***** Partitiivinimivisa *****
Uskaltaudun yrittämään uutta nimivisaa. Tällä kertaa etsitään merkitysnimeä, joka on partitiivissa.
Kommentit (40)
Ei ole kyllä oikein mikään sana :)
Ei ole löytynyt oikea nimi vieläkään, ja täytyy myöntää että kovin on mielenkiintoisia ja eriskummallisia nimiä ehdotettu...
Eli se lisävinkki: Tämän nimen voi ajatella olevan luonnosta peräisin.
mulla varmaan päässä se yksi arvaukseni kun ei raksuta ei millään!
huti, mutta ainoa jonka miljardista yritelmästä löytyi!
Tosin on nimi perusmuodossaankin...
tämäkin väärä, koska Oraassa löytyy
Oikeaa nimeä ei ole vieläkään löytynyt. Seuraa siis lisävihje:
Tämä sana voi olla monelle tuttu koulun kemian- tai fysiikantunnilta.
ja samalla luovutan, en tiedä fyssasta ja kemmasta(kaan) mitään
alitajunta rupes työstään heti kun lopetin
Kunhan huvikseni naputtelen..Ionia tai Uraania kuulostaa oikealle :)
Löytyihän se sieltä!
Etsitty nimi oli siis Ionia ja löytäjiä oli peräti kaksi.
Ensimmäiseksi ehtinyt stellanocturno pääsee perehtymään Kreikkalaiseen mytologiaan. Alkuperäinen Ionia nimittäin löytyy nykyisen Turkin alueelta: http://www.maicar.com/GML/Ionia.html
Lohdutuspalkintona Cheyanne saa tutustua Yhdysvaltojen Michiganista löytyvään Ioniaan: http://www.rootsweb.com/~miionia/
Vai kreikan mytologiaa... Pääsinkin just arkeologian vai mitä paleontologiaa nyt onkaan, jäljille kun käväistiin tässä aamulla katsomassa hiidenkirnuja Askolassa. Mihin vielä sivistynkään tänään :oD
Uusia nimiä löytyi 8 kpl, kaikki uniikkeja:
Sireä 1n ¿ SaanaMaria
Jedia 1m ¿ SaanaMaria
Salmaa 1n ¿ SaanaMaria
Ojia 1n ¿ Cheyanne
Siiliä 1n ¿ Cheyanne
Faksia 1n ¿ Cheyanne
Dasia 1n ¿ SaanaMaria
Ionia 1n ¿ stellanocturno
Hauskaa, että Stellan kanssa lähes yhtäaikaa keksittiin Ionia. Olin nimittäin hakemassa nimiä alkuaineluettelon avulla, kunnes sitten kesken kaiken aloin raksuttaa ioneja ja katodeja ja mitä niitä nyt koulussa opeteltiinkaan. Ja sitten kun tuli ahaa elämys ja löytyi Ionia ja sen kirjoitin, niin Stella olikin juuri löytänyt saman. Paljon onnea vaan Stellalle.
Kiitos linkistä, juuri minulle sopiva linkki, pitääkin tutustua lähemmin. Ioniaa lähellä oleva Iona on yksi suosikkinimistäni ja ollut jopa harkinnassa lapsille, mutta mies taisi sen tyrmätä.
- Chey
Monikko tosin.