Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko purentakiskosta apua? Onko sitä hankala käyttää? Voiko se suussa puhua?

Vierailija
10.10.2008 |

Tosin muu perhe saattaa josku valittaa, että ota nyt se kisko pois... (Siihen tottuu niin, että saattaa esim. aamulla unohtua suuhun hetkeksi.)

Minulla ainakin päänsäryt helpottivat ja banaaniakin pystyy taas syömään, kun nivelet toimivat paremmin. (Ja suu siis aukeaa enemmän.)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmina lähinnä päänsärky, selittämättömät korvakivut, hampaiden narskuttelu ja kuluminen sekä jännittyneet leuka- ja poskilihakset.

Vierailija
2/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa oikeasti. Alussa tuntuu hassulta, mutta pian totut kun käytät joka yö.

Älä pilaa hampaitasi, ilman kiskoa näin teet nimittäin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ko ongelmat liittyivät stressiin ja niska-hartialihasten kireyteen, sauvakävely auttoi siten etten sitten koskaan alkanut käyttää kiskoja, vaikka olinkin ne itselleni teetättänyt. Nidien käyttö tuntui aluksi hankalalta - kyllähän niihin varmaan olisi tottunut, jos olisin niitä joutunut käyttämään.

Mistä ongelmasi johtuvat? stressaatko? jumppaatko hartialihaksia?

Vierailija
4/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on toinen kisko menossa. Edellisen purin rikki.

Vierailija
5/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin samanlaisista oireista, mitä kuvasit. Lisäksi paikat lähtivät suusta tasaisin väliajoin ja hampaat kuluivat. Ainakin minulla on auttanut tosi paljon.

Vierailija
6/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut käytössä jo yli kymmenen vuotta. Enkä muuten ole saanut rikki :) Siitä voi tulla jopa niin riippuvaiseksi, ettei osaa olla ilman...

Vierailija
7/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä narskuttelu johtuu?

Vierailija
8/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vaikka käytänöisin nyt on alkanut leukanivel vaivaamaan.

Vierailija
9/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaslääkäri. Pyysin sitä jo ensimmäisen hampaan halkeaman jälkeen, mutta hammaslääkäri ei ollut vakuuttunut. KUn toinen meni, tarjosi jo itse. Itse puren hampaita tiukasti yhteen yöllä ja se tuhoaa hampaita. Stressin ilmenemismuorto on sekin. Yksi saa vatsavaivoja, toinen on uneton, kolmas narskuttaa/puree hampaita yhteen. Minulla on pelkkiä hyviä kokemuksia kiskosta. Käytän sitä kausiluontoisesti, esim.lomilla en.

Vierailija
10/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurausten minimoimiseen? Mitä vaivoja saatte seuraavaksi?

Itselläni kun on kokemusta stressaamisesta ja siitä, kuinka leukaongelmat muuttuvat helposti muiksi terveysongelmiksi. Iän myötä stressin vaikutukset hankaloituvat. Kannattaisi oikeasti miettiä stressitilan lievittämistä jollain konstilla, ennenkuin sairastutte pahemmin.

Vierailija
11/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressaantunut.

Leukani tekee salamannopeaa edestakasliikettä öisin.

En mahda mitään, teen sitä aina, lomilla myös. OLEN tehnyt sitä vuosikausia.

Minkös sille voi,tuskin enää syöpää pahempaan sairastun. ;)

Vierailija
12/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi tyytyä vain seurausten minimointiin, mutta joskus stressin syyt ovat moninaiset ja mukana voi olla masennusta, itsetunto-ongelmia, ihmissuhdeongelmia jne. Minulle julkisen puolen psykiatrinen sairaanhoitaja totesi, että terapiasta olisi sinulle hyötyä, mutta esim. vuorotyösi ja perhetilanteesi estää siihen hakeutumisen. Kunnallisella puolella olin niin lievä tapaus, että sain hänelle aikoja n. kerran kuussa ja tavatessamme hän alkoi puhua minulle muiden ihmisten juttuja, kun ei minun "vähäpätöisiä ruikutuksiani" muistanut edelliseltä kerralta. Olin liian väsynyt ollakseni eri mieltä terapiamahdollisuudesta. Onneksi nyt menee taas hyvin.

Tietysti stressiä kokee suuri osa ihmisistä ilman muita psyykkisiä ongelmia. Tuoko esim. töiden, perhetilanteen, asumismuodon ym perustavaa laatua olevien elämän peruspilareiden muuttaminen sitten mukanaan enemmän vai vähemmän stressiä..?

Vierailija
13/13 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta jofkuf tulee huudeltua alakertaan vielä, että voifitko piftää telkkua vähän hiljaifemmalle ;)