Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinnasta vieroitus, kerrasta poikki/pehmeä lasku

15.07.2007 |

Heips,

Meillä nyt alkamassa pojan 1v.4kk ensimmäinen yö ilman tissiä. Olen evakossa alakerrassa, isi ja poika nukkuvat yläkerrassa. Olen viimeiset kuukauden imettänyt enää iltaisin, öisin ja aamuisin, pojalla tuo tissi on siis liittynyt enää väsymykseen ja köllöttelyyn.

Millaisia mielipiteitä teillä on, kannattaako mun pistää tissihanat nyt kerralla kokonaan kiinni, vai voisiko aamuimetyksiä jatkaa vielä jonkun aikaa (sikäli mikäli poika aamulla kovasti tulee tissiä pyytämään). Nukun siis eri huoneessa, mutta aamulla pojan herättyä siirryn häntä hoitamaan ja annan miehen nukkua.

Itsestä tuntuu siltä, että olisi pehmeämpää tissitellä tovi vielä aamuisin, mutta mietin, että häiritseekö tämä sitten poikaa joka ei ehkä ymmärrä miksi välillä saa ja välillä ei. Toisaalta illalla kun hän iltatissiä nukahtaakseen haluaa (ja yöllä) en ole vieressä, joten siinä ei kyllä tule sellaista tilannetta, että tissi on vieressä, mutta sitä ei anneta. Toivottavasti tämä pohdinta ei mennyt liian sekavaksi, olisin todella kiitollinen mielipiteistänne.

Terkuin, Mangolia " äiti evakossa"

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että hissuksiin vieroittaminen on lapselle ja itselle lempein tapa. Voit halutessasi aivan hyvin jatkaa aamuimetyksiä vaikka yöimetykset lopetatkin ja sitten vieroittaa aikanaan siitä viimeisestäkin imetyksestä. Näin myös maidon määrä tasaantuu eikä sitten tule niin helposti ongelmia kun maitoa olisi muttei enää " imijää" .

Vähitellen minä itse ainakin olen vieroittanut. Ensin lopetin yösyötöt ja sitten vähän kerrallaan, viimeiseksi jäi iltaimetys.

Vierailija
2/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen yöimetyksen jälkeen imetin vielä kerran päivässä melko pitkään ja sitten imetys jäi pikku hiljaa pois, niin että tuli taukopäiviä, jolloin tyttö ei itse pyytänyt.

Ei tuntunut sekoittavan mitenkään, lakkasi yöprotestit ihan parissa yössä. lisäksi öistä tuli rauhallisempia, vaikkei ne meillä iso ongelma olleet.

Tyttö oli melko saman ikäisnen kuin lapsesi nyt kun lopetin yöimetyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin lapsi erottaa päivän ja yön - eri ruokailut (aamupala on eri kuin lounas esim.) toisistaan - kyllä hän erottaa myös sen, että tissiä saa esim. vain aamuisin, mutta ei muuten. Eihän hän nytkään ole tissiä saanut ihan milloin vain - vaan siinä on ollut jokin selkeä tapa...

Itse olen vieroittanut molemmat lapset jo vähän nuorempina - pojan aikanaan kerrasta (kun ei tuntunut kiinnostavan oikeastaan ollenkaan muutenkaan - eipäs mennyt sitten muutakaan maitoa eikä ruokahalu muutenkaan kasvanut -- oli " korkea aika" ryhtyä antamaan kalkkilisää...). Tytön vieroitin hitaalla vieroituksella - päiväimetyksistä yksi kerrallaan - (yösyönneistä vieroitin ensin pois - sitten päiväimetykset ateria kerrallaan - päivävieroituksen alkaessa syötiinkin tissiä vain ateria-aikoina muutenkin). Jälkimmäinen tapa oli molemmille lempeämpi - varsinkin, kun tyttö ihan oikeasti sitä maitoa edelleen tissistä joi - nyt menee mukista maitoa reilu 0,5 l päivässä - ei kuitenkaan liikaa...

Vierailija
4/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kuulostella itseään ja vauvaa...mikä tuntuu " hyvältä" (mulle ainakin vieroittaminen oli paljon vaikeampaa kun vauvalle.) Minä lopetin kerrasta poikki. Yritin aikaisemmin osaksi mutta ei se meillä onnistunut...odottelin oikeaa hetkeä ja kerroin lapselle että nyt on tissi loppu ja nukkuu jne. pusssata ja halia saa...samalla alkoi nukkua omassa sängyssä meidän sängyn vieressä ja nukkui heti ensimmäisen yön jälkeen yöt läpeensä...aamulla kuuden jälkeen voi välillä mönkiä meidän viereen.

Lapsi1v,3kk, söi rintaa päivällä n. 3kertaa, nukahti rinnalle, ja söi aamuyöstä pari kertaa, heräsi yöllä ainakin 2kertaa. Ei syö tuttia.

Ekat päivät " narisi" tissiä, halusi halia paljon ja välillä kaiveli paitaa mutta ei kertaakaan itkenyt..ja ymmärsi heti että se on loppu...välillä sanoi mammaamammaa kun nukahti ja välillä halusi nukahtaa rintojen päälle. Annan iltamaidon pullosta ja maito kun loppuu pullosta se välillä ärsyttää... Nyt vieroituksesta 3 viikkoa ja käydään yhdessä suihkussa niin välillä tulee antaa pusun tisseille ja sanoo aiaia...meillä näin...kaikilla on omat tarpeensa ja toiset tavat toimii toisilla toisilla ei. Onnea ja jaksamista vieroitukseen...pakko oli kirjoittaa, kun vielä on imettämisen haiku päällä:)

Vierailija
5/5 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yö vieroitus alkoi ihan äkkiseltään viime viikolla, kun rinnat oli aivan pureskeltu rikki ja miulta paloi kertakaikkiaan käämit viime ke-to välisenä yönä. Huuto oli aivan kamalaa ja niinpä sitten annoin tissin takaisin suuhun.. Seuraavana yönä päätin olla antamatta ja yö menikin todella hyvin ja nyt jo nukkuu hyvin omassa sängyssään! Edelleen nukahtaa iltaisin tissille ja saa aamulla maitoa, nii ja miten haluaa päivällä, näin mennään niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

Itselleni ei tuo kerrasta poikki sopisi, mutta me kaikki olemme erilaisia ja toiselle sopii toinen paremmin.

Meillä nukutaan ihan yhdessä samassa huoneessa ja tuossa vieroitus vaiheessa mie hoisin pojan ihan yksin. Ei edes pyrkinyt rinnalle vaikka huuto olikin kovaa, pelkkä läheisyys ja sylissä oleminen riitti. Nii ja laulaminen rauhoitti kai myös, ainakin minua..