasti kyllä komennetaan ja kiukkuakin jo löytyy. Mukavaa aikaa tämä kun lähestytään jo kovaa vauhtia 1-v. synttäreitä!

Mukavaa viikon jatkoa kaikille taustaeloille!

Vierailija
6/13 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pitkin päivää sadellut enemmän ja vähemmän. Välillä on aurinko paistanut, mutta synkkiä pilviä on ollut jo lähellä tulossa, joten en ole jaksanut alkaa pukemaan ulkovarusteita. Nyt tyttö tosin nukkuu ulkona, mutta äiskän ja vanhemman tytön ulkoilut tekemättä.

Meidän eloinen ei viihdy yhtään yksikseen, konttaa koko ajan minun ja sisaren perässä. Erityisen mukavaa tuntuu tällä hetkellä olevan seisomaan nouseminen äitiä vasten. Tee siinä sitten kotihommia, kun toinen seisoo jalkojen juuressa ja pitää lahkeesta kiinni. Muutoinkin meillä noustaan nyt seisomaan jatkuvasti ja ihan kaikkea vasten. Tänään avasin välioven, kun tulin sisään ja tyttö kaatui, kun seisoi ovea vasten. Ilman tukea ei seiso vielä yhtään, mutta selvästi on viikon aikana tasapaino parantunut.

1v valokuvaan olemme menossa, sisaruskuvaa vielä mietin. En tiedä, jaksaako tyttö kahta kuvaussessiota. Meillä on otettu 1/2-vuotiskuvakin, kuvia siis riittää, joten en tiedä, löytyykö sisaruskuvalle edes paikkaa :-)

Aloin eilen keittämään puuroa tavalliseen maitoon ja samalla siirryttiin ihan tavalliseen kaura-ruispuuroon. Tähän asti meillä on syöty lasten kaurapuuroa ja tavallista kaura-ruispuuroa jauhettuna. Eilen vähän tökki syöminen, mutta tänään maistui jo oikein hyvin. Ihanaa, kun saa alkaa keittämään lapsille samaa puuroa! Ajattelin tämän viikon totuttaa tavalliseen maitoon puuron seassa ja ensi viikolla laitan sitten jo mukiin sinistä maitoa. Sitä myöten sitten alan lopettelemaan imetystä. Tuntuu kyllä, että maitontulo on ruvennut vähenemään huomattavasti eikä tyttökään enää malta imeä kuin aamuisin ja iltaisin kunnolla.

Toivotaan parempia ulkoilukelejä loppuviikkoon!

Vierailija
7/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin muutaman rivin kirjoittelisin, ettei pino huku ihan kokonaan.

Meillä tyttö on siirretty samaan ruokaan kuin muu perhe. Maistuu todella hyvin ja nyt on ruvettu syömään jo ihan kivan kokoisia annoksia. Päivisin käymme lounaalla asukaspuistossa muiden lasten kanssa. Menee ruokakin sukkelasti alas kun on niin paljon kavereita syömässä. Ihanaa kun joku muu tekee ruuan. On ihan lomaa jo sen takia kun ei tarvitse tehdä kuin yksi ruoka.

Rytmeistä on ollut juttua. Meillä tyttö hakee uutta rytmiä. Yrittää vähentää 3 päiväunet kahteen. Eli meillä nukutaan 12-14 ja illalla17-19. Lisäksi muutamana päivänä otetaan vielä aamupäivä unet 9-10. Nukkumaan tosin mennään vasta 23.

Meillä kävellään myös puita pitkin, niin kuin suurin osa eloisista näyttää tekevän. Myös konttaus taito opittiin muutama viikko sitten. Nyt liikkuminen hoidetaan noin puolet ryömien ja puolet kontaten esim. imurin johdon yli kontataan(on vissiin niin iso ja korkea este).

Meillä yöt kuullostaa samalta kuin peepu72:lla. Syödään yöllä useasti. Olen miettinyt myös yösyönnin lopettamista, mutta kertokaapa hyvä vinkkejä. Meidän edelliset lapset kun söivät yötä päivää, kunnes lopetin imettämisen kokonaan 1,5v. Eli miten saadaan yösyötöt pelkästään loppumaan?

Ja sitten kesägallup kaikille eloisille: Onko teillä joku suosikki kesälomakohde missä käytte joka vuosi ja mitä suosittelisit muille? Tähän vaikuttaa tietenkin perheen lasten ikä.

Meillä vakio kesäkohteet ovat lintsi ja Tukholma.

Nyt puistoon nauttimaan lounasta muiden kanssa.

Mukavia lomapäivä kaikille eloisille!

Angie ja 280806 tyttö

Vierailija
8/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tänään työt, olen tosin vaan elokuun loppun töissä. Tyttö jäi mummon hoiviin. Isällä alkaa loma maanantaina ja hoitaa sitten siitä lähtien. Kumma kyllä ei tunnu missään. Ehkä siksi kun tämä on toinen lapsi niin tuntuu vaan luonnolliselta jättää tyttö hoitoon.

PoikaJaTyttö:meillä on ollut myös näin kesällä ongelmia kiinteiden kanssa, ilmeisesti on vaan jano.

Viola

Vierailija
9/13 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja sää, sisällä köllötellään ja suunnittelen kirppisreissua tälle päivää. Poitsu vain ei ole oikein tyytyväistä seuraa kun on niin meneväinen, ettei malttaisi istua rattaissa kauaa. Noh, pakko on jonnekin päästä täältä seinien sisältä! Mies on töissä ja sieltä suuntaa suoraa raksalle pystyttämään meitin tölliä. Jotenka aikas yksinhuoltajaolo on ollut viimeisen vuoden...

Tarkoitus olisi tilata se 1-v kuvaus myös. Kertokaa jotain vinkkejä vaatetuksen suhteen tai millaisen kuvan sitä ottaisi, paljain varpain entäs rekvisiitta??? Mulla pää lyö ihan tyhjää!!

Meillä on viimeiset 4 yötä mennyt tosi hienosti! Putkeen ollaan nukuttu koko yö!! Se nukahtaminen on vain niin vaikeaa, kun ei kelpaa kuin äiti ja silloinkin sängyssä pyöritää ja hyöritään seisomaan, istumaan ees taas. Miten teidän piltit nukahtavat? Ihan itsekseen??!! Niin ainakin anoppi sanoi että hänen lapset vain laitettiin sänkyyn ja het nukahtivat ;) joo, taitaa aika olla kullannut hieman muistoja!

Nyt kuuluu kutsu, moi

Vierailija
10/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsataudit on kaikkien osalta sairastettu. Olipahan tauti. Hyvin lähti mammankin kilot.=) No nestettähän se vain.

Tänään oli yksivuotis neuvola(!!!) ja mitat olivat 76cm ja 8300g. Jee. Ei painokäyrä enää laskenut, joten kaikki hyvin. Ruoka ei maistu vieläkään. Ruisleivän jos antaa käteen saattaa muutama lusikka vahingossa mennä. Tai jos pilkkoo päärynöitä pöydälle sama juttu. Ne on niin liukkaita että niitä kalastellessa menee aikaa. ;) Olen antanut nyt tytölle oman lusikan ja lautaselle ruokaa josko alkaisi itse siitä syömään. On jo muutaman kerran laittanut lusikkaa suuhun.

Meillä kyllä mennään nukkumaan niin että laitetaan vain sänkyynsä rättinsä kanssa. =) Silloin kun lopetin imetyksen pidettiin pieni muotoinen unikoulu, jolloin aika kivuttomasti oppi nukahtamaan itsekseen. Nyt oikein hykertää väsyneenä kun pääsee sänkyyn. Toki joukkoon mahtuu aina niitä huonompia öitä ja iltoja.

Eilen tyttö seisoi ilman tukea pitkät pätkät kun isosisko käski taputtamaan silloin kun hän seisoi. Ei huomannutkaan kun seisoa tökötti. =)

Nyt näyttää tulevan taas parempi ilma, joten suuntaamme päikkäreiden jälkeen pihalle.

Auringon säteitä kaikille taustaeloille!

Maamuska2 & tyttö 1v

Vierailija
11/13 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankee ilma ollu taas tänään. :( Onneks aamulla pystyttiin ulkoilla ilman sadekamppeita. Joskus aikasemmin kyselinkin, että pysyykö teidän lapsilla kumisaappaat kontatessa jalassa? Meillä ei meinaa millään pysyä ja sitten menee hermo sekä äidillä että tytöllä.

Mä varasin tällä viikolla 1-vuotiskuvauksen. Aattelin ottaa sisaruksista myös yhteiskuvia. Mä aattelin laittaa lapset paljain jaloin kuvaukseen, niin tein esikoisenkin kohdalla. Musta on sulosta kun pienet varpaat näkyy. :) Sitäpaitsi jos laittaisin kengät niin pitäis lähteä kenkäkauppaan, koska meidän neidin molemmat kengät on jo sen verran kärsineet ettei niitä vois laittaa. Mekon olen jo tytölle ostanut, isoveljen vaatteissa on enemmänkin miettimistä.

Syöminen on meillä mennyt vaan huonompaan suuntaan. :( Ennen annoin sormiruokaa neidille ja salaa yritin saada välillä lusikan suuhun, mutta kun neiti teki ihan stopin lusikkaruoan kanssa niin nyt lopetin sormiruoan annon. Välillä tuntuu auttavan, välillä taas ei... Tänään neiti suostui syömään aamulla ja päivällä, välipalaa ja iltaruokaa ei mennyt yhtään. Jos tyttö ei suostu syömään yhtään niin annan vähän normaalia enemmän maitoa.

Maamuska2: ilmeisesti teillä on samantapaista tämän ruokailun kanssa? Ootko kysynyt neuvolasta mitään ohjetta? Meillä joskus sanoi, että sormiruoat on ok, mutta kun ne ei enää auta.

Meillä sen sijaan iltanukutukset menee hyvin ja yö myös! :) Yöllä neiti ei juuri heräile ollenkaan. Tutin löytää pääsääntöisesti itse, niitä on yleensä 4-5 sängyssä. Meillä alkoi yöt paraneen, kun siirrettiin neiti omaan huoneeseen 8,5kk ikäisenä. Noin 10 kk ikäisenä pidettiin pieni muotoinen unikoulu, että osais nukahtaa itse. Sitä ennen tarvitsi silittelyä, että rauhottui. Luulenpa että toi nukahtaminen vaikuttaa myös öihin, kun osaa illalla nukahtaa itse niin osaa myös yöllä. Tyttö nukkuu reilut 10h yöllä.

Parina päivänä olen laittanut neidin myös päivällä sisälle nukkumaan, kun tuntui aina protestoivan vaunuissa nukahtamista. Päivänukahatamisia neiti vähän protestoi itkeskelemällä, mutta eiköhän se siihenkin opi ja totu.

Ootteko muuten hankkinu pyöriin istuimia? Muo huvittais kauheesti, mutta mies ei ole kauheen innostunut. Pitäis kyllä ostaa sitten kaksi istuinta että olis molemmilla muksuille.

Täytyypä lopetella!

PojanJaTytön äiti

Vierailija
12/13 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PoikajaTyttö: Luulen että tähän " syömättömyyteen" auttaa vain aika. Aikas monen 10kk-1v ongelma näyttää olevan. Meillä auttanut vähän se, että annan oikeaa ruokaa omalle lautaselle ja sitä sitten syö samalla. Joskus menee lusikoiden enempi ja toisinaan vähempi. Jos lapsi on virkeä ja jaksaa leikkiä, luulen että saa ihan riittävästi ruokaa. Lapsillehan tulee kausia jolloin ruoka maistuu vähemmän. Toisaalta äidinhuolta ei voi taka-alalle laittaa joten kaikki keinot sallittuja...;) Mutta mitään poppakonsteja ei taida olla.

Vierailija
13/13 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja pieni taputtava poika...!!!

eli tänään alkoi taputtamaan ihan spontaanisti. Olemme 8 kk neuvolan jälkeen aina välillä yrittäneet houkutella terkkarin neuvosta pientä taputusta, mutta hän ei vain ole ollut kiinostunut. Äidin kättä kyllä taputti jo kuukausia sitten ja kahta palikkaa hakkasi yhteen, mutta ei ollut intressejä tehdä sitä varsinaista taputusliikettä.

Tänään olimme saaristoristeilyllä Kauppatorilta lähtevillä laivoilla, niin pari saksalaista vanhaa turistisetää ilveili pojalle ja sieltähän se sit tuli. Jäi äidiltä ja iskältä nähtävyydet näkemättä kun koko risteily ihasteltiin.

Voi että kun se oli niin innoissaan. Ja me myös.

valoa ja energiaa :)

T: äi ja boi 240806