Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain imetyksen lopettaminen toi yöunet.

Vierailija
14.07.2007 |

Kuinka monta miljoonaa neuvoa minäkin olen täällä saanut siitä, kuinka vauvaa pitää nukuttaa, ettei heräilisi niin usein. 1 v 2 kk heräsi about 6 kertaa yössä. Ja minä olen ollut melkoisen poikki, vaikka tämä lapsi onkin ollut helpompi tässä asiassa kuin ensimmäisemme.

Kyllä on yritetty opettaa nukkumaan ilman rintaa yöllä. Vaan ei siitä mitään tullu. Huuto sen kuin koveni vain, ja jos lapsi jotenkin ihmeellisesti nukahtikin ilman rintaa, niin heräsi sitten sitäkin pikemmin uudelleen huutamaan. Sitä yövieroitusta yritettiin sentään moneen kertaan ja kerran huudatettiin lasta parikin viikkoa, kunnes isä simahti, kun huutaminen ei lieventynyt yhtään.

Ja nyt kun olen vähentänyt päiväimetyksen lähes kokonaan, niin yöimetyksen lopettaminen kävi ihan muutaman minuutin huudattamisella. Eikä lapsi heräile enää tunnin - kahden välein.

Että kyllä se vain niin näyttää olevan, että joskus sen yöunen saa vain lopettamalla imetyksen kokonaan. Ja onpas nyt helpottunut olo.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa imetin 10 kk, tokaa 9 kk ja kolmatta 6 kk, ja kolmaskin alkoi nukkua täydet yöt heti imetyksen lopetuksen jälkeen!

Vierailija
2/8 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin sitten että olen finaalissa enkä jaksa enää hoitaa vauvaa jos en pääse jatkuvista yöheräilyistä eroon. Niinpä lopetin imetyksen ja yöheräilyt loppui.

Neuvolassa terveydenhoitaja sanoi että näin usein käy että vauva rupeaa tuossa iässä roikkumaan rinnalla yöllä eikä siihen aina löydy muuta ratkaisua kuin lopettaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se imetys siitä aika nopsaan hiipui, mutta nukkui kuitenkin jo hyvin ennen totaaliloppumista. Siksi en oikeastaan älynnytkään, että se ekankin nukkuminen saattoi kuitenkin liittyä siihen imetyksen vähenemiseen ennemminkin kuin lehmänmaidon aloittamiseen.

No tää toinen ei mennyt samalla tavalla, vaan vaati totaalisen lopettamisen. Iltarintaa vielä annan, mutta eiköhän sekin lopu pian ihan itsestään.

Ei kyllä oo kovin rohkaisevaa, jos vielä saadaan lapsia. Että vaihtoehdot on sitten, että joko imetät ja valvot tai sitten et imetä lainkaan, jotta saat edes himpun nukkua. Kahdesta lapsesta univelkaa on kertynyt jo tuhansia tunteja...

Vierailija
4/8 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama homma meillä, kahden lapsen kanssa koettu. Kun imetys loppuu, niin lapset alkavat nukkua. Vuoden imetin kumpaakin.

Vierailija
5/8 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oon nyt kahden peräkkäisen lapsen kanssa viimeiset kolme vuotta nukkunut max kahden tunnin pätkissä, niin onko mulla nyt alkamassa uusi elämä, kun pääsen nukkumaan? Ainakin tänä aamuna oon jo hyräillyt jotain laulua, mitä ei tässä kodissa oo ennen tapahtunut!

ap

Vierailija
6/8 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kahden ensimmäisen kohdalla kävi niin, että imetyksen loputtua noin vuoden ikäisenä, rupesivat nukkumaan yöt paremmin. Tosin olen aina pystynyt nukahtamaan heti uudestaan, kun saa vauvalle tissin suuhun...

Vierailija
7/8 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä ei ole mitään järkeä, että vuoden ikäinen herää kuudesti yössä juomaan maitoa ja koko perhe kulkee sen takia unessa päivätkin. Tuon ikäinen tarvitsee syvää, kunnon unta ihan jo kehittyäkseen ja voidakseen hyvin.

Vierailija
8/8 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista imetin vielä yli vuoden ikäisenä yöllä ja nyt vähensin päiväimetystä ja lopetin yöimetyksen 10 kuiselta, heti nukkui koko yön, ei edes huutanut, kun isä siirtyi remmiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi