Neuvoisiko joku kiltti, mistä aloittaa?
Olemme yrittäneet ensimmäistä lasta kohta vuoden päivät. Sain keskenmenon 6. viikolla yk 9, ja olen tikuttanut ovista joka kierrossa, joten ajoituksessa ei varmaankaan ole ongelmaa. Iältä olemme 25:n molemmin puolin.
Voisiko joku kiltti neuvoa, minne tulee ottaa yhteyttä, jos haluaisi hedelmällisyystutkimuksiin? Toivoisin myös mielipiteitä asetelmasta julkinen vs. yksityinen. Onko yksityisellä käymiseen varaa pienillä tuloilla?
Olen varautunut siihen, että lapsensaamiseen voi mennä vielä vuosiakin, vaikka nyyttiä toivoisi tietysti mahdollisimman pian. Ajattelin kuitenkin, että nuo tutkimukset saattaisivat rauhoittaa omaa mieltä.
Kiitän jo näin etukäteen pienimmästäkin vastauksesta ja toivon jokaiselle palstalaiselle plussaonnea.
M i n n i
Kommentit (2)
Toivottavasti apu löytyy, itse kullekin!
M.-M.
Hei Minni-Maija, ja pahoitteluni keskenmenon vuoksi.
Ota yhteytta omaan laakariisi ja kerro huolesi tai soita alueesi yksityiseen lapsettomuusklinikkaan. He osaavat auttaa sinua ja neuvoa kuinka asiassa edetaan. Teidan molempien on hyva olla paikalla ensimaisella vastastaanotto kerralla, silla laakari voi keskustella teidan molempien kanssa ja maarata tarvittavat tutkimukset teille molemmille. (miehelle siemenneste tutkimus seka verikokeita, naiselle verikokeita ja gynekologinen tutkimus + mahd. ultra). Tulosten mukaan edetaan.
Toivon kovasti onnea sinulle, toivottavasti loydat avun.
T. Wintteri