Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tays;n synnytys osasto

13.07.2007 |

Onkohan siellä taysissa kauheeta ruuhkaa ollu näin kesällä?

En vaan millään haluais joutua käytävälle makoileen kipeenä ja pienen vauvan kanssa kun pitäis rauhassa voida opetella syömään yms.

Onko kukaan joutunut sinne neloselle missä on synnyttämättömiäkin vai onko mahtunut ihan hyvin kakkoselle, tai niitähän on kaksi osastoa kakkosella. Sinänsä se on ihan sama millä osastolla siä loikoilee ne päivät kunhan ei joudu käytävälle mutta nelosella on se huonopuoli että siellä on ne yhteiset vessat ja suihkut ja kakkosilla on omassa huoneessa. Viimeksi kun olin synnyttämässä niin oli vasta yksi kakkosen osasto rempattu uudeksi enkä sinne mahtunut vaan olin vanhalla osastolla ja siellä en halunnu vauvaa jättää yksin huoneeseen siksi aikaa kun olis suihkussa käyny vaan odottelin aina miestä, että kun se tulee käymään niin kävin äkkiä suihkussa=)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemus reilun kahden viikon takaa. Ja silloin ainakin oli ajoittain tosi paljon ruuhkaa :( Me onneksi pääsimme sellaiseen rakoon sekä saleilla että osastolla, että ei tarvinnut käytävillä kärvistellä. Mutta esim. heti meidän osastolle pääsyn jälkeen tuli kova ruuhkapiikki ja äitejä tosiaan makaili vauvoineen osaston käytävällä (olin 2B:llä). Sitten oli taas välissä rauhallinen hetki (uusi huonekaverini oli ollut miehineen ainoina saleilla), mutta jälleen hänen tulonsa jälkeen meidän osaston käytävällä ja päiväsalissa oli peräti viisi äitiä, jotka eivät heti mahtuneet huoneisiin. Osasyynä tähän oli kyllä se, että oli sunnuntai ja lastenlääkärin osastolle tulo venähti n. klo kuuteen ja monen äidin kotiutuminen kun oli hänen tulostaan kiinni, niin nämä käytävällä olijat joutuivat odottamaan, että kotiin lähtevät saivat siihen lääkäriltä luvan.

Että sellaista meininkiä oli pari viikkoa sitten. Minä olin nyt neljättä kertaa taysissa synnyttämässä ja vasta ensimmäisen kerran pääsin remontoidulle osastolle. Mutta enpä tiedä, oliko siitä sitten sen kummempaa hyötyä, sillä kovin levotonta tuntui kaiken kaikkiaan olo siellä olevan ja minulla ainakin jäi tällä kerralla unet todella vähiin ja siksi kotiin pääsy oli ihana juttu!

Toivottavasti sinä pääset synnyttämään rauhallisissa merkeissä ja koko sairaalassa olo muodostuu hyväksi kokemukseksi.

Misti ja neiti 2vkoa2pvää

Vierailija
2/3 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiretilanteesta taysissä en tiedä, mutta olin tammikuussa itse tuolla 4A:lla käynnistyksessä ja sitten vauvan kanssa. Minä jätin vauvan kansliaan hoitoon suihkun ajaksi, ja siellä oli aina muitakin vauvoja ¿parkissa¿. Lisäksi ainakin alkuvuodesta henkilökunta tuolla osastolla oli aivan ihanaa!

Onnea matkaan! Toivottavasti teille osuu rauhallinen hetki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoa sitten olin synnyttämässä TAYS:ssa ja melko täyttä silloin oli. Salissa kätilö sano, että heinäkuussa syntyy enemmään vauvoja kuin koskaan aiemmin (heinäkuussa siis). Että sen mukaan ruuhkaa tiedossa. Ite toivoin jommalle kummalle kakkososastoista (edellisen lapsen syntymän jälkeen olin nelosella) ja pääsinkin. Sinä päivänä kun ite olin lähössä kotiin, joku äiti oli vauvan kanssa käytävällä, mutta ei muina päivinä.