Oletteko tehneet Unicef-nukkeja?
Löysin vanhasta käsityölehdestä kaavat, ja tekis mieli tehdä. Vieläköhän on voimissaan tuo " kampanja" ?
Kommentit (7)
Niitä tehdään myös talkoilla. Itse en ole ollut tekemässä, mutta käyn joskus myymässä Unicef-tuotteita. Aina on jokunen nukke mukana.
Ota yhteyttä paikkakuntasi Unicef-vastaavaan, niin hän kertoo, tehdäänkö teillä niitä talkootyönä.
Tuossa minun kaavassani muuten on että nuken pitäisi olla noin 60 cm pitkä, kun taas Unicefin nettisivuilla oli että 45 cm. Mikshän noin eri kokoiset?
ap
että nuken ostaja " adoptoi" nuken. Nuken mukana tulee jopa syntymätodistus.
Oli aika homma selittää omalle adoptiolapselle, miksi muut kiusaavat häntä siitä, että hänet on ostettu kuin nukke marketissa! Unicefin kun vielä pitäisi olla lapsen asialla.
Monet adoptiojärjestöt ovat paheksuneet kampanjaa, mutta Unicefilta on tullut pelkkää haistattelua takaisin.
2
Aika kaukaa haetulta kuulostaa. No, minulla ei ole adoptiokokemuksia, joten en ehkä siltä kantilta osaa ajatella...
ap *mielestäni se nukkien lahjoittaminen lapsille on se kaunein ajatus siinä*
Niissä koululuokissa on myös adoptiolapsia. Kun nuken voi adoptoida kuka tahansa ja nukke on kauppatavaraa, lasten silmissä se erivärinen adoptiolapsikin on kauppatavaraa, eivätkä hänen adoptiovanhempansa ole enää oikeita vanhempia, vaan he ovat ostaneet lapsensa.
Ihmisillä on ihan tarpeeksi vääriä mielikuvia adoptiosta. En todellakaan soisi Unicefin vahvistavan niitä.
Jos haluat auttaa maailman lapsia, varoja ja vaivoja voi suunnata myös asiallisiin järjestöihin!
2
et hyväksy kampanjaa??? Olen nähnyt viimeksi Leppävaaran Sellossa pari naista jotka pitivät Unicefin pistettä ja siinä oli myös nukkeja myynnissä.