Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka suhtautua 2-vuotiaan pimpsan räpläilyyn?

Vierailija
13.07.2007 |

Repii jatkuvasti vaipan pois ja räpeltää, sormilla tai tavaroilla. En nyt oikeen tiedä, pitääkö kieltää ja kuinka ankarasti. Vai olla vaan huomioimatta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut, ettei kovin kovasti käy repimään tms. sitten olen saattanut sanoa, että ei voi niin tehdä, kun käy kipeää. Periaatteessa kuitenkin normaali kehitysvaihe.

Vierailija
2/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseään tai ettei kädet tms. ole likaiset ettei tulehdu. Ei pidä kieltää, jossain vaiheessa voi tietty selittää, että pimpsa on kiva juttu mutta sitä on parempi tutkia itsekseen, esim. suihkussa. Jos haluat vähentää sormeilua, pistä tytölle body, sen kanssa tuskin saa käsiä vaipan alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa sängyssä saa räpeltää, että ei se äitikään täällä olkkarissa tms. ole sormet housuissa. Aika hyvin on ymmärtänyt. Mutta periaatteessa yritän olla noteeramatta sen enempää.

Vierailija
4/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potalla istumisestakaan ei meinaa tulla mitään, kun on sormet haaroissa vaan koko ajan... Tyttöä kovasti juttu kikatuttaa...

ap

Vierailija
5/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin reilu kaksi vuotias poika koskettelee ja " repii" pippeliään useasti. En kiinnitä huomiota siihen. Jos yrittää koskea isänsä alapäätä tai mun, niin me sanotaan " omaansa saa kosketella, ei muiden, pitää kysyä lupa" Kerran kysyi isältään " saanko koskee" isi totesi: " ei, et saa. omaasi saat."

Älkää pakottako lapsia siihen, että vain sängyssä saa koskea. Se on ihan normaali vaihe lapsilla. Vanhemmilla on omassa seksuaalisuudessa jotain häikkää jos siitä tehdään likainen asia.

Vierailija
6/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksivuotiasta) koskettelemaan itseään yksityisesti, esim. suihkussa, sängyssä tms. ei tarkoita, että itsensä koskettelu olisi jotenkin likainen ja nolo asia. En tajua, mistä tuo edellinen sen tähän keskusteluun vetäisi.

Mun mielestä ihan jo Mannerheimin lastensuojeluliiton ja Väestöliiton ohjeissa neuvotaan tekemään juuri noin, ohjaamaan räpeltely yksityisiin tilanteisiin. Mutta ehkä niissäkin lafkoissa on vaan seksuaalisesti ahdistuneita psykiatreja töissä?